استانی

آغاز المپیاد ورزشی دانش‌آموزی کشور در شیراز

مجله زنده خبری/فارس رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی اعلام کرد که المپیاد ورزشی دانش‌آموزی در رشته‌های والیبال و بسکتبال ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره متوسطه دوم کشور از 16 بهمن به میزبانی شیراز آغاز می‌شود.

دکتر حسین بابویی شنبه ۱۵ بهمن در حاشیه بازدید از سالن‌های محل برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان کشور در شیراز گفت: المپیاد ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در دهه فجر به میزبانی چند استان، از جمله فارس برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: ورزش دانش‌آموزی، مهمترین زیرساخت و معبر ورزش قهرمانی کشور است و به همین منظور باید همه توان و پتانسیل موجود برای برگزاری و ارتقای سطح کمی و کیفی رویدادهای ورزش دانش آموزی به کار گرفته شود. 

بابویی گفت: امسال با حمایت‌های ارزشمند مقام عالی وزارت اموزش و پرورش و همچنین استقبال بالایی که از طرف استان‌ها دیده می‌شود، منتظر یک المپیاد ورزشی باشکوه در دهه مبارک فجر هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی عنوان کرد: این مسابقات در گرامیداشت دهه مبارکه فجر برای دوره دوم متوسطه به میزبانی سه استان فارس، خوزستان و هرمزگان و با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز ورزشکار و عوامل اجرایی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال از ۹ بهمن ماه سال جاری اغاز شده و به مدت ۲۳ روز برگزار می‌شود.

بابویی از همه متولیان اموزش و پرورش در کشور درخواست کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد، با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات، تمام همت خود را به کار گیرند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد تا بتوانیم جوابگوی ۱۶ میلیون دانش آموز سراسر کشور باشیم. 

بابویی خاطرنشان کرد: در پایان این مسابقات تیم‌های ملی دانش آموزی در این ۵ رشته برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی معرفی خواهند شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در خصوص میزان بودجه برگزاری این المپیاد هم بیان کرد: همه اعتبارات برگزاری این مسابقات در ۵ رشته در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او با بیان این که ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد، تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات و فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور نیاز به حمایت تمام دستگاه‌ها و ارگانهای مربوطه داریم، در حال حاضر در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از نظر ساختاری مشکلات زیادی داریم، به طوری که سالن استاندارد که بخواهیم مسابقات ملی و بین المللی برگزار کنیم، نداریم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی همچنین یکی دیگر از مشکلات ورزش دانش آموزی را نداشتن خوابگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به پوشش نزدیک به ۱۶ میلیون دانش آموز، همواره برای برگزاری مسابقات به جز کمبود سالن استاندارد، خوابگاه به اندازه کافی نداریم و هر دوره که میزبان برگزاری مسابقات هستیم، مجبوریم از خوابگاه های سایر ارگان‌ها نیز استفاده کنیم.

بابویی سپس به مشکل دیگری در ورزش دانش آموزی اشاره کرد: ما در حوزه استعدادیابی نیز الگوی واحدی نداریم و کار به صورت جزیره ای انجام می‌شود، نیاز است که در این خصوص سیاست گذاری کلان صورت بگیرد و هر دستگاه وظایف خود را در امر استعدادیابی به درستی انجام دهد تا در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبرو نشویم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی ضمن قدردانی از دولت و مجلس برای حمایت از ورزش دانش آموزی، اضافه کرد: برای خدمات رسانی به ۱۶ میلیون دانش آموز باید بودجه تربیت بدنی افزایش پیدا کند تا جوابگوی این تعداد دانش‌آموز باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا