اقتصادی

افزایش مصرف گاز بخش خانگی و تجاری معادل ۲ فاز پارس جنوبی

وزیر نفت از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری که معادل 2 فاز پارس جنوبی است، نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، جواد اوجی امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امروز برای بررسی توزیع، تامین و مصرف گاز به مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز آمدم و با شرکت ملی گاز ارتباط زنده برقرار کردم. پالایشگاه ها و سکوهای پارس جنوبی.

وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 705 میلیون مترمکعب در روز (حدود 70 درصد گاز کشور) از این میدان برداشت می کنیم و آمادگی 100 درصدی برای گازرسانی با تدابیر اندیشیده شده و انجام تعمیرات اساسی را داریم. خطوط لوله، سکوهای تولید گاز، پالایشگاه ها و ایستگاه ها کاهش فشار وجود دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه مصرف گاز در بخش های مسکونی و تجاری روزانه 60 میلیون مترمکعب معادل 2 فاز پارس جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: از همه مردم تقاضا داریم برای بهینه سازی مصرف و مصرف تلاش کنند. اقدامات خوبی برای تشویق مشترکین در نظر گرفته شده است که به ازای هر یک درصد کاهش مصرف، 3 درصد تخفیف در قیمت گاز لحاظ می شود و در صورت صرفه جویی 30 درصدی مشترک نسبت به مصرف سال گذشته، گاز رایگان خواهد داشت.

آگی همچنین به مردم توصیه کرد که لباس گرم بپوشند و دمای مناسب را بین 18 تا 21 درجه حفظ کنند.

بر اساس بیانیه وزارت نفت، وی در این بازدید تلفنی با احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، بر آمادگی حداکثری برای تامین گاز پایدار تاکید کرد.

رتبه بندی رهبران نیرو/ مالیات کارکنان صنعت نفت مانند سایر کارمندان دولت است.

وزیر نفت در ادامه با قدردانی از روسای قوای سه گانه تصریح کرد: مالیات کارکنان صنعت نفت مانند سایر کارکنان دولت شده است و از این بابت از سران قوا تشکر می کنیم و انشاالله که این امر وجود خواهد داشت. انگیزه مضاعف در کارکنان باشد.

ماده 10 محقق می شود

اوجی در پایان اعلام کرد: در بحث ماده 10 6 قرائت به تصویب رسید و فقط قرائت هفتم باقی مانده است و انشالله موافقت مسئولان ارشد نظام را جلب می کنیم که موجب رضایت همکاران می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا