بین المللی

دو حزب فلسطینی دولت نتانیاهو را به تعمیق پروژه صهیونیستی متهم کردند

دو طرف فلسطینی دولت نتانیاهو را متهم کردند که با گسترش شهرک‌سازی‌ها و نهایی کردن یهودی‌سازی قدس به دنبال تسریع در تعمیق پروژه صهیونیست‌ها در فلسطین است.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از خبرگزاری آناتولو، جنبش فتح و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کردند که «دولت جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو به دنبال نهایی کردن موضوع یهودی سازی بیت المقدس و گسترش قدس است. شهرک ها.”

این اظهارات در جریان دیدار هیئت فتح به سرپرستی احمد هیلز، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش، و هیئت دیگری از جبهه مردمی به رهبری جمیل مظهر، معاون دبیرکل آن، بیان شد.

در این نشست دو هیئت درباره چالش های پیش روی مسئله فلسطین و تشکیل دولت اسرائیل به ریاست نتانیاهو که «سیاستی مبتنی بر نفی حقوق مردم فلسطین اتخاذ می کند» بحث و تبادل نظر کردند.

دو هیئت فلسطینی در نشست خود اعلام کردند که دولت اسرائیل با شهرک سازی، نهایی کردن یهودی سازی قدس و سایر اقدامات به دنبال تسریع در تعمیق پروژه استعماری صهیونیست ها در فلسطین است.

فلسطینی ها می گویند اسرائیل تلاش زیادی برای یهودی سازی بیت المقدس و محو هویت عربی و اسلامی آن دارد. آنها بر اساس قطعنامه های مشروع بین المللی که اشغال آن شهر توسط اسرائیل در سال 1967 یا الحاق آن در سال 1967 را به رسمیت نمی شناسند، بیت المقدس شرقی را پایتخت کشور مورد نظر خود می دانند.

از سوی دیگر، هیئت های فتح و جبهه مردمی بر ضرورت «پایان دادن به تجزیه فلسطین و تحقق وحدت ملی» به عنوان یک ضرورت برای مقابله با چالش های مسئله فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا