اجتماعی

آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تعمیرگاهی در شمال شرق تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک مجتمع تعمیرگاهی در شمال‌شرق تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با مجله زنده خبری درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲۰:۳۶ سه شنبه شب یک مورد حادثه حریق در یک مجتمع تعمیرگاهی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن با توجه به نوع گزارش دریافتی ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تانکر آب و … به محل حادثه واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی، بعد از خیابان هنگام اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: آتش‌نشانان در عرض حدود چهار دقیقه بعد از اولین تماس در محل حاضر شدند که با حضور آنان در محل مشاهده شد حریق در یکی از تعمیرگاه‌های این مجتمع که حدود ۶۰۰ مترمربع مساحت داشت رخ داده و این ساختمان کاملا شعله‌ور است. همچنین در مجاورت آن نیز یک انبار نگهداری از لوازم یدکی، روغن موتور و … قرار داشت که حریق به آنجا هم سرایت کرده و این فضا کاملا شعله‌ور شده بود.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه چند دستگاه خودرو در این تعمیرگاه قرار داشت، گفت: درپی وقوع حریق خودروها از این محل خارج شدند اما متاسفانه دو دستگاه خودرو سواری شامل یک دستگاه سواری گل و یک دستگاه سواری مزدا۳ در این تعمیرگاه قرار داشتند که در آتش سوختند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان ابتدا آتش را مهار و از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کردند، گفت: دقایق بعد نیز در حالی که عملیات اطفای حریق از چند جهت در حال انجام بود، شعله‌های آتش به طورکامل مهار و اطفا شد.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت، اظهارکرد: اما خسارات ناشی از این حریق بسیار زیاد بود. سقف این تعمیرگاه نیز از نوع شیروانی بود و گرچه تخریب نشد اما درپی شدت حریق تغییر حالت داده و در آستانه ریزش قرار گرفته بود.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ماموریت یک گروه از آتش‌نشانان در این محل برای انجام لکه‌گیری ادامه داشت و پس از آن با ایمن‌سازی کامل محل حادثه، آن را به عوامل مربوطه و مالکان تحویل داده و به ایستگاه بازگشتند.

به گفته ملکی گروهی از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران اقدامات خود برای یافتن علت وقوع این حادثه را آغاز کرده‌اند.

آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تعمیرگاهی در شمال شرق تهران

آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تعمیرگاهی در شمال شرق تهران

آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تعمیرگاهی در شمال شرق تهران

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا