بین المللی

دبیر «شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران» منصوب شد

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز به عنوان «نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دبیر جدید شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور آمده است:

آقای محسن پرویز

نظر به تعهد و روحیه انقلابی و دانشگاهی جناب عالی و سوابق ارزنده فرهنگی و هنری و دانش ذیربط هنرمندان، به موجب این حکم به سمت «نماینده عمومی وزیر و دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی» منصوب می شوید. ارزیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران در کنار».

امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و استفاده از ظرفیت اعضای قانونی و بالفعل این شورا در حفظ حرمت هنرمندان، نویسندگان و شاعران و همچنین پیگیری تشکیل کمیسیون های تخصصی و نیز پیگیری های لازم موفق و موید باشید. اجرای تعهدات محول شده خود.

محمد مهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

لازم به ذکر است محسن پرویز پزشک، نویسنده و روزنامه نگار که در کارنامه تخصصی خود در حوزه ادبیات مسئولیت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد، به عنوان داستان بلند معلم فعالیت می کند. گامانی و بوی گل بوی آن و مجموعه داستان عبدالله دیگر پرستوهای امروز در کنار تو و ستاره ای روی زمین منتشر می شود.
ریاست چهار دوره بر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز از سوابق وی است. همچنین از آثار بنیادی او در زمینه کتاب و کتابخوانی می توان جوایزی چون جلال آل احمد، گام اول، کتاب احیاء و تقویت دو جشنواره پروین اعتصامی و شعر فجر، برگزاری اولین همایش را برپا کرد. از شاعران ایران و جهان، تأسیس آژانس کتاب ایران (ایبنا) و بنیاد ادبیات داستانی مذکور. وی در حال حاضر رئیس انجمن قلم ایران است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا