رتبه ایران از نظر وقوع جرائم خشن در جهان چیست؟

رتبه ایران از نظر وقوع جرائم خشن در جهان چیست؟

رئیس اداره فرهنگ و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه ایران در ارتکاب جرایم خشن در رتبه 71 جهان قرار دارد، گفت: میزان جرم و جنایت در کشورهایی مانند آمریکا و ایتالیا سه تا چهار برابر کشورمان است.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ محمد شریفی درباره راهکارهای پیشگیری از سرقت گفت: سرقت یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین جرایم انسانی است که از ابتدای مالکیت شخصی تاکنون رخ داده است. دزدی در جوامع مختلف به روش های مختلف رخ می دهد.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی پلیس آگاهی فراجه در این زمینه آموزش و اطلاع رسانی به مردم را بر عهده دارد، گفت: در راستای پیشگیری از سرقت های منزل، خودرو، سرقت های کلان، خرد و غیره توصیه های مختلفی ارائه شده است و می باشد. لازم است شهروندان همیشه به توصیه های پلیس توجه کنند. در همه این بحث ها یک نکته مهم وجود دارد; رعایت نکات ایمنی است که باید در امر منزل و خودرو مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی استفاده از وسایل ایمنی مانند قفل کردن فرمان خودرو را برشمرد و افزود: این نکات تکراری است اما رعایت آن از سوی شهروندان مهم است و نباید فقط به این سوالات گوش دهند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا درباره افزایش آمار سرقت در پایان سال گفت: بیش از 70 درصد سرقت ها در کشور ما کشف می شود که از منظر جهانی رتبه بسیار خوبی است. . بر اساس آمار جرایم ارائه شده توسط دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، ایران از نظر جرایم خشن در رتبه 71 جهان قرار دارد. یعنی وضعیت بد، خطرناک و جدی نسبت به کشورهای دنیا نداریم.

شریفی در یک برنامه رادیویی افزود: در ایتالیا و آمریکا میزان جرایم و سرقت به ترتیب چهار و سه برابر ایران است و این آمار توسط سازمان ملل ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: با این اقدامات از سارقان خودرو جلوگیری کنید

وی با بیان اینکه سرقت یکی از بدترین جرایم است و ماهیت آن بر همگان روشن است، گفت: این در حالی است که ترس مردم ما از سرقت در ایران تنها 20 درصد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا