اقتصادی

آغاز فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از یکم اسفند

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از اول اسفندماه به‌صورت اینترنتی و از هفتم اسفند همزمان به‌صورت اینترنتی و حضوری از پایانه‌های مسافری خواهد بود.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با مجله زنده خبری درباره برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای نوروزی بیان کرد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از اول اسفندماه به‌صورت اینترنتی و از هفتم اسفند همزمان به‌صورت اینترنتی و حضوری از پایانه‌های مسافری خواهد بود. سعی شده که ۸۵ تا ۱۰۰ درصد درصد از ظرفیت صندلی‌ها به‌صورت اینترنتی عرضه شود که مردم مشکلی برای حضور در پایانه‌ها برای خرید بلیت نداشت باشند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: با وجود این با توجه به شرایط قرار گرفتن تعطیلات نوروزی در ماه مبارک رمضان، روزهای اول این طرح یعنی از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین که آغاز ماه رمضان است، ازدحام و تراکم بیشتر خواهد بود بنابراین عمده برنامه‌ریزی و تلاشمان این است که جابه‌جایی‌ها را به صورت ایمن و مناسبی در این مدت‌زمان در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: هماهنگی با مدیران صنفی و مراکز عمومی از جمله واحدهای پادگانی و دانشگاه‌ها هم انجام شده که برنامه سفرهایشان را به ما بدهند. همچنین شیوه‌نامه طرح نوروزی برای مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و پایانه‌های مسافری، ارسال شده و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا برای یکی از مولفه‌های سفر که استراحت است، از این مجتمع‌ها استفاده شود.

باقرجوان درباره تعداد سفرهای نوروزی پیش‌بینی‌شده توضیح داد: برای سال ۱۴۰۱، حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار جابه‌جایی مسافر داشتیم و به نظر می‌رسد با توجه به تقاضایی که وجود دارد، ۱۵ درصد افزایش را تجربه کنیم. اگر تقاضا از حدی بالاتر رود، مثل سیستم هواپیمایی می‌شود که ممکن است برای امروز تقاضای خرید بلیت داشته باشید اما نتوانید بلیت بخرید و به ناچار برای فردا بلیت بگیرید، اما ما صندلی‌ها را تا حداکثر ظرفیت از طریق پیش‌فروش در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا هزینه بلیت‌های اتوبوسی مسافری در این مدت افزایش می‌یابد، گفت: هزینه بلیت همان چیزی است که در وب‌سایت‌ها قرار دارد، اگر بخواهد تغییری در قیمت بلیت‌ها ایجاد شود حتما مصوبه ستاد تنظیم بازار را می‌طلبد؛ بنابراین هرگونه تغییری در قیمت حتما باید مصوبه ستاد تنظیم بازار را داشته باشد که تا کنون هم ما مصوبه‌ای دراین خصوص نداشتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا