اجتماعی

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتح شرق استان تهران از دستگیری یک کلاهبردار فیشینگ که با ارسال پیامک جعلی با عنوان ابلاغیه دستگاه قضایی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی با اشاره به اظهارات شکات افزود: بنا به اظهارات شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان اطلاعیه الکترونیکی سامانه ثنا، برای مشاهده متن اطلاعیه بر روی لینک ارسال شده در داخل پیامک کلیک کرده و متن اطلاعیه را مشاهده کردند. در آنجا از این افراد خواسته شد که به دلیل وضعیت اطلاع رسانی مبلغی را پرداخت کنند و به این بهانه وارد درگاه جعلی بانک شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کردند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود متوجه سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و روش های پلیسی متهم را شناسایی کردند، گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در ادامه این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا تحویل دادند.

رئیس پلیس ویژه فتح شرق استان تهران با اشاره به بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما پس از مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده اعتراف کرد. وی با بیان اینکه با سوء استفاده از عدم صداقت مردم، اقدام به ارسال پیامک به نام سامانه ثنا می کند و پس از هدایت کلاهبرداران به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت می برد و از حساب افراد برداشت غیرمجاز می کند.

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم همراه با پرونده به دادسرا معرفی شد.

وی به شهروندان هشدار داد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات اخطاریه حقوقی سامانه ثنا و غیره با شماره تلفن های شخصی تنها ترفندی برای فریب شهروندان است لذا شهروندان به شماره پیامک های ارسالی که حاوی ریدایرکت هستند توجه کنند. پیوندها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا