بین المللی

ال کلاسیکوی قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در آزادی

هفته بیست و سوم لیگ برتر

پرسپولیس و سپاهان برگزار کننده حساس‌ترین دیدار خود در مسیر قهرمانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال  ساعت ۱۶:۴۵ فردا در ورزشگاه آزادی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل لیگ برتر نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

دو تیم تا به حال ۷۹ بازی رسمی مقابل هم برگزار کرده‌اند که حاصل این دیدارها، ۲۷ برتری برای پرسپولیس و ۱۹ برد برای سپاهان بوده، ۳۳ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده‌ است. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با تساوی بدون گل خاتمه یافت و این بار دو تیم در شرایطی حساس‌تر از دور رفت با هم بازی خواهند کرد. سپاهان با ۴۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز در رده دوم است.

دو تیم پس از ۷۹۴ روز باز دیگر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت چرا که بازی‌های رفت و برگشت فصل گذشته دو تیم در ورزشگاه ثالث برگزار شد و فصل پیش از آن هم پرسپولیس نتوانست در آزادی از سپاهان میزبانی کند. در ۶ بازی اخیر دو تیم در تهران، تنها یک بار سپاهان برنده بوده که این دیدار در نوزدهمین دوره لیگ برتر برگزار شد و سپاهان ۲ بر صفر برنده شد.

پرسپولیس که جایگاه خود را در صدر به سپاهان داده در جام حذفی این تیم را در اصفهان با شکست سنگینی مواجه کرد و هفته قبل نیز برابر تراکتور در ثانیه‌های پایانی به پیروزی شیرینی دست یافت. شاگردان یحیی گل‌محمدی که به دنبال ثبت قهرمانی هستند در این بازی خانگی از حمایت هواداران خودی برخوردار هستند. قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر اگر از سد سپاهان بگذرد گام بلندی را به سمت قهرمانی دیگری برداشته است. در یک هفته گذشته شیخ دیاباته در تمرینات گروهی بوده ولی اینکه بتواند درخدمت سرخپوشان باشد مشخص نیست. سعید صادقی هم با وجودی که ظاهرا از مصدومیت فاصله گرفته اما برای برگشت در جمع سرخپوشان هنوز با اوج فاصله دارد.

سپاهان که با ژوزه مورایس در لیگ برتر روی دور پیروزی است غایبی ندارد و به دنبال آن خواهد بود تا نتیجه‌ای بگیرد که این تیم را کماکان در صدر جدول حفظ کند. تساوی زردپوشان نصف جهان را صدرنشین نگه می‌دارد اما پیروزی در ورزشگاه آزادی جایگاه آنها را در رتبه نخست تثبیت می‌کند. بنابراین مورایس و شاگردانش در مصاف با حریف مطرح خود به دنبال ثبت نتیجه‌ای مطلوب هستند تا بتوانند در هفته‌های باقیمانده امید بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشند. باید دید در مصاف مهم پرسپولیس و سپاهان که به ال کلاسیکوی ایران مطرح است کدامیک برنده از زمین خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا