حوادث و رویدادها

هشدار نسبت به خطرات اسکان در چادرهای مسافرتی در نوروز/ نظارت بر بهداشت اماکن و رستوران‌ها

رئیس سازمان اورژانس کشور نسبت به احتمال وقوع حوادث برای افرادی که در چادرهای مسافرتی اسکان دارند هشدار داد.

به گزارش مجله زنده خبری، جعفر میعادفر در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: مدیریت برنامه نوروزی در حوزه سلامت و امدادرسانی در حوادث بر عهده اورژانس و وزارت بهداشت قرار گرفته است و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی ما و همچنین پایگاه‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه در بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان نیز خدمات ارائه می‌شود، گفت: متخصصان نیز در بیمارستان‌ها حضور دارند و ما این موارد را در اجلاس و جلسات هماهنگی پیش رو نیز دوباره تاکید خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از وظایف وزارت بهداشت را که با محوریت اورژانس انجام می‌شود نظارت بر رستوران‌های بین راهی و رصد وضعیت بهداشتی این اماکن دانست و گفت: هر چه به نوروز نزدیکتر شویم نظارت‌های ما نیز افزایش خواهد داشت و این اقدام نیز تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

میعادفر همچنین به افزایش قیمت‌ها و تورم نیز اشاره کرد و گفت: رشد فزاینده قیمت‌ها و تورم سبب می‌شود تا میل به اسکان در چادرهای مسافرتی در طول سفرهای نوروزی نیز افزایش پیدا کند که این موارد می‌تواند منجر به وقوع حوادثی مانند برق گرفتگی در چادرها، گاز گرفتگی و … شود.

وی ادامه داد: همچنین مسافران باید توجه داشته باشند که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها و نصب چادر در این فضاها خودداری کرده و چادرهای مسافرتی خود را در نقاط ایمن نصب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا