حوادث و رویدادها

هشدار مدیریت بحران برای بازگشت آلودگی هوا به پایتخت/ درخواست برای صرفه‌جویی در مصرف گاز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از بازگشت آلودگی هوا در پایتخت خبر داد و از مردم خواست در مصرف انرژی و به ویژه گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش مجله زنده خبری، حامد یزدی آنلاین با اشاره به هشدار زرد مدیریت بحران مبنی بر کاهش دما در استان تهران، گفت: در حال حاضر با کاهش دما، شاهد افزایش مصرف انرژی در استان تهران هستیم. لذا از همه مردم تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.» مدیریت مصرف انرژی را در دستور کار قرار دادیم.

یزدی آنلاین در ادامه از صدور هشدار زرد برای آلودگی هوا خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه 30 دی ماه تا شنبه 3 دی افزایش شاخص آلودگی هوا را خواهیم داشت. سطح ناسالم برای گروه های حساس و توصیه به مدیریت بحران کاهش ترافیک غیر ضروری، اجتناب از ورزش در فضای باز و مدیریت منابع ثابت و متحرک آلودگی است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز ارتباط مستقیمی با کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، کارخانجات و صنایع بزرگ و حتی نیروگاه ها همیشه در حال چرخش هستند. به استفاده از سوخت مایع، t .is گازوئیل و نفت کوره برای جلوگیری از توقف. و آلودگی هوا نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین باید توجه ویژه داشت که یکی از راه های رفع آلودگی هوا در فصل سرما کاهش مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر مصرف بهینه منابع انرژی توسط مردم تاکید کرد و افزود: بر اساس اعلام مراجع ذیربط در صورت عدم رعایت افزایش تدریجی مصرف گاز، این مشترکین جریمه خواهند شد. و توصیه مدیریت بحران در این نگرش مدیریت و فرهنگ سازی مصرف انرژی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان تهران، وی با اشاره به اینکه با توجه به گزارشات کاربران خارج از الگوی مصرف که عمدتاً شامل منازل متراژ بالا و مجتمع های دارای استخر و جکوزی می شود، گفت: : این واحدها معادل مصرف یک ماهه مشترکین عادی مصرف گاز دارند. البته برای این دسته از مشترکین جرایم توسط نهادهای ذیربط در نظر گرفته می شود که لازم است برای مساعدت هر چه بیشتر این موضوع از کاربران بررسی شود.

یزدی آنلاین از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف گاز به پایداری نیروگاه کمک کنند چرا که نیروگاه ها در صورت تامین نشدن سوخت از مدار خارج می شوند و قطعا اقتصاد کشور متضرر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا