حوادث و رویدادها

هشدار نسبت به افزایش مسمومیت با منوکسیدکربن تهران

رئیس اورژانس تهران از افزایش موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران طی روزهای اخیر خبرداد.

به گزارش مجله زنده خبری، یحیی صالح طبری به آمار موارد ناشی از گازگرفتگی در پایتخت طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه در روزهای اخیر موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است، به طوری‌که تنها در تهران و طی حدود ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۲۰ مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه افزایش این آمار با کاهش دما در تهران بی‌ارتباط نیست، گفت:‌ مونوکسیدکربن گازی بدون بو و رنگ است، به‌طوریکه وقتی کسی وارد این فضا می‌شود هیچ بویی حس‌نمی‌کند و اکثریت فوت‌های ناشی از آن در زمان خواب اتفاق می‌افتد. این گاز  ۲۰۰ برابر بیشتر از اکسیژن، تمایل به ترکیب با سلول‌های خونی (هموگلوبین) را دارد و بنابراین سریعاً جذب خون انسان می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:‌

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید

علائم گازگرفتگی چیست؟ / راهکارهای کلیدی برای مقابله با قاتل نامرئی

رئیس اورژانس تهران از شهروندان خواست که اگر در منزل، ویلا یا هر محیط بسته‌دیگری قصد استفاده از بخاری و حتی شومینه را دارند از باز بودن منافذ و خروجی هوا مطمئن باشند و از وسایل گازسوز ایمن و استاندارد استفاده کنند. همچنین درصورت مواجهه با افراد مسموم بلافاصله آن‌ها را از فضا خارج و در و پنجره‌ها را باز کنند چرا که بهترین راهکار برای نجات افراد مسموم با گاز مونوکسید کربن، اکسیژن فراوان است.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا