برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

سیر سیاه برای غلظت خون

آشنایی با خواص شگفت انگیز سیر سیاه

این نوع سیر خاصیت انرژی زیادی داشته و به عنوان چاشنی و طعم دهنده در تهیه انواع غذا به کار گرفته می‌شود.

کاهش فشار خون

سیر سیاه ضمن جلوگیری از بیماری‌های قلبی، باعث کاهش فشار خون شده و غلظت خون را کاهش می‌دهد.

در مقایسه با سیر خام، سیر سیاه، یک رنگ سیاه معمولی، مزه شیرین و بافت جویدنی بدون بوی زننده دارد.

دارای مقادیر فراوانی از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلیفنلها، فلاونوئیدها، مشتقات تتراهیدروکاربولین و ترکیبات ارگانوسولفور در مقایسه با سیر تازه است.

کاهش وزن

سیر سیاه به عنوان یک عامل مهم چربی سوز و کاهش وزن شناخته می‌شود و اثرات درمانی زیادی از جمله ضد سرطان، ضد چاقی، سیستم ایمنی بدن، هیپولیپیدمی، آنتی اکسیدان، محافظت کننده سلولهای کبدی و اثرات محافظت کننده عصبی در چند دهه گذشته از سیر سیاه گزارش شده است.آشنایی با خواص شگفت انگیز سیر سیاه

جلوگیری از پیری زودرس

به گفته متخصصان تغذیه ، سیر سیاه تا حدی از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند و در پیشگیری و درمان بیماری‌های تنفسی و آسم، کاهش استرس، سرماخوردگی، آلرژی و سرطان نیز موثر است.

مفید برای سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می‌دهد، این ماده برای ورم مفاصل و دردهای ماهیچه‌ای نیز می‌تواند مفید باشد و خاصیت انرژی‌زایی دارد و افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است، با خوردن این خوراکی، می‌توانند سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنند.

تفاوت سیر سیاه با سیر سفید (سیر خام)

این فرآیند سخت و زمانبر برای تبدیل سیر سفید به سیر سیاه برای چیست و تخمیر سیر خام چه فایده ای دارد؟ مهمترین فایده آن این است که بوی بد سیر از بین می رود و طعم شیرین و مطبوعی پیدا می کند. در واقع خوردن سیر سیاه خیلی راحت تر و مطبوع تر از خوردن سیر تازه یا خام است. سیر سیاه طعم شیرین و بافت قابل جویدن دارد و بدون بو است.

منشاء سیر سیاه

اگرچه سیر سیاه بتازگی مورد توجه قرار گرفته است اما قرن‌ها وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. منشأ آن دقیقاً مشخص نیست. اما سیر سیاه صدها سال است که در غذاهای چینی استفاده می‌شود.

سیر سیاه از قدیم در کره جنوبی، ژاپن و تایلند مصرف می‌شود. سیر سیاه از چند سال قبل به سایر کشورهای اطراف معرفی شده و در این اواخر، توسط سرآشپزهای معروف دنیا برای تهیه مرغ، ماهی، سوپ و سایر غذاها به کار برده شده است.

یکی از دلایل محبوبیت سیر سیاه این است مانند سیر خام تازه، دارای مواد آنتی اکسیدانی و سایر مواد مغذی مفید است که می‌تواند به بهبود سلامتی کمک کرده و احتمال بروز بعضی بیماری‌ها را کاهش دهد. سیر سیاه، در عین حال طعم و بوی بهتری دارد.

فواید مطرح شده برای سیر سیاه

سیر سیاه و کنترل قند خون

مانند سیر خام تازه ، سیر سیاه نیز می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. مقادیر بیشتر آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه؛ ممکن است به کاهش قند و عوارض مربوط به دیابت کمک کند.

سیر سیاه و محافظت از قلب

سیر خام تازه به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. سیر سیاه نیز همان اثرات محافظتی دارد. سیر سیاه همچنین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند، که این به نوبه خود خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

سیر سیاه و خطر بروز سرطان

مطالعات نشان می‌دهند که خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که می‌تواند به کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ کمک کند.

ترکیبات موجود در سیر سیاه همچنین می‌توانند رادیکال‌های آزاد بدن را حذف کند. این خاصیت، آسیب سلولی را کاهش می دهد و می‌تواند به کاهش رشد و گسترش بالقوه سلول‌های سرطانی در بدن کمک کند.

سیر سیاه و سلامت مغز

سیر سیاه با آنتی اکسیدان‌های خود می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و از بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و سایر عملکردهای مغزی و شناختی کمک کند.

سیر سیاه و افزایش ایمنی

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه با کاهش التهاب، می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و از استرس اکسیداتیو که منجر به آسیب سلولی می‌شود جلوگیری می‌کنند. سیستم ایمنی قوی، به این معنی است که بدن قادر است به طور موثرتری با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند.

مواد تشکیل دهنده دمنوش شاهتره بیز که با نام دمنوش تخصصی کبد چرب نیز شناخته می‎شود از گیاهانی چون کاسنی، گزنه، قاصدک، علف لیمو، به لیمو، چای سبز می باشد. دمنوش لاغری دکتر بیز کاملا طبیعی کاهش وزن همراه با برنامه غذایی رایگان – بامجوز رسمی سازمان غذا و دارو می باشد

دكتر بيز سير سياه  دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . که فواید آن از سیر معمولی هم بیشتر است ولی اندازه آن شهرت ندارد.

 

دکمه بازگشت به بالا