برترینهای کسب و کارعمومی

تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ

میلگردهای آجدار به عنوان آرماتور برای استفاده در بتن مسلح استفاده می شوند و نقش اساسی در طراحی سازه های بتنی دارند. میلگردها دارای انواع مختلفی هستند که از نظر کاربرد، ویژگی های ساختاری، استحکام، آلیاژ، عمر مفید، طول، قطر و حتی شکل با یکدیگر تفاوت دارند. میلگردها علاوه بر ظاهر، از نظر خصوصیات مکانیکی، ترکیب شیمیایی و کاربرد نیز با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از انواع آج میلگرد از نظر مشخصات میلگرد جناغی و مارپیچ کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. ما در ادامه قصد داریم تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ را به شما معرفی کنیم.

میلگرد جناغی

میلگرد آجدار جناغی به دلیل شکل آج های عرضی آن نامگذاری شده است. این نوع میلگردها از جمله سازه ها و مصالح ساختمانی هستند که در صنعت ساختمان و در قسمت های مختلف کاربرد فراوانی دارند. امروزه تولید کننده میلگرد آجدار جناغی A3 با در دستور کار قرار دادن اصول و نکات لازم بهترین انواع میلگرد را که تمامی ویژگی های لازم برای یک میلگرد خوب را داراست؛ ساخته است. میلگرد های آجدار جناغی مزایای بیشتری نسبت به میله های ساده دارند. آج های به کار رفته در این نوع میلگردها باعث درگیری بیشتر میلگرد و بتن می شود و علاوه بر این مزیت باعث افزایش مقاومت برشی و کششی میلگرد می شود.

 در بخش تفاوت میلگرد آجدار جناغی با میلگرد آجدار مارپیچ، تفاوت های ظاهری و عملی هر دو میلگرد را مطالعه می کنیم.

میلگرد آجدار جناغی

میلگرد آجدار مارپیچ

میلگردهای A2 که نیمه سخت محسوب می شوند دارای آج های طولی و عرضی به شکل مارپیچ  هستند. میلگرد آجدار مارپیچ به دلیل ظاهر و خواص فیزیکی برای عملیات جوشکاری مفید نیست. اما بطور معمول در ساخت و ساز و انواع خاموت زنی استفاده می شوند. در این نوع میلگرد آجدار، یک محور در امتداد محور طولی قرار دارد  و مجموعه ای از دورپیچ ها به صورت مارپیچی نسبت به این محور طولی قرار دارند. تنش فعلی میلگرد مارپیچ 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش شکست آن 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. تغییر شکل دائمی در این نوع میلگرد این است که پس از برداشتن بار از میلگرد، شکل آن یا کشش ایجاد شده به حالت اولیه خود بر نمی گردد.

اکنون با توجه به شناخت هر دو میلگرد، می توانیم به تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ پی ببریم. در رابطه با انتخاب میلگرد آجدار جناغی یا مارپیچ جهت خرید، با مراجع به سایت مرکز آهن می توانید با در نظر گرفتن مقایسه قیمتها و یا دسترسی به تحلیل های بیشتر را به دست آورده، سپس با مشاوره کارشناسان فروش ما اقدام به خرید کنید.

تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ

در کارگاه ساختمانی میلگردها از نظر رده مکانیکی یا ظاهری به طور کلی به چهار دسته میلگردA1 ، A2 A3 و A4 تقسیم می شوند. میلگرد آجدار مارپیچ و میلگرد جناغی از نظر نوع آج تفاوت های آشکاری با یکدیگر دارند که به راحتی می توان این دو نوع میلگرد را تشخیص داد. میلگردهای مارپیچ به صورت آج دوکی یا آج یکنواخت تولید می شوند. بنابراین، زاویه آج های مورب از محور طولی از نظر نوع آج با هم تفاوت دارند. روش شناسایی عملی در میلگرد 340 آج با یک رج عرضی مانند طناب که به صورت مارپیچ به دور میله پیچیده شده است قابل تشخیص است. شکل آج بر روی میلگرد مارپیچ بصورت موازی قرار دارد در صورتی که شکل آج میلگرد جناغی به صورت مورب و زاویه 45 درجه قرار می گیرد.

تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ از نظر ظاهری در نوع آج آنها است. در بین میلگردهای آجدار، میلگرد A2 یا مارپیچ کربن کمتری دارد و انعطاف پذیرترین میلگرد آجدار است. اما میلگرد آجدار A3 یا جناغی دلیل درصد بالای کربن شکننده است و جوشکاری در این میلگرد مجاز نیست.

با شناسایی تفاوت انواع میلگرد می توانید، محصول مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب و تهیه کنید. جهت بدست آوردن قیمت میلگرد حرارتی می توانید در سایتهای فروش آنلاین مانند سایت آسن کالای مورد نظر را جستجو کرده و اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت روز میلگرد بدست آوردید.

تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ

انواع آج میلگرد

آج همان برآمدگی های روی میلگرد است. آج ها را از نظر ظاهری به دو دسته آج های یکنواخت و آج های دوکی شکل تقسیم می کنند. تقسیم بندی دیگر انواع آج میلگرد، آج طولی و عرضی است.

میلگرد دوکی‏ و  میلگرد یکنواخت دو نوع میلگرد هستند که در شکل آج آنها تفاوت هایی وجود دارد. میلگرد دوکی دارای آج دوکی و میلگرد یکنواخت بر روی سطح خود آج های یکنواختی دارد. تفاوت آج دوک با آج یکنواخت در شکل آنهاست. آج دوکی یک رج است و آج یکنواخت از نظر ابعاد در طول خود به حالت یکنواخت است، یعنی ضخامت و ارتفاع آن تغییر نمی کند. اما آج دوکی شکل در بالای آج ضخامت کمتری دارد و با نزدیک شدن به دو سر آج ارتفاع آن کمتر می شود.

شناسایی میلگرد از روی آج

جمع بندی

همانطور که در بحث تفاوت میلگرد جناغی با میلگرد مارپیچ بیان شد، ظاهر میلگرد با ایجاد تفاوت در خصوصیات و خواص فیزیکی آن، استفاده از انواع میلگرد را از یکدیگر متمایز می کند. میلگردهای آجدار دارای دو نوع آج طولی و عرضی هستند. آج طولی هیچگونه تنوعی ندارد و یکنواخت و پیوسته است اما آج عرضی می تواند بصورت یکنواخت یا دوکی شکل باشد. شناخت تمامی راه های معرفی میلگرد کمک بزرگی در زمان خرید به شما می کند. شما می توانید برای خرید و سفارش انواع میلگرد های ساده و آجدار به سایت  شرکت آسن مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا