طول عمر لاستیک لیفتراک خارجی و ایرانی

فیلتر لیفتراک یکی از مواردی است که حتما باید در زمان مناسب تعویض شود،در لیفتراک هم مانند سایر ماشین آلات حمل و‌‌ نقل و صنعتی انواع مختلفی از فیلتر استفاده می شود. فیلترها در این دستگاه به چند دسته تقسیم می شوند:فیلتر سوخت ، فیلتر هوا

تهییه کردن قطعات دکل لیفتراک اورجینال و اصلی با قیمت مناسب همیشه چالش برانگیز بوده است.

هزینه های ناشی از تعمیر و قطعات لیفتراک گاها میتواند با استفاده از قطعات بی کیفیت و غیر اصلی چند برابر شود و یا به دلیل استاندارد نبودن قطعات لیفتراک غیر اصلی باعث خرابی قطعات همجوار مربوط به همان قطعه شود و هزینه های سنگینی را روی دست مشتری بگذارد.

تایر ( ) پوشش حلقه ای می باشد که روی انواع ماشین آلات و یا سایر تجهیزات دیگر نصب می شود و از ساختاری منعطف با توانایی جذب ضربه برخوردار بوده و همیشه در تماس مستقیم با زمین است .بخش عمده ی تایر از جنس “لاستیک” ساخته شده است که به همین دلیل در ایران به نام لاستیک نیز شناخته می شود.

تایرها به دو نوع کلی “بادی و غیر بادی” تقسیم می شوند. تایر های بادی خود از دو گروه کلی تیوب دار () و تیوبلس () تشکیل شده است. نوع لاستیک های غیر بادی نیز به دو گروه تایرهای توپر ”SOLID” که معمولا در دستگاههای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و تایر های “پلی اورتان” که به تازگی اختراع شده اند قابل تقسیم است.

چه نوعی از لاستیک لیفتراک برای دستگاه شما مناسب است؟

نوع کاربری و محل کار تعیین می کند که چه تایری مناسب می باشد. به هر حال خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر داد. لیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند نیازمند تایرهایی بادی با چسبندگی زیاد هستند و در با کاربری محدود (، و ) بیشتر از تایرهای پلی اورتان استفاده می شود.

به طور کلی لیفتراک هایی که در انبارهای بازیافت مواد فلزی و آهنی و همچنین در کارخانجات شیشه با سطوح تیز و برنده و آسیب زننده کار می کنند، ضروری است که از استفاده کنند، لاستیک بادی برای این لیفتراکها در این محیط، دارای عمری کوتاه و سبب افزایش هزینه های نگهداری برای صاحب صنعت می باشد

لیفتراک هایی که در انبارهای جابه‌جایی صنایع آسیب پذیر و شکننده فعالیت می کنند، ضروری است که از به دلیل انعطاف بیشتر و دارای قابلیت ضربه نزدن به کالای در حال حمل بر روی ، استفاده کنند، استفاده از توپر برای این لیفتراک سبب افزایش آسیب به کالاهایی که در توسط لیفتراک در حال جابه‌جا شدن هستند، می شود، پس بنابراین  بهتر است از لاستیک های توپر لیفتراک در سطوح های صاف و هموار استفاده شود. این نکته را هم باید همواره در نظر داشت که برای لیفتراک های با ظرفیت تناژ بیشتر، از لاستیک های بادی استفاده می شود. از طرفی استفاده کردن از لاستیک های بادی به دلیل انعطاف بیشتر این نوع لاستیک ها باعث می شود، لیفتراک نیز عمری طولانی تر داشته باشد مخصوصاً اگر لیفتراک مدنظر برای بارهای سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

لاستیک لیفتراک توپر قابلیت جذب تکان های شدید لیفتراک را نداشته و این به این معنی که در محیط های کاربری خارج از سوله و روی شن های ناصاف لاستیک لیفتراک بادی گزینه مناسب تری می باشد.

لاستیک های توپر لیفتراک همیشه دوام بیشتری نسبت به لاستیک های بادی دارند، بعضی اوقات 3 یا 4 برابر لاستیک های بادی طول عمر دارند، پس وقتی که احتیاج به لاستیک های بادی ندارید حتما از لاستیک های توپر استفاده کنید.

عوامل تاثیر گذار بر روی خرابی لاستیک لیفتراک

  • تاریخ انقضا
  • فشار کار زیاد
  • عدم انتخاب لاستیک متناسب با کاربری آن
  • لاستیک ارزان قیمت و بی کیفیت

با این حال تا به امروز ، هیچ علم یا فرمولی دقیق برای تعیین طول عمر لاستیک لیفتراک وجود ندارد. در عوض ، کارکنان تعمیر و نگهداری ، مکانیک ها و تکنسین ها باید تعدادی از فاکتورها را مورد بررسی قرار دهند تا زمان تعویض لاستیک های لیفتراک خود افزایش دهند. در اینجا باید چندین فاکتور را در نظر گرفت، از جمله تعداد کل ساعات کار و شدت استفاده از لیفتراک، عادت های رانندگی یا سبک رانندگی اپراتور ، نحوه استفاده از لیفتراک (یعنی حرکت طولانی بدون بار ، سرعت بیش از حد یا چرخش با بار) ، شرایط کار ، نوع لاستیک لیفتراک، و همچنین وزن متوسط ​​بار لیفتراک.

برخی تولیدکنندگان ناآشنای لاستیک لیفتراک با تغییر در ساختار تایرهای رادیال باری-اتوبوسی و عدم رعایت استانداردهای تولید به تهدیدی برای استفاده کنندگان این نوع محصولات تبدیل شده‌اند. بارها صحبت از تایرهای بی‌کیفیت و یا کم‌کیفیت به میان آمده است. موضوعی که تنها در حد یک اتهام به این تولیدکنندگان باقی مانده است.

استفاده از لاستیک لیفتراک ارزان قیمت شاید در ابتدا به بودجه کمتری احتیاج داشته باشد اما استهلاک بالا و نیاز به تعویض بیشتر در طول سال، باعث تحمیل هزینه های نگهداری بالا خواهد بود، بنابراین در هنگام خرید در کنار قیمت به کیفیت آن نیز بایستی توجه داشت.

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید لاستیک لیفتراک باید به آن توجه جدید داشت تاریخ مندرج بر روی لاستیک می باشد. عدم توجه به این پارامتر موجب بروز حوادث جبران ناپذیر و زود آسیب دیدن و فرسودگی سریع لاستیک می گردد. در واقع در جداره بیرونی لاستیک‌های لیفتراک یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید لاستیک استاین عدد 4 رقمی بر مبنای سال تولید و هفته زمان تولید درج شده استدو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می‌دهد.

تعویض لاستیک لیفتراک

لاستیک های فرسوده همچنین می توانند بر روی بهره وری و کارایی عملکرد لیفتراک تأثیر بگذارند از جمله عوامل که لاستیک لیفتراک فرسوده میتواند ایجاد کند میتوان به افزایش لرزش ، بی ثباتی و استرسی که می تواند منجر به فشار بیش از حد متوسط به ​​اپراتور وارد شود، در نتیجه توانایی اپراتور در کنترل وسیله نقلیه کاهش می یابد. این ، به نوبه خود ، افزایش مصرف سوخت ، کاهش سرعت ، ظرفیت چرخش و قدرت توقف لیفتراک را محدود می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، زمانی که کمتر از یک اینچ از آج های وجود دارد، زمان تعویض لاستیک لیفتراک است. آیا می دانستید: اگر یک تایر 40 درصد فرسوده شده باشد، لیفتراک و راننده بیش از 84 درصد از لرزه های سطحی که روی آن حرکت می کنند را جذب می کند. در کنار این موضوع انتقال بار نیز خیلی سخت تر انجام شود و نیروی بیشتری لازم است تا چرخ ها به همان مقدار چرخش تغییر کنند، که این مسئله می تواند منجر به فشار بیشتر بر روی گیربکس و سایر که وظیفه انتقال نیرو به چرخ های لیفتراک را دارند شود. بنابراین تعویض یک راه ارزان برای نگه داشتن لیفتراک و اپراتور در شرایط خوب است!

همچنین به دلیل استفاده اکثر لاستیک های لیفتراک به همراه تیوب، و نوار دور رینگی، استفاده از تیوب با کیفیت بالا برای لیفتراک و همچنین نوار دور رینگی با کیفیت برای لاستیک لیفتراک اکیداً توصیه می‌گردد. تیوب و نوار دور رینگی دارای قیمت بسیار پائينی در مقایسه با لاستیک لیفتراک می‌باشند اما عامل اکثر مشکلات و عیوب تایرها که منجر به خرابی و غیر قابل استفاده شدن آنها می‌شود،  به دلیل استفاده از تیوب و نوار ( شال کفنی ) دور رینگی نا مناسب می‌باشد.

مجموعه آذران پیشرو صنعت  به خریداران محترم استفاده از تیوب و نوار دور رینگی نو و با کیفیت بالا بعد از هر بار تعویض لاستیک لیفتراک را پیشنهاد می‌کنند.

سایز لاستیک لیفتراک

سایز لاستیک لیفتراک را می توان در دیواره تایر پیدا کرد. اگر اندازه لاستیک را در آنجا قابل رویت نباشد، می توان کتابچه راهنمای اپراتور لیفتراک را که توسط کارخانه سازنده در اختیار مصرف کننده قرار گرفته بررسی و یا با نماینده لیفتراک تماس گرفت.

در سال ۱۹۵۰ در شهر کره جنوبی تاسیس شد و سیاست های خود را براساس سیستم های مدیریتی محیط زیست از اولین مرحله ساخت لاستیک (انتخاب و استفاده از مواد خام اولیه جهت تولید) مورد نظارت قرار داد تا علاوه بر تولید محصولات با کیفیت در جهت دوستی با محیط زسیت نیز توسط تکنولوژی پیشرفته و تحقیق و توسعه مداوم انجام گرفته باشد. این شرکت که قبلا به نام فعالیت می کرد در مارس 1992 نام تجاری خود را به  تغییر داد .

از سایزهای رایج تولیدی در زمینه لاستیک لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره نمود :

لاستیک لیفتراک 9*6.00 لاستیک لیفتراک 10*6.50
لاستیک لیفتراک 12*7.00 لاستیک لیفتراک 15*8.15
لاستیک لیفتراک 15*8.25 لاستیک لیفتراک 15*3.00
لاستیک لیفتراک 8*7*18 لاستیک لیفتراک 10*9*23

انواع لاستیک لیفتراک بر اساس نوع دستگاه

جدول راهنمای سایز لاستیک لیفتراک (تایر لیفتراک)

از سایر برندهای لاستیک لیفتراک به موارد زیر می توان اشاره نمود :

این امکان را برای مشتریان فرآهم آورده است تا با مراجعه به فروشگاه این مجموعه و یا تماس با کارشناسان فروش، امکان انتخاب و تهیه لاستیک لیفتراک در انواع گوناگون، سایزها و برندهای مختلف را داشته باشند. این محصول در انواع لاستیک توپر و بادی لیفتراک ، در سایزهای گوناگون و برندهای ژاپنی ، کره ای ، تایلندی ، هندی ، اندونزی ، ترکیه ای و چینی عرضه می گردد. جهت مشاوره خرید لاستیک لیفتراک (تایر لیفتراک) و کسب اطلاعات فنی و اخذ قیمت لاستیک لیفتراک تویوتا ، کوماتسو ، سهند ، سپاهان واز طریق صفحه ، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

لاستیک لیفتراک هانگا 15-8.15 | فروش لاستیک لیفتراک هانگا 15-8.15 | تامین لاستیک لیفتراک هانگا 15-8.15 | واردات لاستیک لیفتراک هانگا 15-8.15

دکمه بازگشت به بالا