فرهنگ و هنر

حضور آحاد ملت در تشییع شهدای گمنام، نشانه ای از ثبات اجتماعی است

مجله زنده خبری/ کرمان فرمانده کمیسیون جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور آحاد ملت در تشییع شهدای گمنام بیانگر پیوند اجتماعی است یعنی در عرصه های مختلف در کنار هم هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی به عنوان مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

سردار سید محمد باکرزاده 15 دی ماه در مراسم تشییع 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمان که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد، گفت: امروز در تشییع 400 شهید گمنام کشور و حضور پرشور مردم در تدفین شهدا وصیت نامه جدیدی است.

وی افزود: هیچکس نمی تواند بگوید ما شهدا را دوست داریم و از مکتب، خط و اهداف شهدا بیزاریم، اما افرادی که با شهدا پیمان می بندند از شهدا هستند و این میثاق تعبیر دیگری از وحدت است. و پیوند اجتماعی مبتنی بر وجود جمهوری اسلامی ایران».

بیکرزاده این توافق را از طرف مردمی دانست که در پیروزی، تداوم و بقای انقلاب سهیم بودند و زمانی که اندیشه به حق انقلاب اسلامی از دهان امام خمینی (ره) بیرون آمد، مردم به آن پیوستند. امام در بیان اندیشه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، این اندیشه را در جنگ تحمیلی پایه گذاری کردند و امروز به حمایت از این اندیشه برخاستند.

فرمانده کمیسیون جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور آحاد ملت در تشییع شهدای گمنام بیانگر پیوند اجتماعی است یعنی در عرصه های مختلف در کنار هم هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی به عنوان مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

وی در ادامه بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی از نظر امنیت ملی با کسی شوخی نمی کند. همانطور که شهدا شوخی نمی کنند و وقتی خصومت دشمن ثابت شد این مردان خدا به میدان جنگ شتافتند و صداقت خود را ثابت کردند.

باقرزاده تصریح کرد: جنگ جایی است که حقایق را می شناسند و میزان صداقت را مشخص می کنند و در میدان جنگ و در این آشفتگی و بی نظمی بار دیگر دوستان و دشمنان خود را شناختیم.

فرمانده کمیسیون ردیابی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز عهد و پیمان ما تعبیری است به این معنا که ما تا آخر عمر در مکتب شهیدان استوار و استوار ایستادیم و همه این نشانه حیات معنوی جامعه و نشان از حمایت جامعه از امام صالح جامعه است و تیشه زدن شما به دشمنان امام جامعه و حضور پرشور شما نشانه ادامه راه آسان است. عزیز حاج قاسم که در تمام عمر به دنبال قدرت و محبوبیت برای نظام بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دشمن امروز اقتدار و محبوبیت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است و بحث قدرت نرم یا قدرت سخت نیست چرا که برخی کشورهای دیگر نیز این قدرت را دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز این قدرت را دارد. یک قدرت و آن نیروی الهام است شهدایی مثل حاج قاسم عزیز را به انقلاب ما آوردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا