استانی

لشگرکِشی گل محمدی بدون «امیدها» به آبادان برای بازگشت به صدر جدول

هفته نوزدهم لیگ برتر

پرسپولیس با وجود عدم نتیجه گیری در دو بازی گذشته به دنبال کسب ۳ امتیاز در آبادان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حساس‌ترین دیدار روز پایانی هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را ساعت ۱۸ فردا تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان برگزار خواهند کرد.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و این بار دو تیم در حالی با هم مصاف خواهند دشت که سرخپوشان پایتخت با ۳۶ امتیاز در کورس قهرمانی هستند و برزیلی‌های ایران با ۱۱ امتیاز در منطقه سقوط جای گرفته‌اند. صنعت نفت و پرسپولیس تا اینجا ۴۴ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که ۲۹ بار سرخ‌ها برنده شده‌اند، ۵ مرتبه زرد‌ها به پیروزی رسیده‌اند و ۱۰ بازی دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.

در دو بازی آخر پرسپولیس، قضاوت‌های داوران صدای یحیی گل‌محمدی را درآورده است. اشتباهات تأثیرگذاری که در بازی‌های مقابل فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک صورت گرفته باعث شده تا تنها یک امتیاز نصیب سرخ‌های پایتخت شود و این تیم با از دست دادن ۵ امتیاز صدر جدول را با تفاضل گل کمتر تقدیم سپاهان کند. سرمربی تیم پرسپولیس پس از دو بازی اخیر با انتقاد از عملکرد ضعیف تیم‌های داوری انتقادات زیادی را مطرح کرد و حتی تهدید کرده بود حالا که نمی‌خواهند تیمش قهرمان شود با بازیکنان امید بازی می‌کند اما با حضور تمامی بازیکنان اصلی در تمرینا روزهای اخیر سرخپوشان این موضوع منتفی شد.

گل‌محمدی در بازی فردا تمامی بازیکنان خود را به غیر از علیرضا بیرانوند که در بازی قبل مقابل آلومینیوم اخراج شد در اختیار دارد و می‌تواند از لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی که به تازگی از تیم گامبا اوزاکا در لیگ ژاپن جدا شده نیز استفاده کند. تیم او در دو بازی آخر گلی به ثمر نرسانده و شیخ دیاباته، محمد عمری و مهدی عبدی نتوانسته‌اند برای پرسپولیس گلزنی کنند. این موضوع نیاز بیش از پیش تیم گل‌محمدی را به گلزن نشان می‌دهد. اگرچه بازی در ورزشگاه خانگی برگزار نمی‌شود اما پرسپولیس در صورتی که برابر حریف رده پانزدهمی خود برنده نشود بیش از گذشته جایگاهش در کورس قهرمانی متزلزل می‌شود.

در سمت مقابل صنعت نفت که با آمدن ادسون تاوارز کمی شرایط بهتری پیدا کرده بود و فوتبال بهتری نسبت به ابتدای فصل بازی می کرد باز هم به شرایط نا امیدکننده خود بازگشته و در ۶ بازی آخر خود تنها ۲ امتیاز گرفته است. سرمربی برزیلی هم نتوانسته برزیلی‌های ایران را از منطقه سقوط خارج کند و با ادامه این روند شاید سقوطی دیگر برای این تیم رخ دهد. صنعت نفت فردا از حمایت هواداران خونگرم خود بهره می‌برد ولی این تیم نشان داده در وضعیت مساعدی نیست و شاید انگیزه‌های کسب نتیجه مقابل تیم نامدار پایتخت باعث نمایش متقاوت شاگردان تاوارز شود. 

نکته مهم در مورد بازی فردا این است که آبادانی‌ها نگران قضاوت پیام حیدری داور مسابقه هستند چرا که پرسپولیس در دو بازی قبلی از ناحیه داوری آسیب دیده و عوامل این تیم در مصاحبه‌های خود به نگرانی در خصوص داوری اشاره کرده‌اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا