برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

چه مدت بعد از لابیاپلاستی میتوان رابطه داشت؟

لابیاپلاستی یکی از روش های زیبایی بدن است که امروزه توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است. لابیاپلاستی روشی برای زیباسازی لب در زنان است که طی آن بخشی از لابیا مینور (لب های اطراف لب) برداشته می شود. با این نوع روش، بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و بستری شدن در بیمارستان ادامه نخواهد داشت.

تا چه مدن بعد از لابیاپلاستی میتوانید رابطه جنسی داشته باشید؟

معمولا بین 5 تا 8 هفته بعد از لابیاپلاستی، زخم و ناحیه مورد نظر کاملا به حالت قبلی خود باز می گردد و در این صورت در صورت عدم وجود درد و تورم فرد می تواند رابطه جنسی داشته باشد.

در ادامه در مورد اهمیت مراقبت بعد از لیپوپلاستی صحبت خواهیم کرد.

تورم و درد در حین لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از روش های مدرنی است که فرد می تواند بدون بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی انجام دهد. لابیاپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود و بعد از لابیاپلاستی می توان به منزل مراجعه کرد و تفاوت قبل و بعد از لابیاپلاستی را همزمان مشاهده کرد. در این عمل بی حس کننده موضعی با توجه به تحمل فرد تزریق می شود و اگر فرد در حین عمل احساس درد کرد، پزشک معالج می تواند مقدار بیشتری بی حس کننده تزریق کند.

تورم و درد بعد از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی بیمار در همان روز احساس تورم و درد می کند که طبیعی است و جای نگرانی نیست که در این صورت پزشک برای کاهش درد مسکن تجویز می کند. همچنین می توانید از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.

تورم و درد چند روز پس از لابیاپلاستی

پس از چند روز می توان با مسکن درد و سوزش را کاهش داد، اما تورم همچنان وجود دارد، در این صورت می توانید با پزشک مشورت کنید، اما استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم نیز توصیه می شود.

آیا رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی ممنوع است؟

پس از چند روز لابیاپلاستی، ممکن است خارش ایجاد شود. این خارش نگران کننده نیست زیرا نشان دهنده بهبود زخم است. در این صورت اگر بویی از محل عمل احساس کردید، این یک علامت هشدار است و ممکن است زخم عفونی شود. باید فورا به پزشک مراجعه کنید و با مصرف آنتی بیوتیک مناسب عفونت را درمان کنید.

درد و سوزش معمولا پس از چند روز کاهش می یابد، اما تورم ممکن است پس از 6 هفته کاهش یابد.

کاندیدای ایده آل برای لابیاپلاستی

افرادی که از این روش استفاده می کنند معمولا لابیاپلاستی با اهداف و دلایل متفاوت انجام می دهند. حال این افراد را معرفی می کنیم:

که پیر هستند

کسی که زایمان طبیعی زیادی دارد.

افرادی که سستی دستگاه تناسلی ناشی از ژنتیک دارند.

افرادی که به دلیل گستردگی عرصه نسل، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.

افرادی که اغلب به دلیل ترشحات واژن دچار عفونت می شوند.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

اگر بعد از جراحی پلاستیک لابیا در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتید و پزشک در حین انجام عمل از بیهوشی استفاده کرد، می توانید با نوشیدن مایعات فراوان، اثرات داروهای بیهوشی را کاهش دهید و با دفع مایعات، بیهوشی را سریعتر از بدن خارج کنید.

اگر لابیاپلاستی با بیهوشی انجام شود. بنشینید و برخیزید، بنابراین کسی باید به شما کمک کند تا هنگام ایستادن به دلیل از بین رفتن داروی بیهوشی از افتادن یا آسیب دیدن خودداری کنید.

پس از لابیاپلاستی، معمولاً 2 تا 3 روز پس از جراحی، با درد و تورم مواجه خواهید شد که طبیعی است و با گذشت زمان از بین می رود. در این مدت می توانید با مصرف مسکن ها درد و تورم را کاهش دهید. اما در صورت ادامه درد سوزش، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

ممکن است بعد از لابیاپلاستی تورم ایجاد شود که می توانید با کمپرس سرد آن را کاهش دهید، اگر این کار را مکرر انجام دهید تاثیر بهتری خواهد داشت.

پس از جراحی پلاستیک لب، بهتر است تا دو روز استحمام نکنید، اما در پایان این مدت می توانید به صورت سرپایی استحمام کنید و مدت طولانی در استحمام نمانید.

دو هفته بعد از عمل از ورزش های سخت و سنگین پرهیز کنید و از رفتن به استخر و جکوزی جداگانه تا زمان بهبودی کامل زخم ها خودداری کنید.

قرص های تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم مصرف کنید، زیرا اگر مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده را به تعویق بیندازید، عفونت می تواند به زخم ها نفوذ کند و در معرض خطر جدی قرار بگیرید.

می توانید محل زخم را با مواد شوینده بدون عطر و اسانس در آب گرم بشویید و پس از شستن با یک ضربه ملایم سشوار محل زخم را خشک کنید زیرا رطوبت این ناحیه باعث ایجاد عفونت در زخم می شود.

به طور کلی تا زمان بهبود کامل زخم ها باید از رابطه جنسی خودداری کرد.

برای پیشگیری از یبوست از سبزیجات و غذاهای آبکی استفاده کنید و از خوردن غذاهای سنگین و فست فودها بخصوص اجتناب کنید تا در دفع غذا دچار مشکل نشوید.

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی در صورت عدم رعایت نکات زیر ممکن است خطر جدی ایجاد شود:

از مصرف مسکن برای تسکین درد خودداری کنید، التهاب باعث تشدید درد می شود.

عدم استفاده به موقع از آنتی بیوتیک های تجویز شده و بروز عفونت و بازکردن بخیه ها.

از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده نکنید که باعث تورم بیشتر می شود.

عدم استفاده از غذای مناسب و زور زدن در هنگام اجابت مزاج باعث باز شدن بخیه ها می شود.

ناحیه مورد نظر را با سشوار و عفونت در ناحیه عمل خشک کنید.

استحمام نامناسب، استفاده از صابون بدون اسانس باعث عفونت می شود.

توجه: اگر هیچ یک از این موارد را رعایت نکردید و مشکلی دارید، باید سریعاً به بهترین متخصص زنان در شیراز مراجعه کنید و در صورت اطلاع پزشک از وضعیت شما، او را از وضعیت فعلی مطلع کنید، او می تواند از مشکلات جدی جلوگیری کند.

دکمه بازگشت به بالا