استانی

کیفیت آثار تجسمی امسال بیش از سال‌های قبل است

دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در گفت‌وگو با آنا:

دبیر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: امسال آثار جشنواره به لحاظ کیفی بسیار بالاتر از دوره‌های گذشته است اما بهرحال سقف انتظارات ما بالا است و به این حد هم اکتفا نمی‌کنیم تا سال‌های بعد شاهد پیشرفت‌های بیشتر هنرمندان باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی خبرگزاری آنا، پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر جمعه هفتم بهمن ماه در گالری صبا فعالیت‌اش را با حضور مسئولان عرصه هنری کشور آغاز کرد.

«سید عباس میرهاشمی» دبیر پانزدهمین دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: جشنواره از پنجم بهمن کار خود را آغاز کرد و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: آثار رشته‌های تصویرسازی، حجم، طراحی، گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و نگارگری آثار برگزیده‌شان در این جشنواره به نمایش در آمده‌اند. همه مجموع تلاش دبیرخانه تجسمی فجر بوده و در مجموع از ۲۷۴ هنرمند، ۴۴۰ اثر روی دیوار‌های نگارخانه رفته و منتظر نگاه عزیزان است.

میرهاشمی در پاسخ به این سوال که آیا حواشی جشنواره‌های امسال بر برپایی جشنواره تجسمی فجر هم اثری گذاشته است، اظهار داشت: بهرحال وقایعی که در جامعه رخ می‌دهد یک جا‌هایی مشابهت‌هایی با هم دارند منتها خوشبختانه ما جشنواره را زمانی که اعلام کردیم، توانستیم برای ارائه آثار نتایج خوبی بگیریم و طبق رویه موجود جلو برویم و با برنامه کار کنیم بنابراین خیلی چالش جدی در عرصه برپایی جشنواره تجسمی نداشتیم.

وی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان تجسمی از جشنواره گفت:‌امسال نسبت به سال قبل شاید به لحاظ کمی آثار نسبت به قبل کمتر شده باشد، اما کیفیت آثار خیلی بالاتر است و این رویکرد خودمان بود که این اتفاق بیافتد و به چیز دیگری بر نمی‌گردد. طبق فراخوان ما برخی رشته‌ها را تعداد آثارشان را کم کردیم و برخی رشته‌ها با هم ادغام و تجمیع شدند. در نهایت همه این‌ها باعث شد که میزان آمار قدری متفاوت از سال‌های دیگر شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: آنچه که برآیند ارائه آثار امسال می‌بینیم به نظر خودمان قابل قبول است، اما بهرحال من شخصا انتظارم سقف ندارد و همیشه می‌گویم اگر رضایتی از بخشی داشته باشم ممکن است که رشدش متوقف شود. برای همین سعی کردم که فضا را طوری طراحی کنیم که همیشه کار‌های بالاتر و بهتری را انتظار داشته باشیم، اما در قیاس با دوره‌های گذشته کار‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره جشنواره با گذشته گفت: ما در دو بخش سعی کردیم اتفاقات جدیدتری را شاهد باشیم، یکی بخش استان‌ها که البته آماری که عرض کردم مربوط به طوبای زرین و بخش تجسمی هنر بود و به طور جدی امسال سعی کردیم پایه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم و نگاه جدی به حوزه تجسمی ایجاد کنیم تا هنرمندان هم در فضای راحت‌تری کار کنند. خوشبختانه حداقل از هر استان بیش از ۱۰ هنرمند فعال بودند.

تجسمی اظهار داشت: ما پنج اسفند مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی را با معرفی نفرات برتر مجموعه‌ها و اعطای جوایزشان خواهیم داشت که در مراسم اختتامیه این‌ها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا