برترینهای کسب و کارعمومی

ویژگیهای فنی خودروی نیسان رونیز

نیسان رونیز یکی از خودروهای معروف مونتاژی پارس خودرو در دهه ی هشتاد بود که با ظاهر زمخت خود ، جوانان مشتاق ماجراجویی را به خود جلب می نمود. رونیز یک خودروی پنج نفره است که قابلیت تا شدن صندلی های عقب را دارد. گرچه این قابلیت اکنون عادی به نظر می رسد اما در آن زمان می توانست برای طیفی از خریداران جذاب باشد.

نیسان رونیز یک آفرودر واقعی است ، در این خودرو امکاناتی همچون فضای توری شکل با قابلیت قرار دادن دوچرخه ، جای قلاب ، قلاب سقف و جعبه ی کمک های اولیه و قابلیت قرار گیری قایق های موسوم به کایاک بر روی سقف به چشم می خورند که برای عشاق طبیعت گردی مطلوب هستند.

طراحی خودرو در زمان خودش می توانست جذاب باشد ، اما اکنون کمی تکراری شده و نمی توان آن را زیبا خطاب کرد ، اما با گلگیر های برجسته و جلو پنجره ی مشکی و سقف خاص حس ماجراجویی را به بیننده القا می کند.

نکات مثبت : عملکرد مناسب قوای فنی ، قابلیت آفرود ، کیفیت ساخت قابل قبول

نکات منفی : مصرف بالا ، کمبود امکانات رفاهی ، سواری خشک

نیسان رونیز

نیسان رونیز نسل اول که در جهان به نام نیسان Xterra شناخته شده است در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که همان نسلی است که توسط پارس خودرو وارد ایران شده است. پارس خودرو در سال ۱۳۸۲ عرضه این اتومبیل را آغاز نمود و در نهایت در سال ۱۳۸۹ تولید و مونتاژ آن به پایان رسید.

مشخصات فنی نیسان رونیز

نیسان رونیز با وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم یک شاسی بلند سنگین است که از یک موتور ۲/۴ لیتری با ۴ سیلندر بهره می‌برد. این موتور قادر است ۱۶۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه قدرت تولید کند و میزان گشتاور آن نیز ۲۱۲ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است که برای یک خودرو آفرودی قدرت بالایی محسوب می‌شود. این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب طراحی شده است و برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از یک جعبه ۵ سرعت دستی و یک دنده کمکی بهره می‌گیرد. جعبه دنده کمکی به این منظور تعبیه شده است تا خودرو بتواند مسیرهای صعب‌العبور را به راحتی طی کند.

سیستم تعلیق قدرتمند به همراه دیگر ویژگی‌های فنی، این خودرو را به یک آفرود با قدرت بالا تبدیل کرده است. حداکثر سرعتی که می‌توانید با رونیز تجربه کنید ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت است. مدت زمان ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت خودرو از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای این خودرو ۱۱/۳ لیتر است.

طراحی داخلی و خارجی نیسان رونیز

شکل چراغ‌های جلو در نیسان رونیز شاید کمی عجیب و خاص به نظر برسد. همچنین محل قرارگیری دستگیره‌های عقب روی ستون c خودرو است که باعث ایجاد تفاوت‌های ظاهری خودرو با شاسی بلندهای دیگر شده است. دلیل این طراحی دستگیره‌ها حفظ کوچکی درب‌های عقب است. طراحی داخلی کابین کاملاً ساده و قدیمی است و داشبورد آن همچون خودروهای دهه ۹۰ طراحی شده است. می‌توان گفت تمامی اجزای داخل کابین به شیوه‌ای کاملاً قدیمی و سنتی طراحی شده است و هیچ جذابیت بصری در آن مشاهده نخواهید کرد. صندلی‌های عقب بالاتر از صندلی‌های جلو طراحی شده است و دید مناسبی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. فضای داخل خودرو کاملاً باز و جادار طراحی شده است.

امکانات و تجهیزات نیسان رونیز

تجهیزات نیسان رونیز بسیار ساده و ابتدایی است. آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، چراغ مه شکن جلو و ترمز کمکی، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی تنها امکاناتی است که می‌توان برای این خودرو نام برد. از نظر امکانات و تجهیزات در سطح بسیار پایینی قرار دارد که اگر به دنبال آپشن‌های بیشتری هستید بهتر است به سراغ این خودرو نروید.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی رونیز مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

دکمه بازگشت به بالا