اجتماعی

رونمایی از سازه حجمی عروج در عباس‌آباد

مراسم افتتاحیه «سازه حجمی اروج» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش مجله زنده خبری، سید محمد حسین حجازی; مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد درباره افتتاحیه بزرگداشت مردان این حوزه به نام عروج توضیح داد و گفت: پروژه عروج یکی از آثار هنری ماندگار این عصر است و در این سال ها منطقه فرهنگی و گردشگری این منطقه است. عباس آباد سعی کرده فعالیت خود را با منظر زندگی اجتماعی تطبیق دهد، باید فرهنگی و هنری باشد و زاویه فضای مذهبی را از منظر هنر ببیند. این اثر از مینیاتور معراج حضرت محمد (ص) توسط سلطان محمد نقش در قرن شانزدهم میلادی الهام گرفته و اقتباس شده و با عناصر معماری و اسلامی برگرفته از هنر ایرانی – اسلامی و نمادهایی مانند محراب، گنبد، کتیبه‌ها ترکیب شده است. ، نقوش گیاهی مانند درخت و بوته طراحی شد. در ترکیب بندی اثر سعی شده از شکل مارپیچی که یکی از اصیل ترین و مفهومی ترین نمادهای اسلامی ایرانی است به عنوان زمینه اصلی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در ادامه به انتخاب رونمایی از اثر به همین مناسبت و استفاده از چنین اثر هنری اشاره کرد و گفت: در راستای پاسداشت مقام شهید و مقام فرمانده دل ها و با ارائه ابعاد شخصی به جوانان، قالب هنر بهترین گزینه بود و امیدواریم با رونمایی از این اثر گذر فرهنگ باشد تا بتوانیم اثری ماندگار و مرتبط برای مخاطبان منطقه فرهنگی و گردشگری داشته باشیم. عباس آباد. این امکان وجود دارد که گذر فرهنگ 6 فصل داشته باشد که هر فصل موضوعی متفاوت داشته باشد و فصل اول با ساختار اسروج شروع شود.

منطقه گزینه مناسبی برای آشنایی نسل جوان با سیمای سردار است

مهدی چمران; رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پیام چنین ساختاری را با ارائه شخصیت سردار دلها با عنوان معراج تشریح کرد و گفت: در واقع هدف از ساخت چنین بنای هنری نمایش و ماندگاری قهرمانان آن است. مهم این است که جامعه از مقوله هنر کمک بیشتری دریافت کند، زیرا انتقال پیام با آثار هنری تأثیر ماندگارتری بر مردم دارد و این اثر هنری زیبا که الهام گرفته از یک اثر هنری قدیمی و سنتی است، بسیار است. زیبا در منطقه فرهنگی و توریستی عباس آباد و مطمئنا چنین اثری در چنین مکانی مکانی که انتخاب نسل جوان است همه بینندگان به ویژه جوانان را بیشتر به فکر فرو می برد و به عمق وجود توجه می کند. از این شخصیت

علیرضا نادعلی; سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تاکید بر مناسب بودن مکان این سازه در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، تصریح کرد: بر اساس گزارش ها روزانه تعداد زیادی گردشگر از این منطقه بازدید می کنند و مکان برای محل کار با دقت انتخاب شده است. با این حال، من معتقدم که تا آنجا که ممکن است می توانیم نمونه هایی از این گونه آثار را در مکان های عمومی، به عنوان مثال مکان هایی مانند میادین، آبنماها و پارک ها به نمایش بگذاریم. در واقع تهران به اندازه کافی مکان در شهر دارد و هنرمندان زیادی وجود دارد و جای خالی خوبی برای تاسیس وجود دارد. در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این موارد را دنبال می کنیم که خلق آثار هنری مانند سردی، تندیس، المان های حجمی در شهر انجام شود و شاهد تاثیرات شناختی آنها بر مردم باشیم و تجربه دنیا نشان داده است. این که آثار هنری مفهومی باید تا حد امکان به مردم نزدیک باشد موثرتر خواهد بود.

جامعه باید اسطوره ها را با آثار هنری معرفی کند

نرگس ماندری پور; رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مراسم افتتاحیه سازه معراج در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در خصوص ساخت چنین سازه ای هنری با این موضوع صحبت کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی به معنای واقعی سردار دلهایی بود که محبوبیت زیادی در بین مردم کشورمان داشتند و نیازی به معرفی چنین شخصیت بزرگی نیست. اما برای ترویج فرهنگ به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت می توان با معرفی این گونه اسطوره ها و استفاده از ابزار هنر کارهای خوبی انجام داد. حجم تصویری که امروز با عنوان معراج عرضه شد، الهام گرفته از اثر هنری گرانبهایی از استاد محمود نکش است که مطمئناً تأثیر زیادی خواهد داشت. در این خصوص باید توجه داشت که می توان از ابزارهای هنری دیگر در قالب های مختلف مانند نقاشی های دیواری، نقاشی های حجمی و حجم ها در قالب آثار حجمی، هنری، موسیقیایی یا نمایشی استفاده کرد.

ماندری پور در ادامه تاکید کرد: بنابراین با اتحاد فرهنگ و هنر می توان با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نتیجه مطلوب رسید و به ویژه اگر از این جریان در جهت بازنمایی قهرمانان و اسطوره های ما استفاده شود، به نظر می رسد کاری که بوده است. امروزه کشف شده به دلیل الهام گرفتن از اثر گرانبهای هنری، شایسته این شهید بزرگوار بوده و می تواند در ابعاد مختلف تاثیر خود را داشته باشد که مقدمه ای بر تمامی جوانب این موضوع تهیه شود.

وی همچنین به قرارگیری این حجم از آثار هنری در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد اشاره کرد و گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد یکی از مراکز فرهنگی پایتخت محسوب می شود و قرار دادن چنین اثری در چنین فضایی معنای خوبی دارد. و اگر طرح کلی انتقال فرهنگی در این منطقه اجرا شود. این اثر و سایر آثاری که در آینده قرار خواهند گرفت، ممکن است از نظر حجم مرجع برای این منطقه ارزشمند باشند.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پتانسیل خوبی برای آثار هنری دارد

حمید جوانی; شهردار منطقه 3 همچنین در مراسم رونمایی از سازه معراج در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد به تاثیر چنین المان جدیدی در مرکز گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به دلیل استقلال خود در حوزه گردشگری و فرهنگی شهر تهران این پتانسیل را دارد که با اجرای برنامه های مختلف این توانایی را دارد که بر همه اقشار جامعه تاثیر عمیق بگذارد و شاید در این راستا تاثیر سایر مجموعه های فرهنگی و گردشگری مانند دریاچه خلیج فارس و برج میلاد را به دلیل وجود لایه های مختلف نمی توان نادیده گرفت. البته ناگفته نماند که اگر چنین المان هایی با تکنولوژی روز همراه بوده و به شکل بهینه ساخته شوند به نتایج لازم دست خواهند یافت و در هر صورت امکانات خوبی از جمله استفاده از نور، حجم و فلز فراهم شده است. متوجه شد. در این کار به خوبی پرداخته شده و این جزئیات در بازنمایی فرهنگ شهادت و نشان دادن نماد سردار حاج قاسم با توجه به ترافیک عباس آباد و حضور گردشگران می تواند بسیار موثر باشد. زیرا در چنین مکان هایی شاهد حضور تهرانی ها، مهمانان تهرانی، گردشگران خارجی و داخلی هستیم.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا