عمومی

ساخت ۲ ماده اولیه داروی درمان ام‌اس و التهاب روده توسط البرزی‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، راضیه لطفی به مناسبت هفته پژوهش گفت: غرفه پژوهش و فناوری دانشگاه در نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و از نظر فن آوری با حضور سایر سازمان ها و ادارات استان، واحد کرج در دانشگاه آزاد راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه امسال نیز مانند سال های گذشته هفته پژوهش را با ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی و فناوری از مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان، واحدها و مراکز دانشگاهی خود در این نمایشگاه آغاز کرد.

لطفی گفت که محصولات از نظر فن آوری 7 شرکت دانش بانیان در این نمایشگاه حضور داشتند که نشان دادند: بالش طبی قد متغیر، مواد اولیه دارویی شیمیایی، قرص ضدعفونی سبزیجات و میوه، پدها جاذب محصولات پروتئینی، دستگاه پیرولیز (ضایعات پزشکی)، داروهای گیاهی جدید شامل محصولات مهم و از نظر فن آوری بخش سلامت در این نمایشگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز به نمایش درآمد.

وی افزود: محصولات دیگر مانند دستگاه دیجیتال سنجش حس درد در انسان، محلول خوراکی شستشو، شیاف ها زنجبیل، ماده اولیه برای تولید دارو م اسمواد خام برای تولید دارو برای بیماری های التهابی روده، فرمول یک قرص مخاطی است هیدروکورتیزونترکیب ماسک با عصاره سویاپماد ضد التهاب چین و چروک) فرمولاسیون محصول بیماری ویتیلیگو (جذام) فرمولاسیون روغن عقرب برای دردهای موضعی در این نمایشگاه ارائه شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ادامه داد: دو اپلیکیشن مرتبط با سلامت، رجیستری ضربه و ارتزهایی که توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه طراحی شده بود در نمایشگاه ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه کتاب ها و پایان نامه هایی بر اساس تولیدات دانشگاه نیز عرضه می شود، افزود: 38 عنوان کتاب و 16 ثبت اختراع از جمله دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه هفته پژوهش استانی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز با 300 استاد در مقایسه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی با سابقه، توانست 4 استاد را استخدام کند. بخور در فهرست یک درصد دانشگاهیان برتر جهان و عملکرد بهتری نسبت به سایر دانشگاه ها در کمیسیون تحقیقات دانشجویی داشت و با سه ستاره از پنج ستاره در بین 63 دانشگاه در رتبه هجدهم قرار گرفت.
دکتر لطفی با توجه به رویکرد کشور به توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تولید دانش و فناوری بومی و اشتغال پخش وی همچنین توضیح داد: حرکت دانشگاه به سمت توسعه و تقویت واحدهاست فناور خواهد بود که در این راستا همکاری و همکاری خیرین برای انجام تحقیقات موثر و از نظر فن آوری این امر به ویژه در مورد داروهایی که در داخل تولید نمی شوند و یکی از نیازهای اساسی و مهم کشور محسوب می شوند، اهمیت بیشتری دارد.

دکمه بازگشت به بالا