بین المللی

ند پرایس: روسیه همچنان به دنبال تسلیحات کره‌شمالی برای استفاده در اوکراین است

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه با اشاره به شلیک موشک های بالستیک اخیر، کره شمالی را “جدی ترین تهدید” در اقیانوس هند و اقیانوس آرام خواند.

ند پرایس در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما می دانیم که حمله وحشیانه روسیه به اوکراین، روسیه را مجبور کرده است تا زرادخانه نسبتاً کوچک تسلیحات خود از جمله موشک های بالستیک را گسترش دهد. بنابراین این نگرانی همچنان وجود دارد که روسیه ممکن است برای کمک به تکمیل ذخایر موشک های بالستیک خود به کشورهای دیگر، از جمله ایران، کمک کند، همانطور که ما همچنان نگران هستیم که روسیه ممکن است به دنبال یک جنگ غیرقانونی کره شمالی باشد تا از انواع دیگر کمک ها علیه اوکراین استفاده کند.

پیش از این، ایالات متحده گفته بود که کره شمالی تلاش می کند مخفیانه “میلیون ها” گلوله توپخانه را به روسیه منتقل کند. با این حال، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، می گوید مشخص نیست که آیا این محموله های تسلیحاتی کره شمالی به روسیه ارسال شده است یا خیر.

ند پرایس همچنین گفت که ایالات متحده به همکاری با متحدان خود در منطقه برای مقابله با هرگونه چالش امنیتی ناشی از کره شمالی ادامه خواهد داد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بنابراین شکی نیست که شمال شرق آسیا به مکان خطرناک تری تبدیل شده است و تهدیدات زیادی وجود دارد که می تواند منجر به این امر شود، اما هیچ یک به اندازه آنچه از کره شمالی دیده ایم شدید نبوده است.

ند پرایس همچنین گفت که پیونگ یانگ می تواند هر آزمایش هسته ای را انجام دهد و به نظر می رسد این کشور تمام آمادگی ها را برای هفتمین آزمایش هسته ای خود انجام داده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا