بین المللی

بازی استقلال و ذوب‌آهن تماشایی می‌شود/ امتیازات پیش رو از طلا برای پرسپولیس گران تر است

در گفتگو با آنا

مربی سابق سپاهان گفت: ویسی از سپاهان شناخت خوبی دارد ولی اگر با یک امتیاز از اصفهان خارج شود کار بزرگی گرده است.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر اظهار داشت: هر دو تیم آخرین بازی خود را پیروز شدند تا سال ۱۴۰۱ را با بُرد پشت سر گذاشته باشند. شرایط بالای جدول به گونه‌ای است که اگر استقلال با مساوی بازی را تمام کند اصلاً یک امتیاز به دردش نمی‌خورد و باید برنده شود تا در کورس قهرمانی باقی بماند. این بار با تیمی بازی دارد که انصافاً برای بازی با تیم‌های بالای جدول برنامه دارد و مهدی تارتار با حساب و کتاب تیمش را به زمین می‌فرستد. از آن طرف استقلال وجداناً فوتبال خیلی خیلی خوبی ارائه می‌دهد. صرف نظر از رفتارهای سرمربی پرتغالی این تیم ولی او تیمش را هجومی و با برنامه برای گلزنی می‌چیند. اگر وقفه‌ای که به خاطر بازی ملی ایجاد شد و تیم‌ها به تعطیلات رفتند در روند بازی‌های آنها تأثیر منفی نگذاشته باشد، بازی تماشایی از دو تیم خواهیم دید و تیمی که بتواند رقیبش را غافلگیر کند برنده خواهد شد.

**ذوب‌آهن عناصر تهاجمی ندارد

وی با اشاره به نکات فنی دو تیم استقلال و ذوب‌آهن گفت: به احتمال خیلی زیاد ذوب‌آهن با سیستم ۲-۵-۳ بازی خواهد کرد و قطعاً در زمان دفاع ۱-۴-۵ بازی می‌کند. این نوع بازی دلیل دارد، چون باید قبول کنیم کوین یامگا و مهدی قائدی از کناره‌ها فوق‌العاده خوب کار می‌کنند. قائدی به خوبی با توپ به تو می‌زند و یا با شوت به چارچوب یا پاس به مهاجم هدف مؤثر ظاهر می‌شود. یامگا هم ریلی بازی می‌کند و یار مستقیم خود را به خوبی جا می‌گذارد، در ادامه پاس‌های کلیدی می‌دهد و اگر فضا داشته باشد مستقیم به سمت دروازه ضربه می‌زند. ذوب‌آهن در دقایق ابتدایی به فکر گلزنی است و به خصوص از دقیقه ۱۵ به بعد بیشتر در زمین خود بازی می‌کند و دل به ضدحمله‌ها می‌بندد. فقط مشکل ذوب‌آهن این است که عناصر تهاجمی برای ضدحمله زدن ندارد. هم بازیکن طراح در میانه زمین ندارد و هم مهاجم هدف در خط حمله که از طریق آنها بتواند به گل برسد. با این وجود باید این نوع از بازی را انتظار داشته باشیم. حمله از استقلال و ضدحمله از ذوب‌آهن، اگر به این شکل انجام شود نشانگر بازی خوب از هر دو تیم خواهد بود.

**صنعت نفت با ویسی بهتر شده است

مربی پیشین تیم سپاهان در مورد اینکه این تیم باید با صنعت نفت آبادان بازی کند، گفت: سپاهان صدرنشین است و برای حفظ جایگاه خود باید برنده شود. صنعت نفت هم در خطر سقوط است و تنها نقطه مثبتی که در این تیم دیده می‌شود آمدن عبدالله ویسی به عنوان سرمربی است چون شناخت بسیار دقیقی از فوتبال خوزستان دارد و با توجه به اینکه زمانی سرمربی سپاهان بوده از فوتبال اصفهان شناخت خوبی دارد. در بازی قبلی صنعت نفت به مراتب بهتر ظاهر شد و سبک و سیاق بازی در سپاهان را می‌داند که این موضوع به تیمش کمک می‌کند. با توجه به وضعیت خوبی که سپاهان در این فصل داشته، صنعت نفت باید خیلی دوندگی داشته باشد و بازی خیلی بهتری نسبت به قبل انجام دهد تا بتواند به امتیاز برسد. سپاهان یکی از بهترین تیم‌های ایران است و تلاش می‌کند تا با اختلاف گل بازی را ببرد، برای همین صنعت نفت اگر با یک امتیاز از اصفهان خارج شود کار بزرگی گرده است.

**امتیازات از طلا برای پرسپولیس ارزشش بیشتر است

چرخابی در خصوص بازی پرسپولیس و مس رفسنجان تصریح کرد: این بازی در رفسنجان برگزار می‌شود و باید گفت حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر است. مس با سرمربیگری محمد ربیعی خیلی با برنامه کار می‌کند و در دفاع کردن بهترین تیم لیگ برتر تا به اینجا بوده است. اشتباه نکنم کمتر از ۱۰ گل خورده و در حمله کردن هم به شرایط خوبی رسیده که این تیم را تا رده پنجم رسانده است. پرسپولیس به خوبی می‌داند اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باقی بماند دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارد. امتیازات باقیمانده لیگ برایش از طلا که حسابی گران شده، ارزشش بیشتر است. بنابراین بدون اشتباه بازی می‌کند تا حتماً برنده باشد اگرچه خیلی کارش سخت است. 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا