بین المللی

قانون گذاران آمریکایی به دنبال بررسی تاثیرات ابزار‌های هوش مصنوعی

یک سناتور آمریکایی از ایجاد کمیسیونی ۲۰ نفره متشکل از کارشناسان دانشگاهی و صنعتی برای مطالعه راه‌های کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، نمایندگان آمریکایی روز دوشنبه قانونی را وضع کردند که یک کمیسیون ۲۰ نفره برای مطالعه راه‌های کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی هوش مصنوعی  تشکیل شود؛ این لایحه قوه مجریه را ملزم می‌کند تا کارشناسانی از سراسر کشور، دانشگاه و صنعت را برای انجام این مطالعه در طول دو سال منصوب کند که در این مدت سه گزارش ارائه دهند.

یکی از این نمایندگان سنای آمریکا به واشنگتن پست گفت: «هوش مصنوعی مولد» می‌تواند برای جامعه از هنر گرفته تا پزشکی و معماری و بسیاری از زمینه‌های مختلف مخرب باشد و می‌تواند به طور بالقوه به ما آسیب برساند به همین دلیل است که فکر می‌کنم باید رویکرد متفاوتی را در پیش بگیریم.  او این کمیسیون را راهی برای درک و عملکرد بهتر در مقابل این فناوری پیشرفته می‌داند.   

این سناتور آمریکایی اشاره کرد که کنگره به خوبی می‌تواند از تلاش برای تصویب قوانین عمده در این زمینه تا زمانی که کمیسیون وقت خود را داشته باشد، جلوگیری کند. هرچند که هیچ جدول زمانی برای این اتفاق ارائه نشده است.

وی گفت: فکر می‌کنم ما به کارشناسانی نیاز داریم تا در این زمینه به ما اطلاعات کافی دهند و تا یک قانون بزرگ را مصوب کنیم. البته این کار، تصویب هر نوع قانون معنادار کنگره در مورد هوش مصنوعی مولد را به سال ۲۰۲۷ موکول می‌کند.

باتوجه به سرعت پیشرفت این فناوری و استقبال زیاد از آن در شش ماه گذشته، این مطالعه تنها با همگام شدن با تغییرات، کمک می کند و افراد سالخورده را که کشور را از خطرات بالقوه‌ای که هوش مصنوعی برای دموکراسی ما ایجاد می‌کند اداره می‌کنند، بسیار کم‌تر متقاعد خواهد کرد.

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا