استانی

سرهنگ غفوری: تاکنون ۱۸ نفر در حوادث رانندگی سطح استان کرمان جان باخته‌اند

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری؛ سرهنگ امین غفوری گفت: از تاریخ 1401/12/25 تا ساعت 24 شب گذشته (1402/01/02) 341حادثه رانندگی در جاده‌ها و شهرهای استان کرمان رخ داده است.

او افزود: متاسفانه این تصادفات، منجر به مجروحیت 267نفر و جان باختن 18 نفر شده است که از این تعداد 129 مجروح و 14 کشته در جاده های استان و 138 مجروح و 4 کشته در شهرها می‌باشد.

سرهنگ غفوری با بیان این که در حال حاضر هیچ راه و مسیر مصدودی در استان نداریم، گفت: علل اصلی حوادث رانندگی خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

او به رانندگان توصیه کرد: حتما قبل از رانندگی استراحت کافی را داشته باشند و با هوشیاری کامل اقدام به شروع سفر نمایند.

سرهنگ غفوری ادامه داد: رانندگان حداقل به ازای هر 2 ساعت رانندگی 15 را برای صرف چای و انجام حرکات کششی اختصاص دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بر این عقیده‌ایم که یک سفر ایمن فقط وظیفه راننده نیست، گفت: تمام سرنشینان در این امر نقش خودشان را ایفا می کنند و برای نمونه بچه‌ها باید از ایجاد سر و صدا پرهیز کنند، سرنشین جلو (کنار راننده ) هوشیاری کامل را داشته باشد.

سرهنگ غفوری خطاب به خانواده‌ها گفت: حتما برای سفر برنامه ریزی داشته باشید، با آرامش از طبیعت لذت ببرید و از عجله کردن پرهیز کنید که “زمان کم با سرعت و سبقت زیاد جبران نخواهد شد.”

دکمه بازگشت به بالا