عمومی

پرداخت تسهیلات «تبصره ۱۶» شتاب بگیرد/ برگشت اعتبار نداریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید سلیمان کریمی با اشاره به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار آنلاین، افزود: سهم ثبت نام کنندگان مشاغل خانگی شهرستان کهگیلویه مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مبلغ یک میلیارد تومان نیز اضافه بر سهمیه معرفی شده است، خاطر نشان کرد: در شهرستان کهگیلویه هیچ گونه برگشت وام مشاغل خانگی نداریم.

کریمی همچنین سهمیه تسهیلات اشتغال خانگی لنده را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۲ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان معرفی و بقیه در حال معرفی به بانک هستند.

رئیس اداره کار کهگیلویه همچنین از معرفی و تکمیل سهمیه ۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومانی شهرستان چرام خبر داد.

کریمی سود بانکی این تسهیلات را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: وام‌های مستقل و تک نفره تا سقف ۵۰ میلیون تومان و به ازای تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دارای پشتیبان پرداخت می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در ۴۸۰ رسته در سامانه تعریف شده‌اند، افزود: رسته‌های زیر مجموعه خدمات، صنعت و ورزش و زیر مجموعه دستگاه‌های اجرایی از جمله فرهنگ و ارشاد، جهاد کشاورزی، تربیت بدنی و صنعت معدن با ثبت نام در سامانه و در صورت عدم مشکل در گرفتن مجوز به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

کریمی با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل ابراز امیدواری کرد: بانک‌ها با اهتمام به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ میزان همکاری خود را با مردم افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا