اجتماعی

مختل شدن زندگی انگلیسی‌ها به دلیل اعتصابات گسترده

بیش از نیم میلیون معلم، کارمند دولتی، رانندگان قطار و استادان دانشگاه در انگلیس امروز (چهارشنبه) در بزرگترین اقدام هماهنگ که مقامات دولتی این کشور می‌گویند باعث اختلال گسترده خواهد شد، اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، این اعتصاب و اعتراض منجر به تعطیلی مدارس و توقف حرکت قطارها در انگلیس خواهد شد.

رهبران اتحادیه ها تخمین می زنند که تا ۵۰۰ هزار نفر در این سری از اعتصابات و اعتراض‌ها در انگلیس شرکت خواهند کرد که بالاترین رقم در حداقل یک دهه گذشته است.

این اعتصاب و اعتراض به دلیل اختلاف بر سر حقوق و دستمزدها شکل گرفته و اعتصاب کنندگان معتقدند که دستمزدهای پایین منجر به کاهش کیفیت زندگی آنها شده است.

همچنین اعتصاب کنندگان اعلام کرده اند که مقامات این کشور به جای انتقاد به اعتصاب آنان می بایست به حل اختلافات پرداخته و حقوق و دستمزدها را افزایش دهند.

در همین حال سخنگوی “ریشی سوناک”، نخست وزیر انگلیس نیز به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که این امر زندگی مردم را مختل می‌کند و به همین دلیل است که فکر می‌کنیم مذاکره به‌جای تظاهرات رویکرد درستی در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با تورم بیش از ۱۰ درصد که بالاترین سطح در چهار دهه گذشته در انگلیس بوده، این کشور اخیرا شاهد موجی از اعتصاب کارکنان بهداشت و حمل و نقل و … بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا