اجتماعی

زاکانی: راه برای حاج قاسم شدن باز و شرط آن صادق بودن است

شهردار پایتخت با بیان اینکه مهم است بدانیم پیام شهدا چیست و چگونه در شرایط کنونی بهتر امتحان بدهیم تا در پیشگاه خداوند و معصومین شرمنده نباشیم، تصریح کرد:

به گزارش مجله زنده خبری، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مقاومت و امنیت که شامگاه یکشنبه 20 دی ماه 1401 در مسجد شهرری برگزار شد، گفت: یکی از سنت های الهی است. سنت آزمایش و مصیبت همه آزموده می شوند و هیچ انسانی نیست که به این دنیا قدم بگذارد و مورد آزمایش قرار نگیرد. این امتحان تاریخ مشخصی ندارد و هر لحظه برای ما امتحان است و خداوند دلیل این امتحان را تشخیص مؤمن از دروغگو گفته است.

وی با بیان اینکه هم به نعمت و هم به سختی امتحان می شویم، تصریح کرد: اگر از نعمت نگذریم عملاً در این امتحان مردود شده ایم، بنابراین بحث وثاقت و توجه به نعمت هایی که داریم یک روی سکه است. و از طرفی صبر و تحمل در برابر مشکلات این یک سکه است.

با اشاره به اینکه این مراسم مربوط به شهداست و در رابطه با شهدا مهم است که بدانیم پیام شهدا چیست و چگونه در شرایط کنونی بهتر می توانیم امتحان را تحمل کنیم تا در پیشگاه خداوند شرمنده و شرمنده نباشیم. بی گناه زنگانی ادامه داد: بزرگترین نعمتی که امروز در دست ماست، نعمت نظام اسلامی است. 7 تا 10 هزار سال از آدم ابوالبشر گذشت تا الان و انبیا و انبیا آمدند و شرایط به سمتی رفت که ما در 57 سال نظام شکل گرفته ای داریم که ادعا و شعار بزرگی دارد چرا که برای عمل به اسلام ناب محمدی می آیند. . لذا این انقلاب دشمنان و شیاطین بسیاری دارد و مستکبران همواره سعی در انتقام دارند. چون برای غارت دنیا چندین صد سال زمینه سازی کردند اما انقلاب اسلامی آن معادلات را به هم ریخت. به همین دلیل است که ما به مدت 44 سال به صورت ویژه مورد آزمایش قرار گرفته ایم.

شهردار تهران افزود: انقلاب کردن خیلی راحت تر از حفظ انقلاب است، زیرا خیلی ها بودند که انقلاب کردند اما بعدها نتوانستند با انقلاب بیایند و حتی برخی مخالفت کردند، درس شهدا. درس قابل اعتمادی است تا بتوانیم این سیستم را حفظ کنیم.

امروز نظام اسلامی و رهبری امانت در دست ماست و مردم امانت در دست مسئولان.

وی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی و رهبری امانت در دست ماست و مردم امانت در دست مراجع هستند و اگر با هم باشیم دنیا دشمن ما نیست و اگر با هم نباشیم. چه خواهد شد از هم اکنون قابل پیش بینی است خون سیدالشهدا (علیه السلام) که قله عزت بشر است برای تشکیل نظام اسلامی بر زمین ریخته شد و پس از 1400 سال چنین فرصتی نصیب ما شد که این امانت امروز در دست ماست .

زاکانی با اشاره به اینکه امروز شرایط دنیا در حال تغییر است و مثل 40 سال پیش نیست، گفت: چندی پیش در یکی از دانشگاه ها یکی از دانشجویان که انگار هیچ اطلاعی از شرایط دنیا نداشت. گفت اگر آمریکا عصبانی شود نابود می شود و من به او گفتم که آمریکا بیشتر از عصبانیت انجام داده اما شکست خورده است. در سال 57 نتوانستند جلوی انقلاب را بگیرند، بعد 10 سال برای تجزیه طلبی جنگیدند، اما شکست خوردند، البته ما آسیب دیدیم، اما قوی‌تر شدیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال 1970 بوش، پدر نظم نوین جهانی، نظم نوین جهانی را به آمریکا پیشنهاد کرد، اما چنین نشد، ادامه داد: همچنین در سال 1980، بوش، پسر میانه بزرگ. شرق اعلام کرد که کشورها باید با آمریکا متحد شوند، اما شکست خورد. لبنان در سال 1985 مورد حمله قرار گرفت و خانم رایس اعلام کرد که ما با 4 کشور لبنان، سوریه، عراق و ایران سر و کار داریم، اما آنها شکست خوردند. در سال 1368 راهزنان دنیا را جمع کردند و آوردند سوریه و عراق تا به سراغ ما بیایند و سرمان را زیر پای خود له کنند تا درس عبرتی برای دنیا شود، اما شهید سلیمانی و دیگر یارانش در مقابل آنها ایستادند، ما شهید شدیم و ما آسیب دیدیم، اما رشد کردیم و پرونده داعش عملا بسته شد.

آمریکا در حال افول است

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر آمریکای گذشته نیست و سقوط کرده است، یادآور شد: در خصوص اتفاقات اخیر قبل از این اغتشاشات، بحث کره جنوبی و نقل و انتقال ارز به پایان رسیده بود و وقتی این اتفاق افتاد گفتند بدهید. شما پولتون رو تسلیم نمیکنیم و انگلیس و آلمان و فرانسه از این ماجرا عقب افتادن و حتی با یه دلقک عکس گرفتند ولی الان بعد از سه ماه دیگه از کنترل خارج شدن.

زاکانی با بیان اینکه این بخشی از ریشه وضعیت کنونی دشمنی و دشمنی است و راه مبارزه با آن قوی شدن با مسئولیت پذیری است، تصریح کرد: در این حوادث شاهد تب و سردرگمی بودیم که نتیجه آن باید مردم را بیدار کند. مقامات، برای اجتناب از زندگی. مردم باید گره را باز کنند و اگر شلختگی وجود دارد باید با توضیح آن شلختگی را پاک کنند. ما در این 44 سال هر بار اسلام آوردیم، امام (ره) را اطاعت کردیم و رهبری داشتیم و هر بار به مردم خدمت کردیم، خداوند باب رحمت را باز کرد و موفق شدیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به گفته رهبری این انقلاب قطعا به هدف خود می رسد، گفت: این فراز و نشیب ها تمام می شود. من به عنوان یکی از اعضای دولت تلاش دولت را برای حل مشکلات مردم می بینم. امروز تا شهریور سال آینده ذخایر کشور دو سه برابر قبل است اما دشمن تلاش می کند که ما کار نکنیم.

قفلی که 8 سال روی دولت گذاشتند یکی دو سال آینده باز می شود

وی با بیان اینکه همه اینها به برکت توجه به خدا، ایثار و در راه ماندن است، تصریح کرد: از سال گذشته راه اندازی اردوی جهادی مسکونی را دنبال کرده ایم چرا که 51 درصد مردم تهران مستاجر هستند. و در این مدت حدود 400 واحد برای 1000 واحد تفاهم نامه نوشته ایم و پیش بینی می شود سالانه 180 هزار واحد به بهره برداری برسد و قفلی که 8 سال بر روی کشور گذاشته شده بود تا دو سال آینده باز خواهد شد.

وی با طرح این سوال که چرا حاج قاسم حاج قاسم شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم برای خودش چیزی نمی خواست، هر چه می خواست برای اسلام و مردم می خواست و خودش را فدا می کرد. او برای سبقت گرفتن از دیگران شهیدانه زندگی کرد. البته راه حاج قاسم شدن باز است و شرطش صداقت است.

تهدیدات تصریح کرد: مدیریت در جلسه اخیر به مسئولان اعلام کرد فرصت را برای خدمت به مردم استفاده کنید و با اقدامات خود با مردم صحبت کنید.

وی با بیان اینکه ما نعمت انقلاب، رهبری و مردم هستیم افزود: خیلی وقت ها وقتی انسان در معرض امتحان قرار می گیرد به آثار آن توجه نمی کند. نمی خواستند اسلام امروز این جلوه و عظمت را داشته باشد. آنها به وظیفه خود عمل کردند، اما اسلام را گسترش دادند و در همه شرایط در گسترش اسلام شریک هستند.

زاکانی در پایان با بیان اینکه به خاطر نبود شهید گریه می کنیم، اما نکته دوم این است که باید به کارهایی که در زندگی خود انجام داده است نگاه کنیم و حق را از باطل و حق را از باطل تشخیص دهیم و از شهید تعریف کنیم. به عنوان نمونه کرد: این شهید زندگی می کند و ما را دستگیر می کند. شهید عالم دیگر هم تا زمانی که در راه حق هستیم دست ما را می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا