اجتماعی

تیتر: کشف یک نوع قرص جدید اکستازی روان‌گردان در ایران

عنوان: کشف نوع جدیدی از قرص اکستازی روانگردان در ایران

معاون تدارکات و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف نوع جدیدی از قرص اکستازی روانگردان در ایران خبر داد و گفت: این قرص سه ماه پس از تولید در اروپا در ایران مشاهده شد.

به گزارش مجله زنده خبری، سردار محمد مسعود زاهدیان گفت: با توجه به شرایطی که اخیرا در افغانستان ایجاد شده، تولید شیشه افزایش یافته و به دلیل این تولید بالا، قیمت شیشه نیز کاهش یافته است. این امر به دلیل افزایش قیمت تمام شده داروهای سنتی منجر به افزایش روند استفاده از شیشه می شود.
وی افزود: خطری جدی است که مصرف کنندگان مواد مخدر را تهدید می کند که به سمت مواد خطرناک تری روی بیاورند یا شاهد افزایش مصرف مکرر مواد مخدر مانند فنجان تریاک، فنجان هروئین و … باشیم. در واقع اینها برخی از خطراتی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.
معاون تدارکات و امور بین الملل ستاد ادامه داد: مصرف مواد شیمیایی، قرص های روانگردان و گل در بین جوانان رو به افزایش است و در سطح جهانی نیز شاهد آن بوده ایم که ماری جوانا مصرف نسبتاً بیشتری دارد.
زاهدیان با بیان اینکه فاصله تولید برخی از داروهای روانگردان و مصرف آنها بسیار کاهش یافته است، گفت: اخیراً گزارشی از پلیس به دست ما رسیده است که نشان می دهد نوع جدیدی از قرص های روانگردان اکستازی پس از گذشت سه ماه در ایران مشاهده شده است. در اروپا تولید می شود. که حجم فعالیت شبکه ها و گروه های قاچاق مواد مخدر را به کشورمان نشان می دهد.
وی افزود: در این راستا باید بر هوشیاری جوانان تاکید شود تا بتوانند با دقت در مورد مصرف مواد مخدر تصمیم گیری کنند. زیرا عاقبت مواد مخدر تباهی و نیستی است. چه بسیار زندگی ها که به خوبی مدیریت شد اما مواد مخدر آنها را نابود کرد و چه بسیار افرادی که برای کشور و خانواده هایشان مفید و موثر بودند اما به دلیل مصرف مواد مخدر زندگی آنها نابود شد و حتی به مناطقی از کشور آسیب وارد شد.
زاهدیان تصریح کرد: جوانی که با هزینه بیت المال درس می خواند تا در آبادانی کشور نقش آفرینی کند با مصرف مواد مخدر از این چرخه خارج می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی تاکید کرد: والدین باید بر رفتار اعضای خانواده و فرزندان نظارت کافی داشته باشند و در صورت مشاهده ناراحتی در آنها به موقع و با توصیه گروه های حمایتی به درستی مداخله کنند. رفتار آن فرد که در معرض آسیب است، سعی کنید با اقدام به موقع از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا