عمومی

۱۴ روستای شهرستان پاوه هرساله میزبان گردشگران و مسافران هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هادی شریفی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به تعداد روستاهای گردشگری در شهرستان پاوه، اظهار کرد: شهرستان پاوه واقع در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات دارای روستاهایی با معماری اصیل و بافت پلکانی است.

وی افزود: در روستاهای این شهرستان مردم با فرهنگ اصیل و غنی خود در کنار طبیعت بکر و دست نخورده زندگی می‌کنند که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پاوه تصریح کرد: هجیج، نجار، ساتیاری، تین، زردویی، دودان، میوان، شمشیر، گلال، خانقاه، داریان، دشه، شرکان و بن وره ۱۴ روستای زیبای این شهرستان هستند که هرساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام نوروز به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از روستاهای این منطقه و بویژه روستای زیبای هجیج شاهد تردد بالای خودروها در جاده‌های این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان در ایام نوروز آماده استقبال از گردشگران نوروزی هستند، گفت: مردم پاوه سال‌ها است که میزبانان خوب و خونگرمی برای میهمانان نوروزی و گردشگران هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پاوه اضافه کرد: در ایام نوروز ۲ هتل، دو میهمانپذیر، ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، ۸۰ خانه مسافر و چهار مجتمع گردشگری اسکان گردشگران نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

وی به تقارن ایام نوروز امسال و ماه مبارک رمضان هم اشاره‌ای کرد و گفت: رویکرد ما در این ایام میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

دکمه بازگشت به بالا