اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می گوید: این سازمان به دنبال رفع مشکلات فوری و مبرم شرکت ها است، اما جایگاه آن در کلاس اینترنت و VPN مشخص است؛ این سازمان به دنبال رفع مشکلات فوری و مبرم شرکت ها است. یک اعتراض واضح

به گزارش مجله زنده خبری، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه مشخص است. هم در اعلامیه سازمان و هم در نامه ای که به همراه چند سازمان به رئیس جمهور ارسال کردیم، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شدیم.

وی معتقد است: در شرایط بحرانی که با تصمیم گروه‌های امنیتی محدودیت‌ها به‌طور موقت ایجاد می‌شود و قابل رفع است، انتظار این است که با رفع مشکلات امنیتی، وضعیت به سرعت به قبل از شهریور امسال برگردد. در این برهه حساس، اگر برخی از شرکت ها در ارتباط با مخاطبان خود در خارج از کشور مشکل داشته باشند و یا در ارائه خدماتی که باید در داخل کشور ارائه کنند دچار مشکل شوند، وزارت ارتباطات موظف است این مشکلات را حتی به صورت موقت برطرف کند. در این راستا با هر درخواستی که به ما رسیده تمام تلاش خود را کرده ایم تا مشکل را مرحله به مرحله حل کنیم و آن را وظیفه صنفی خود می دانیم.

اسلامی تاکید می کند که این دو موضوع را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. نظر قطعی انجمن دسترسی آزاد به اینترنت برای عموم مردم است. کلاس اینترنت و کلاس VPN را اصلا قبول نداریم. محدودیت هایی که در تمام نقاط دنیا برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر دغدغه های اخلاقی در نظر گرفته می شود برای ما نیز قابل درک است. اما واقعیت این است که بازگشت به دوران قبل از شهریور حداقل خواسته ماست، این موضع روشن صنف است. نکته ای که در صحبت های رئیس جمهور مطرح شد این بود که گفتند صحبت های خود در مورد فضای مجازی در زمان انتخابات را فراموش نکرده اند. علاوه بر این، امروز وزیر ارتباطات این موضع را اعلام کرد که اینترنت کلاسی وجود ندارد و این را می توان به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت های اینترنت به یک معضل فرسایشی تبدیل شده است، می گوید: وظیفه ما این است که به همه کسب و کارها کمک کنیم، اما برخی برای ادامه حیات نیاز به کمک فوری و بیشتر دارند. نوعی تنفس مصنوعی. اما تا زمانی که محدودیت های اینترنت برای عموم مردم برداشته نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم ها متصل هستند و به همین دلیل مطالبه انحصار اینترنت یا VPN تبغاتی برای اعضای نصر را اقدام مناسبی نمی دانیم.

اسلامی درباره اقدام اتحادیه می گوید: نامه ای که به رئیس جمهور فرستادیم برای دو وزیر اطلاعات و کشور ارسال شد. رونوشت هایی نیز برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شده است. ما این دو نهاد را دنبال می کنیم – وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما فعالیت ما به ارسال نامه ختم نشد. ما با وزیر ارتباطات، وزیر صمت، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات حضوری داشته و خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به اقداماتی که در صورت عدم تحقق مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان سکوها از سوی سکوها امکان پذیر است. این مسیر موقت و محدودیت های ایجاد شده بر اساس این مصوبه دائمی می شود. ، تصریح می کند: این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی کند. آنچه می تواند کسب و کار را نجات دهد تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با حضور پلتفرم های خارجی است.

بر اساس اعلام سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، وی تاکید کرد: قطعاً به کسب و کارها کمک می کنیم، به عنوان مثال اگر کسب و کاری درخواست نامه ای برای افتتاح آی پی مربوط به فعالیت شرکت خود داشته باشد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. پس از آن اگر کسی چنین درخواستی دارد به دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتماً به رفع مشکلاتشان رسیدگی می کنیم. اما این درخواست کلی صنف نیست. تنها راه حل یک مشکل حاد کسب و کار آسیب دیده است. همان تنفس مصنوعی و همانطور که گفتم ما از این کمک های موقت بیشتر از دولت انتظار داریم.

اسلامی همچنین درباره اقدامات بعدی اتحادیه و زمان مورد نیاز دولت برای پاسخگویی به اقدامات پیگیری توضیح می دهد: به زودی جلسه ای با حضور تشکل های امضاکننده نامه ارسالی به رئیس جمهور و سایر نهادها خواهیم داشت. سازمان‌های همسو با حضور رسانه‌ها مانند قبل، در این زمینه یک مجمع تجاری برگزار شد. هدف ما این است که تا پایان امسال به نتیجه مثبت برسیم.

لازم به ذکر است با توجه به اظهارات رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، چنانچه هر یک از شرکت های عضو سازمان درخواستی برای حل موقت مشکلات فوری خود داشته باشند، می توانند مکاتبه با دبیرخانه سازمان از طریق ایمیل info@tehrannsr.org.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا