ورزش و نشاط

ورزشگاه الثمامه الهامی از «عرقچین» عربی/ تبدیل ورزشگاه به هتل پس از پایان جام جهانی

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری، مسابقات فوتبال جام جهانی 1998 در حالی در فرانسه برگزار شد که ایران برای دومین بار در تاریخ و اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیداری دراماتیک و به یاد ماندنی با استرالیا به این عرصه بین المللی راه یافت. بلیط مستقیم هواپیما ملبورن به فرانسه برای بچه های تیم ملی صادر کرد. دیداری خاطره انگیز که به گفته کارشناسان ورزشی در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شده است.

حالا پس از 25 سال در 17 آذر 1401 دو تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در سومین دوره جام جهانی 2022 قطر که از ساعت 22:30 امشب آغاز می شود به مصاف تیم ملی آمریکا می روند. برای یکی از سیاسی ترین مسابقات فوتبال این دوره از جام جهانی مسابقه ای که با توجه به روابط سیاسی ایران و آمریکا، آن را به حساس ترین بازی جام جهانی 2022 قطر تبدیل کرده است.

تکرار تاریخ این بار در 8 دسامبر 1401

البته پیش از آن تیم های ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه در 31 ژوئن 1977 در ورزشگاه ژرلین لیون به مصاف هم رفتند که با برتری 2-1 ایران همراه بود.

دیداری که حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا برای ایران گلزنی کردند و این دیدار را اولین قهرمانی ایران در جام جهانی کرد.

استیلی پس از به ثمر رساندن این گل که بعدها گل قرن نامیده شد، از خوشحالی گریست. با توجه به رابطه خاص ایران و آمریکا، این بازی از نظر سیاسی بسیار حساس شد و حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سیاسی ترین بازی جام جهانی لقب گرفت. البته این بازی با عناوین دیگری مانند «بازی قرن» و «مادر همه بازی ها» نیز همراه شد.

اما در کنار حساسیت روابط سیاسی ایران و آمریکا که بر هیجان بازی امشب افزوده بود، مصادف شدن این دیدار با 17 آذر و یادآوری بازی استرالیا و صعود تاریخی ایران به جام جهانی. همچنین باعث شد دوباره شاهد افزایش حساسیت و هیجان برای این مسابقه باشیم. بیایید بازی کنیم دو موضوع مهم که قطعا می تواند نتایج این بازی را تحت تاثیر قرار دهد.

ورزشگاه الثمامه با الهام از کلاه سنتی عربی به نام عراقچین ساخته شده است.

اما فارغ از نتیجه بازی و حساسیت بازی امشب، دو تیم فوتبال ایران و آمریکا تا محل بازی این دو تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. ورزشگاه التمامه در نظر گرفته شده است.

ورزشگاهی زیبا و نوساز با الهام از کلاه های سنتی عرب به نام «عرقچین» که مردان عرب از آن استفاده می کردند. طراحی شده و میزبان 40000 بیننده خواهد بود.

81e8964dd836f4aef0c0b6a7

بازسازی استادیوم به هتل پس از پایان جام جهانی

طراحی این ورزشگاه یک طرح برجسته و نمادین به حساب می آید و نشان دهنده میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت بعد از پایان جام جهانی، ورزشگاه تمامه به 20 هزار نفر کاهش می یابد و هتل و مسجد در آن ساخته می شود و قسمت بالای ورزشگاه بعد از جام جهانی به هتل تبدیل می شود.

ورزشگاهی که امشب تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا بدون توجه به نتیجه این دیدار به مصاف یکدیگر می روند، پس از پایان رقابت های جام جهانی، تبدیل به هتل و این ورزشگاه می شود که خود نشان دهنده یک فرهنگی – تاریخی است. میراث کشورهای عربی به عنوان یک هتل زیبا، سال ها میزبان گردشگرانی است که وارد قطر می شوند.

سال های بعد و شاید کمتر گردشگری پس از گذشت سال ها نتیجه بازی دو تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا در 17 آذر 1401 را به یاد آورد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا