برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه شامپو فرش را برای تمیز کردن فرش‌های بافت کوتاه استفاده کنیم؟

مزایای شامپو فرش

قیمت شامپو فرش و مبل نانوسان: یکی از بهترین انواع شامپو فرش برای از بین بردن لکه و کثیفی روی فرش، است. شما می‌توانید برای رفع آلودگی و لکه‌های ایجاد شده روی فرش و مبلمان خود از شامپو فرش‌های نانو استفاده کنید برخی از ها از این نوع . استفاده از شامپو فرش مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای شامپو فرش اشاره شده است.

  • شستن فرش در مدت زمان کوتاه
  • تمیز کردن فرش به روشی راحت و آسان
  • از بین بردن لکه‌های روی فرش و مبلمان
  • خشک شدن سریع شامپو فرش
  • عدم نیاز به شستشو و آبکشی فرش
  • امکان تمیز کردن فرش و ریشه‌های فرش
  • تمیز کردن فرش با کمترین میزان آسیب

معایب شامپو فرش

  • محصولات نانو شرکت بیز: برخی از برندهای نامعتبر شامپو فرش برای سلامت انسان مضر هستند و قرار گرفتن در معرض بخار این مواد شیمیایی می‌تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی و پوستی شود. به یاد داشته باشید که استفاده از مواد اسیدی، شوینده‌های قوی و اکسید کننده به هیچ عنوان برای سلامت مناسب نیست و از همین رو توصیه می‌شود در زمان استفاده از شامپو فرش حتماً درب و پنجره‌ها را باز بگذارید تا گاز آن را کمتر تنفس کنید. استفاده از دستکش نیز می‌تواند از بروز مشکلات پوستی بعد از تمیز کردن فرش با شامپو فرش جلوگیری کند.
  • بسیاری از انواع شامپو فرش‌ها موجب آسیب به بافت و رنگ فرش می‌شوند و موجب می‌شوند بافت فرش شما کدر و کهنه به نظر برسد. معمولاً شامپو فرش‌هایی که بسیار قلیایی هستند برای فرش‌های دستباف مناسب نیستند و موجب آسیب به الیاف فرش می‌شوند.
  • استفاده نادرست از شامپو فرش موجب می‌شود تا روی فرش لکه‌هایی زننده ایجاد شود. از طرفی اگر در هنگام استفاده از شامپو فرش، فرش‌ها خیس شوند، فرش در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد و عمر آن کوتاه می‌شود.
  • استفاده از شامپو فرش به مقدار زیاد موجب ایجاد حالت چسبنده روی فرش می‌شود و این امر سبب جذب بیشتر آلودگی‌ها شده و بیشتر ظاهر فرش شما را کثیف نشان می‌دهد.
  • مورد بعدی که باید در مورد معایب استفاده از شامپو فرش بدانید مربوط به پیچ و تابی است که روی تار و پود فرش ایجاد می‌شود و ظاهر فرش را تغییر می‌دهد.

انواع شامپو فرش

اسپری موتور شوی نانوسان: شامپوی فرش را هم می‌توانید به صورت آماده و در بسته‌ بندی‌های کارخانه‌ای از فروشگاه‌ها تهیه نمایید و هم با مواد موجود در منزل به صورت طبیعی و دست ساز آن را در خانه تهیه کنید. چنانچه مورد اول را انتخاب می‌کنید؛ حتما طبق دستورالعمل‌های روی جعبه آن عمل کنید.
اگر امکان خرید شامپو فرش را ندارید؛ می‌توانید به وسیله یکی از روش‌های زیر آن را در منزل تهیه کنید. ضمنا فراموش نکنید هرگز نباید هر یک از ترکیبات زیر را به صورت مستقیم بر روی فرش امتحان کنید. به این منظور تاکید می‌کنیم حتما دستمال سفیدی را داخل محلول زده و آن را بر روی لکه بکشید. سفید بودن دستمال کمک می‌کند تا از تداخل رنگی احتمالی ایجاد شده توسط محلول بر روی فرش، اطمینان حاصل کنید.

دو روش ساخت شامپو فرش در منزل

توجه داشته باشید هرگز تصور نکنید استفاده از شامپو فرش خانگی که در منزل تهیه کرده‌اید کاملا برای سلامت فرش شما بی ضرر است و نمی‌تواند به بافت فرش شما آسیب برساند. استفاده بیش از حد از این شوینده‌ها درطولانی مدت و در صورت پاک نشدن درست آنها سبب پوسیدگی فرش می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که شامپو‌های فرش خانگی و صنعتی را روی فرش‌های دستباف امتحان نکنید. زیرا الیاف این فرش‌ها، به دلیل ذات طبیعی و رنگ آمیزی گاها دستی، شانس درهم آمیختگی رنگ‌ها را دارند. از این رو استفاده از این مواد سبب می‌شود تا رخ دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم از این مواد برای لکه‌بری سطحی از فرش‌های ماشینی آن هم به شکل موردی استفاده کنید.

ترکیب مایع ظرفشویی و سرکه

مقدار 3 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک لیوان آب نیمه ولرم به خوبی حل کنید. سپس یک قاشق سرکه سفید داخل آن بریزید. همانطور که می‌دانید سرکه سفید به دلیل دارا بودن اسید اسیتیک نه تنها لکه‌ها را در خود حل می‌کند؛ بلکه بوی بد موجود در فرش را نیز از بین می‌برد. از این رو تاثیرات بسیار زیادی در فرآیند نظافت مانند چربی زدایی، بو‌ زدایی و رفع لکه‌های مختلف دارد.

استفاده از چند قطره محلول سفید کننده

می‌توانید به ترکیب آب، مایع ظرفشویی و سرکه که در بالا طرز تهیه آن را توضیح دادیم؛ چند قطره وایتکس اضافه کنید. سپس آن را خوب هم بزنید تا تمام مواد با یکدیگر ترکیب شوند. توجه داشته باشید اضافه کردن بیشتر وایتکس ممکن است به فرش یا قالی شما آسیب برساند.

شیشه پاک کن به عنوان شامپو فرش

یکی از انواع مواد شوینده پرکاربرد، شیشه پاک کن است. این ماده حتی به عنوان شامپو فرش نیز استفاده می‌شود.

شیشه پاک‌کن دیگر مانند قبل تنها مختص به شیشه نیست آن را می‌توان با آب گرم مخلوط کرده  تا یک شامپو فرش ساده و کارآمد برای خانه، ماشین یا هر جای دیگری درست کنید.

طریقه شامپو فرش کشیدن به صورت مرحله به مرحله تصویری

مرحله اول: رویه فرش را به طور کامل جارو برقی بکشید تا تمام گردو غبار و ذرات ریز پاک شوند.

مرحله دوم: فرش را برگردانید و قسمت زیرین را هم مانند مرحله یک کاملا از غبار پاکیزه کنید.

مرحله سوم: اگر اندازه فرش مورد نظر کمتر از 1.2 یا 1.5 متر است میتوانید آنرا به صورت شکل زیر تکان دهید این کار باعث میشود تمام ذرات غذا و آلودگی و… بیرون ریخته شود.

مرحله چهارم: بهتر است موهای روی فرش را از بین ببرید. بسته به نوع حیوانی که در خانه نگهداری میکنید روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای این حیوانات دوست داشتنی از فرش  موجود است.

مرحله پنجم:  شامپو فرش مناسب فرش خود را تهییه کنید اگر نمیدانید که ساختار فرش شما چگونه است بهتر است برچسب فرش خود را چک کنید.

مرحله ششم: شامپو فرش را روی بخش کوچکی از  فرش امتحان کنید.

مرحله هفتم:  فرش خود را در فضای مناسب (فضای باز) به طور کامل خیس کنید.

مرحله هشتم: در این مرحله طریقه استفاده از شامپو فرش بسیار مهم است باید با استفاده از یک فرچه نرم عمیقا  شامپو فرش را به خورد فرش بدهیم. شامپو را به اندازه کافی روی فرش ریخته و شستشو میدهیم.

مرحله نهم:  حال فرش را با شلنگ آب میشوریم تا اثرات شامپو را از آن پاک کنیم.

مرحله دهم: مانند شکل مقابل با پارو و یا وسیله مناسب آب اضافی داخل فرش را خارج فرمایید.

مرحله یازدهم:  حال وقت این است که در مرحله پایانی فرش را در مکانی قرار دهید که به طور کامل خشک شود. میتوانید بر پشت بام یا کف حیاط پهن کنید تا توسط نور خورشید خشک شود.

دکمه بازگشت به بالا