اجتماعیبرترینهای کسب و کار

چگونه بهترین وکیل در سمنان را پیدا کنیم؟

وکیل کیست و به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود؟

بهترین وکیل در سمنان شخصی می باشد که با استفاده از یک وکالت نامه از طرف مورد قرارداد خود، نسبت به پیگیری و رسیدگی به حقوق مختلف آن شخص از طریق مراجعه مختلف قانونی اقدام می نماید. برای انجام دادن این امر باید توافقنامه ای بین هر دو طرف امضاء شود و طرف مورد قرارداد وکیل در این زمینه به نام موکل شناخته می شود. در کنار آن وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که با گذراندن دوره ی تحصیلات مرتبط با این رشته در دانشگاه های مختلف کشور توانسته است موفق به اخذ این مدرک شود.

وکیل متخصص و کار بلد فردی می باشد که در تمامی موارد و آزمون های مشخص شده را برای دریافت مدرک خود را با بهترین نمرات دریافت نمود باشد و همینطور پس از قبولی در آزمون های مختلف یک وکیل پایه یک دادگستری قبل از پذیرفتن این شغل به صورت رسمی می تواند با تمام زوایای علمی این کار آشنا شود.

بعد از آن نیز باید دوره کارآموزی خود را طی کند که به مدت ۱۸ ماه می باشد و پس از آن نیز در آزمونی تحت عنوان اختیار به صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می گردد و شخصی که موفق به قبولی در این آزمن شود می تواند به صورت رسمی فعالیت خود را بعد از حضور در مراسم تحلیف که در مراسم مذکور پس از طی تشریفت و اتیان سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری نائل می گردد.

انواع وکیل را به چند دسته می توان تقسیم کرد؟

بر اساس قانون، وکالت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و هر یک از این وکالت‌ها به موضوع خاص می‌پردازند و افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند از این وکلا در جلسات دادگاه استفاده کند. در ادامه به برخی از این وکیل ها می پردازیم:

  • وکیل قوه قضائیه: وکیل ماده ۱۸۷ و یا وکیل قوه قضائیه به اشخاصی اطلاق می­ شود که در راستای اجرای ماده ۱۸۷ قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور از مرکز مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضائیه پروانه وکالت دریافت می ­کنند.
  • وکیل تسخیری: وکیل تسخیری شخصی می باشد که چنانچه در دعاوی کیفری متهم بنا به دلایلی از گرفتن وکیل امتناع ورزد و یا اینکه بضاعت مالی کافی برای گرفتن یک وکیل را نداشته باشد، به تشخیص دادگاه و از بین وکلای دادگستری برای وی یک وکیل رایگان گرفته می شود.
  • وکیل معاضدتی: در دعاوی حقوقی و با تشخیص عسر و حرج موکل از جانب دادگاه و یا کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی بصورت رایگان دفاع از حقوق شخص معسر را بر عهده می­ گیرد که به این نوع از وکیل، وکیل معاضدتی اطلاق می­ شود.
  • وکیل قراردادی: شخصی است که هر یک از طرفین و یا اصحاب دعوا جهت دفاع و اقامه دعوا و پیگیری­های لازم انتخاب می­ نمایند که به آن وکیل تعیینی، تعبینی و یا قراردادی اطلاق می ­گردد.
  • وکیل اتفاقی: اشخاصی که دارای تحصیلات حقوقی هستند ولی فاقد پروانه وکالت می­باشند می­توانند بصورت اتفاقی جهت حل مشکلات بستگان نزدیکشان در مراجع قضایی و برای همان مورد خاص، وکالت موردی بگیرند که به این شخص وکیل اتفاقی گفته می­ شود.
  • وکیل سازمانی: درمواردی که کارکنان لشگری و کشوری در امور مربوط به خدمتشان دچار مشکلی حقوقی و قضایی شوند، سازمان محل خدمتشان می ­تواند کارشناسان حقوقی برای دفاع از حقوق کارکنان مذکور به مراجع قضایی معرفی نمایند تا به آن­ها مشاوره حقوقی دهند.

داشتن یک وکیل خوب و متخصص در طرح دعوا و پیگیری پرونده یکی از دغدغه های همیشگی مردم جامعه است. داشتن وکیل خوب و یک مشاور حقوقی با تجربه و ماهر در طول جریان یک پرونده حقوقی با توجه به اینکه در حصول نتیجه به نفع شما قطعاً تاثیر مثبت خواهد گذاشت، از شدت آلام و اثرات سوء آن خواهد کاست. پیدا کردن یک وکیل خوب به کمی توجه و دقت و آگاهی و شناخت و البته کمی هم شانس نیاز دارد.

صفت بهترین وکیل، به شخص حقیقی گفته می‌شود که پرونده‌های متعددی را در تمامی دعاوی تجربه کرده و اکثر آن‌ها، با نتیجه مطلوب و رضایت موکل خاتمه یافته‌اند. مهمترین شاخصه یک وکیل خوب این است که با آگاهی به کلیه قوانین جاریه کشور بتواند متبحرانه و حرفه‌ای وکالت کند. تا این امر باعث افزایش احتمال موفقیت پرونده شما در دادگاه های قضایی شود. برای پیدا کردن بهترین وکیل سمنان به مراجعه کنید.

وکیل ها در چه نوع زمینه هایی فعالیت می کنند؟

وکیل رسمی دادگستری با دارا بودن پروانه وکالت و عضویت در یکی از کانون­ های وکالت از اشخاص حقیقی و یا حقوقی، دولتی و یا غیردولتی، دفاع از حق موکل در دادگاه ­ها، دادسراها، ادارات ثبت و املاک دفاع می­ نماید. برخی از وکلا در زمینه­ های خاصی دارای تخصص هستند و موکل با درنظر گرفتن نوع تخصص به آن­ها مراجعه می ­نماید.

انواع تخصص­های وکلا به شرح زیر است:

  • وکیل خانواده: وکیل خانواده در خصوص حقوق و مقررات خانوادگی دارای تسلط کامل و جامع است. چنین شخصی جهت انجام امور خانوادگی و حقوق ضایع شده اعضای خانواده اقدام می­ نماید.
  • وکیل ملکی: معاملات املاک به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارند مستلزم داشتن تبحر و دانش لازم می­باشند. وکیل املاک شخصی است که درخصوص انواع املاک اعم از بایر و غیر بایر و … دارای اطلاعات لازم و کافی است.
  • وکیل چک و سفته: وکیل چک و سفته با تسلطی که به قوانین و مقررات اسناد تجاری دارد و به دلیل آگاهی حقوقی و آشنایی با پروسه دادگاه و شیوه مطالبه وجه اسناد مالی می­تواند در راستای حقوق از دست رفته طلبکار اقدامات لازم را صورت دهد.
  • وکیل مهاجرت: وکیل مهاجرت در زمینه مسائل مرتبط با مهاجرت به کشورهای دیگر و دریافت تابعیت از دولت­های مطبوع دارای اطلاعات حقوقی کافی است.
  • وکیل امور قراردادها: وکیل مذکور از آنجا که در امور مرتبط با قراردادهایی که بین اشخاص تنظیم می­گردد دارای اطلاعات کافی حقوقی است به اشخاص حقیقی و یا حقوقی جهت تنظیم قراردادها می­تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • وکیل شرکت ها: وکیل شرکت در امور مرتبط با شرکت­هایی مانند شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی و … دارای اطلاعات حقوقی خوب و کاملی است.

بهترین وکیل سمنان کیست؟

بهترین وکلا کسانی هستند که می توانند با موکل خود ارتباط خوبی برقرار کنند و در دادگاه نظر طرفین را به خود جلب نمایند. وکلا باید با طیف گسترده ای از افراد مختلف ارتباط داشته باشند. خیلی از افراد، برای پرونده های حقوقی خود به دنبال وکیل مورد اعتماد هستند که بر کار خود مسلط باشد و بتواند پرونده آنها را به سرانجام برساند.

ویژگی‌های وکیل خوب در سمنان

برای پیدا کردن وکیل تنها به تجربه و مدرک تحصیلی آن‌ها اکتفا نکنید. اعتماد به نفس و تسلط آن‌ها هنگام صحبت کردن، از ویژگی های مهمی هستند که یک وکیل خوب باید داشته باشد.

موضوع و حوزه‌های فعالیت بهترین وکیل‌های سمنان

هر وکیل در یک یا چند حوزه از موارد زیر تسلط دارد:

حقوق نفت و گاز، دعاوی داوری، حقوق کار، حقوق پیمان، حقوق بیمه، حقوق تصادفات رانندگی، حقوق گمرکی، حقوق اراضی، ثبت احوال، دیه،‌ دادسرا و دادگاه نظامی، دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت، دادگاه انقلاب، مواد مخدر، جرایم رایانه ای، حقوق ثبت، حقوق پزشکی، قرارداد ها، دعاوی شهرداری، دیوان عدالت اداری، حقوق بین الملل، حقوق تجارت، جرایم مالی و اقتصادی، حقوق مهاجرت، حقوق مالکیت فکری، حقوق مالیات، خانواده، دعاوی ملکی، دعاوی کیفری، وصول مطالبات، دعاوی ارث

مشاوره با بهترین وکیل در سمنان

سایت جستجوی وکیل،‌ اطلاعات کامل هر وکیل در شهرهای مختلف را به صورت جداگانه برای شما آماده کرده است. می‌توانید به صورت آنلاین و تلفنی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

دکمه بازگشت به بالا