گام مهم دانشمندان در ارتباط با فرازمینی‌ها

اگر امروز بیگانگان برای ما پیامی فرستادند، بشریت چگونه باید پاسخ دهد؟ پاسخ این سوال در حال حاضر نامشخص است و بنابراین محققان پروژه ای را برای ایجاد پروتکل یا دستورالعمل هایی برای ارتباط با بیگانگان فضایی آغاز کرده اند.

ارتباط با بیگانگان

تیمی از کارشناسان سیاست و دانشگاهیان گرد هم آمدند تا برای اولین بار در 35 سال مجموعه ای از قوانین را برای کل جهان تنظیم کنید تا بدانیم چگونه به پیام های بیگانگان پاسخ دهیم.

جان الیوت، دانشمند کامپیوتر در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند که هماهنگ‌کننده سازمانی بین‌رشته‌ای دستورالعمل‌ها است، می‌گوید که تیم او فراتر از تأثیر تشخیص موجودات فضایی بر بشریت نگاه می‌کند و چگونگی پاسخ به تماس بیگانگان را بررسی خواهد کرد.

در حال حاضر تنها کتاب سبکی که در این زمینه در طول سال وجود دارد 1989 سازماندهی شده توسط انجمن عضو موسسه جستجوی حیات هوشمند فرازمینی (SETI). این دستورالعمل عمدتاً بر اهمیت به اشتراک گذاری اخبار مربوط به این رابطه با عموم و جامعه علمی متمرکز است.

تنظیم ارتباط با بیگانگان آغاز می شود

اما اکنون یک موسسه جدید به نام “SETI Discovery Hubاو به جای تمرکز بر ارسال پیام به بیگانگان، سیگنال‌ها را برای شناسایی پیام‌های احتمالی بیگانگان اسکن می‌کند و چارچوبی برای کشف مفاهیم از این سیگنال‌ها تدوین می‌کند. آنها همچنین مکانیسم هایی را برای ارزیابی جلسات، گزارش هایی برای تشریح خط مشی ها و پروتکل های خاص و قراردادهایی برای پاسخگویی به فرستادگان بیگانه بالقوه ایجاد خواهند کرد.

الیوت می گوید: “آیا زمانی فرا می رسد که پیامی از بیگانگان دریافت کنیم؟” ما نمی دانیم و نمی دانیم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. اما می دانیم که نمی توانیم در نظر بگیریم علمی، اجتماعی و سیاسی ما نباید برای رویدادی که ممکن است فردا رخ دهد آماده باشیم.

برخلاف تصور نظریه‌پردازان توطئه مبنی بر اینکه بیگانگان به زمین آمده‌اند، چند روز پیش گزارشی اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده معتقد است که بیشتر اشیاء پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها در واقع پهپادهای جاسوسی چینی و بالن‌های هواشناسی هستند.

227227

دکمه بازگشت به بالا