بین المللی

کلاه هوشمند ضربه به سر بازیکنان را تشخیص می‌دهد

به‌منظور جلوگیری از خطر آسیب‌های مغزی؛

محققان یک کلاه ایمنی با فناوری پیشرفته طراحی کرده‌اند که با شناسایی ضربه به بازیکنان هشدار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، تمامی ورزش‌های تیمی می‌تواند برای بازیکنان خشن باشد، اما ورزش هاکی خطر آسیب‌های مغزی بالایی دارد. حال، محققان برای جلوگیری از این امر یک کلاه ایمنی با فناوری پیشرفته جدید طراحی کرده‌اند. این کلاه با شناسایی و گزارش ضربه به سر صاحبش، درباره چنین صدماتی هشدار می‌دهد.

این کلاه هوشمند توسط استارتاپ سوئیسی Bearmind و وابسته به موسسه تحقیقاتی EPFL، ساخته شده است. دو ورزشکار سابق، متیو فالبریارد و تام برتراند، این شرکت را تأسیس کردند.

کلاه Bearmind از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به سایر کلاه‌های هاکی است، اما دارای یک ماژول کوچک بیضی شکل است که در یک مخزن در پشت کلاه قرار می‌گیرد. این ماژول شامل یک واحد اندازه‌گیری «IMU» (واحد اندازه گیری اینرسی)، سنسور فشار، باتری و ماژول بلوتوث است.

زمانی‌که کلاه ایمنی در معرض ضربه‌های ناگهانی قرار می‌گیرد، ماژول داده‌های ضربه را به یک برنامه همراه در تلفن هوشمند مربی کنار پیست منتقل می‌کند. این برنامه شدت ضربه را نمایش می‌دهد و آن را با پایگاه داده ضربه‌های سر که معمولاً توسط بازیکنان هاکی دریافت می‌شود، مقایسه می‌کند. اگر برنامه تشخیص دهد که این تاثیر خاص می‌تواند باعث آسیب مغزی شود، به مربی هشدار می‌دهد و آن‌ها با این شناسایی می‌توانند مراقبت پزشکی برای فرد در نظر بگیرند.

همچنین این کلاه هوشمند تعداد ضربات را برای بازیکنان خاص ثبت می‌کند و مربیان می‌توانند تشخیص دهند که آیا یک فرد خاص در معرض تصادف است یا خیر. هدف دانشمندان این است که مربیان بتوانند وضعیت عصبی ورزشکاران را نظارت کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا