اقتصادیبرترینهای کسب و کار

هزینه ترخیص کالا از گمرک دبی

فرآیند ترخیص کالا از دبی که یکی از مهم‌ترین دروازه‌های تجاری خاورمیانه محسوب می‌شود از سال‌های دور مورد توجه بازرگانان و تجار ایرانی بوده است و بسیاری از آن‌ها به واردات و صادرات کالا در این منطقه می‌پردازند. گمرک دبی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود ارز به خاورمیانه محسوب می‌شود و سابقه تجارت در آن به سال 1894 زمانی که صادرات شتر به هند صورت می‌گرفت بازمی‌گردد. ترخیص کالا در دبی در شرایط فعلی کشور یکی از گزینه‌های اصلی تجار برای واردات کالای مورد نیاز است. اصلی‌ترین دلیلی که تجار و بازرگانان برای انجام معاملات خود نگاه ویژه‌ای به امارات و دبی دارند موضوع تحریم‌ها است. علاوه‌بر مشکلات مربوط به تحریم و محدودیت‌هایی که برای تجار ایرانی به وجود آمده ترخیص کالا و استفاده از گمرکات دبی نسبت به سایر گزینه‌ها شرایط بهتری دارد که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌شود. به بازگانان توصیه می‌شود قبل از شروع صادرات و واردات از روند و مراحل ترخیص کالا از دبی به ایران اطلاعات کافی کسب شود و سپس مبادله و داد ستد با کشورهای عربی در پیش گرفته شود.

دبی از قدیم به عنوان قطب تجاری خاورمیانه و دروازه ورود به بازارهای جهانی شناخته شده است. همچنین از دیرباز مرکزی بسیار مهم برای تجار ایرانی بوده و و صادرات به دبی برای آنها دارای اهمیت زیادی می باشد.

به طوری که اغلب محصولات کشاورزی ایران از طریق دبی برای دسترسی به بازارهای جهانی صادر می شود. همچنین در زمینه واردات از دبی نیز می توان گفت که این شهر یکی از مراکز جهانی در زمینه محصولات ایرانی است.

به این دلیل که در مواردی واردات به ایران از این شهر همان محصولات تولید شده نظیر شلوار جین، پارچه مانتوی، و روسری های مشکی در ایران هستند که از بازار دبی خریداری و مجدد به ایران قاچاق می شوند.

با این وجود ورود انواع کالاها از کشورهای مختلف و شرکت ها و برندهای مطرح جهانی در دبی باعث ایجاد پتانسیل بالا برای تجارت انواع محصولات در این شهر شده است، و از همین رو بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی تمایل دارند برای تامین و تهیه اجناس مورد نیاز خود و بازار اقدام به واردات کالا از دبی نمایند.

در ادامه این مطلب از به بررسی نکات و موارد مهم و نحوه واردات از دبی می پردازیم و توضیحاتی را در این زمینه برای آشنایی بیشتر شما از این شهر و اطلاعات کافی از قیمت و هزینه ها و سایر نکات را در اختیار شما قرار می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

تجارت های بین المللی دبی

همانطور که گفتیم دبی مرکز اصلی تجارت های بین المللی در آسیا است. به طوری که اغلب تجارت های بزرگ بین کشورهای چین، کره جنوبی، و کشورهای حاشیه عربی و خلیج فارس در این منطقه انجام می شود.

تجار ایرانی نیز با توجه به مزایای سود از واردات و صادرات کالا از این منطقه، دبی را به عنوان یکی از مراکز اصلی و مهم برای معاملات و مبادلات تجاری خود انتخاب می کنند.

از دلایل مهم تجارت در دبی برای تجار و بازرگانان، تعرفه های گمرکی بسیار پایین، حمل و نقل سریع کالاهای وارداتی و خرید انواع کالاهای اروپایی با کیفیت از بازارهای دبی می باشند. همچنین سیاست گذاری های تجاری انجام شده در دبی اهمیت واردات و ترخیص کالا از دبی را برای تجار و بازرگانان ایرانی دو چندان نموده است.

علاوه بر آن نمایندگی های برندهای مطرح و تولید داخلی در این کشور با خط تولید قوی، محصولاتی را به بازار ارائه می کند که طرفداران و متقاضیان خاص خود را دارند. از این رو تجار و بازرگانان ایرانی می توانند با توجه به محصولات متنوع در دبی، تجارت پر سودی را در زمینه واردات و ترخیص کالا از دبی داشته باشند.

نیز ورود انواع کالاها از اقصی نقاط جهان در دبی، مواد و اجناس مورد نیاز و کافی را برای فروش در بازار ایران برای تجار فراهم می آورد و می توان گفت که دبی یک مرکز تجاری بزرگ برای انواع محصولات و مواد اولیه می باشد.

از طرفی با وجود سیاست گذاری های انجام شده توسط دولت امارات متحده عربی، واردات و ترخیص کالا از دبی نسبت به سایر کشورها و نیز نسبت به قبل راحت تر انجام شده و به لحاظ اقتصادی برای تجار و بازرگانان باصرفه تر است. با این حال تمامی مراحل واردات و ترخیص کالا از دبی طبق قوانین بین المللی و قوانین داخلی هر دو کشور انجام می شود، و می توان از تمامی گمرکات کشور واردات از دبی را انجام داد.

بنابراین اگر قصد تجارت و واردات کالا را  دارید، می توانید تجارت های پر سود و پر بازده خود را از طریق تجارت و واردات و صادرات انواع کالاها از دبی انجام دهید. البته باید توجه نمایبد که با وجود انواع شرکت ها و نمایندگی ها در دبی و تنوع محصولات هنگام انتخاب نوع محصول و انجام معاملات دقت کرده  تا بهترین نتیجه حاصل شود.

می توانید در این زمینه با دریافت از مشاورین و متخصصان باتجربه و حرفه ای کمک بگیرید.

چگونه واردات و ترخیص کالا از دبی انجام می شود؟

برای تجارت با دبی به خصوص در زمینه واردات و ترخیص کالا از دبی قبل از هر چیزی لازم است تا با قوانین بین المللی و داخلی کشور امارات آشنایی کامل داشته باشید. زیرا که خرید کالا تا انتقال و ترخیص آن باید طبق قوانین انجام شود.

آشنایی با قوانین بین المللی به فرد تاجر کمک می کند تا بتواند نسبت به فعالیت های بازرگانی گزدرازی تجارت در دبی اطلاعات دقیقی را به دست بیاورد، و بر طبق این اطلاعات و اصول برنامه ریزی کرده و در اسرع وقت کالای خود را وارد کشور نماید.

بنابراین اگر هر فردی که قصد واردات کالا از دبی را دارد، قوانین و چگونگی واردات و صادرات کالا از دبی را بشناسد، و با سیاست گذاری های انجام شده توسط دولت امارات متحده عربی آشنا باشد و با توجه به کاهش تعرفه های گمرکی اقدام به تجارت کند، می تواند راحت تر و مقرون به صرفه تر این کار را انجام دهد.

از آنجایی که آشنایی با قوانین و مراحل واردات و ترخیص کالا زمان و هزینه زیادی می طلبد، بنابراین تجار و افراد بازرگان باید از مشاورین و ترخیص کاران حرفه ای در این زمینه مشورت بگیرند، و بر طبق تجربه و دانش آنها فعالیت های تجاری خود را با شهر دبی برنامه ریزی کرده و اقدام به تجارت نمایند.

همچنین سپردن امور بازرگانی تجارت به حرفه ای و مشاورین متخصص علاوه بر آسان نمودن کارها زحمت حضور فرد تاجر را برای ترخیص کالا به گمرک کم نموده و وی را متوجه و متمرکز کارهای اصلی خود در امر تجارت کند.

بررسی بازار ایران برای فروش کالا

دانستن اینکه چه کالاها یا چه نوع محصولاتی در ایران کمبود آنها احساس می شود، و برای این رفع کمبود باید آنها را از دبی وارد نمود، بسیار مهم می باشد.

البته مراکز و  سازمان های مخصوص واردات و صادرات کالا وجود دارد که که می تواند آمار دقیق و مشخصی از کالاهای وارداتی و صادراتی به افراد تاجر و شرکت های وارد کننده و صادر کننده مانند شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد بدهد تا ضرری در این مسیر متحمل نشوند.

شرکت های وارد کننده باید قبل از هر اقدامی در زمینه واردات کالا بررسی های لازم در خصوص دریافت مجوزهای واردات کالا از دبی انجام دهد. در صورتی که فرد گواهی نامه ها و مجوزهای مربوطه را دریافت نکند، با مشکلات و چالش های زیادی در مسیر واردات رو به رو خواهد شد.

واردات از دبی چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

از مهم ترین مزایا برای ایرانیان در ترخیص و واردات کالا از دبی کاهش هزینه های حمل و نقل می باشد. زیرا که دبی در همسایگی ایران واقع است، و محبوبیتی که بازار دبی برای تجار ایرانی به دلیل همین موقعیت که دارد، موجب شده که با سرعت زیاد و با صرف کردن هزینه کمتر محموله کالای خود را به ایران وارد کنند.

همچنین گمرکات کشور امارات از دیگر عواملی هستند که تجار را برای تجارت با دبی ترغیب و تشویق می کنند. زیرا که تجار ایرانی در گمرکات این کشور برای ترخیص کالا هزینه ای نمی پردازند. همین موضوع سبب شده که قیمت خرید کالا با قیمت خرید آن از کشور مبدا یکی باشد. از طرفی تجار ایرانی می توانند کالای مورد نظر را از کشور امارات وارد و با قیمتی که در کشور سازنده ارائه شده بفروشند.

برای واردات کالا از دبی به کشور باید برخی پرداخت های گمرکی در داخل ایران انجام شود، و پنج درصد از ارزش کل محصول وارداتی حق گمرک است. بنابراین شرکت های ایرانی می توانند واردات کالا را مطابق قوانین کشور امارات انجام دهند و از پرداخت حقوق گمرکی نیز معاف گردند.

به این ترتیب با واردات و تجارت با دبی  خرید محصول از کشورهایی ایران را تحریم می کنند آسان می گردد.

بررسی قیمت قبل از واردات از دبی

مشخص نمودن قیمت های محصولاتی که قصد وارد کردن آن توسط وارد کننده کالا است، از مهم ترین مراحل واردات از دبی می باشد. در واقع قیمتی که صادر کننده در پیش فاکتور صادره اعلام می کند، در کمیسیون نرخ گذاری تعیین شده است، که این قیمت با بازار و فروش کالا در ایران تفاوت دارد.

به همین دلیل از اساسی ترین مراحل واردات کالا از دبی دریافت قیمت های اولیه و مشخصات دقیق کالا می باشد، که البته واردات از مراکز تجاری دبی با سرمایه کم نیز امکان پذیر است. بنابراین تا قبل از انجام این دو مرحله نباید به فکر وارد کردن کالا از دبی و مراحل بعدی کار باشید.

زیرا که دبی شهری متمول است و اقتصاد آن بر توریست و تجارت بین المللی تکیه دارد. همچنین در ضلع جنوبی ایران و حوزه خلیج فارس واقع شده است. از این رو به لحاظ اقتصادی در ردیف قطب های گردشگری جهان و مراکز صادرات و واردات دنیا محسوب می شود.

بنابراین واردات از شهری نظیر دبی هم به لحاظ اقتصادی و نیز موقعیت جغرافیایی امری معمولی است، و دانستن زبان انگلیسی باعث می شود تا تجارت با این مرکز توریستی و قطب اقتصادی در خاورمیانه به مراتب آسان تر انجام شود.

بهتر است برای انجام فعالیت های اقتصادی و امور شرکت های بازرگانی، در صورت عدم تسلط بر زبان انگلیسی از یک مترجم متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

نحوه محاسبه هزینه های واردات و ترخیص کالا از دبی چگونه است؟

در هر تجارت بین الملل هزینه های واردات و ترخیص کالا هزینه های واردات و ترخیص کالا طبق تعرفه های گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، مالیات، هزینه های خرید کالا، حمل و نقل از کشور مبداء تا کشور مقصد و سایر هزینه های مربوط به بیمه، انبارداری و بارگیری محاسبه می شود.

برای محاسبه و پرداخت این هزینه ها باید به نوع کالاهای وارداتی، قوانین و آیین نامه های جدید، شرایط اقتصادی کشور که با توجه به تعرفه های مختلفی در هر کشوری تعیین می شود نیز توجه داشت.

بنابراین برای بررسی و محاسبه هزینه های واردات کالا از دبی بهتر است با یک مشاور بازرگانی برای اعلام دقیق تر تعرفه های گمرکی و سایر هزینه های واردات مشورت نمایید.

همچنین هزینه های مربوط به خرید کالا در دبی شامل موارد زیر است:

  • هزینه های بیمه کالا
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا
  • هزینه بارگیری کالا در مرزهای تجاری
  • هزینه های ترخیص و امور اداری و
  • هزینه های مالیاتی
  • عوارض ورودی کالا
  • هزینه های مربوط به تعرفه های گمرکی

این هزینه ها در کل هزینه های مربوط به خرید کالا از مبدا تا مقصد نهایی رسیدن به دست صاحب کالا برای کسب سود خالص لحاظ می شود.

برای واردات از دبی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

واردات از این شهر چنانچه تجربه و تخصص مورد نظر را در این زمینه داشته باشید، می تواند سودها و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

هنگامی که قصد واردات کالا از دبی می کنید، باید تمام مشخصات کالا از فروشنده اماراتی بگیرید و به همراه قیمت مورد نظر در اظهارنامه گمرکی ثبت نمایید. البته قیمت ثبت شده در اظهارنامه قیمت تمام شده کالا نیست. بلکه قیمت تمام شده کالا بعد از محاسبه حقوق گمرکی، هزینه حمل و نقل کالا و بیمه تعیین می شود.

در صورتی که کالای مورد نظر نیاز به اخذ مجوز صادرات داشته باشد، صاحب کالا باید مجوز و استاندارد آن را مطابق قوانین ایران اخذ نماید.

منظور آنکه صاحب کالا باید کالایی را وارد کشور کند، که طبق قوانین ایران ممنون نباشد. زیرا فاکتورهایی مانند میزان تقاضا، شرایط بازار و زمان فروش و غیره در نوع کالای وارداتی از دبی تاثیر می گذارد.

شرکت های بازرگانی در دبی

آشنایی با قوانین تجاری و واردات از دبی باعث می شود تا شما سود بیشتری را از واردات انواع محصولات از دبی به دست آورید. همچنین واردات کالا از این شهر نیازمند این است که با نحوه ترخیص کالای وارداتی خود آشنا باشید.

از این رو بهتر است از شرکت های بازرگانی در دبی که افراد متخصص و ترخیص کاران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. اینگونه می توانید در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه واردات و ترخیص کالای خود را به بهترین نحو انجام دهید. زیرا که این افراد با بهترین شیوه های ترخیص آشنا بوده و می توانند ترخیص کالای شما را در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام دهند.

واضح است به دلیل  موقعیت جغرافیایی کشور امارات، ترخیص کالا از گمرک دبی در حوزه خلیج فارس انجام می شود. از این رو رونق تجاری به دلیل ترخیص کالا در این منطقه نیز زیاد می باشد.

بنابراین اگر به صورت فردی اقدام به واردات کالا از دبی نموده اید، می توانید برای ترخیص کالای خود از طریق شرکت های مانند شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد اقدام نمایید. در این صورت با کاهش دادن هزینه به مفهوم کاهش قیمت تمام شده برای کالا نیز می توانید از این طریق سود بسیار خوبی را در زمینه واردات کالا نصیب خود کنید.

چگونه با از واردات از دبی سود زیاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید در واردات انواع کالاها از دبی سود زیادی کنید، لازم است به بسته بندی کالا توجه نمایید. زیرا بسته بندی در گمرک مورد بازرسی قرار می گیرد، و در صورت عدم تایید در هنگام ترخیص با مشکل مواجه می شوید.

همچنین است لازم است به هنگام امضا قرارداد به یک سری توافقات در حین معامله توجه کنید. مثلا در صورت هر گونه خسارت در طی فرآیند حمل و نقل، مشخص کنید کدام طرفین قرارداد حاضر به پرداخت خسارت می شود.

البته طبق قانون تا زمان رسیدن بار به مقصد، پرداخت غرامت هر گونه خسارت وارد آمده به کالاها بر عهده شخص صادر کننده می باشد، که باید در زمان توافق اولیه در قرارداد مشخص شود.

در زمان حمل کالا نیز باید اظهارنامه نیز تنظیم و به مسئولین ذی ربط ارائه گردد. بعد از پایان مراحل واردات پروانه صادراتی ارسال می شود. این پروانه مجوز خروج و برگ سبز گمرکی از طرف صادر کننده به شرکت حمل و نقل می باشد، که باید بار را با دقت جا به جا کند.

بهترین و پر سودترین کالاهای وارداتی از دبی

انواع لباس و پارچه بیشترین کالاهایی هستند که از طریق واردات از دبی به فروش می رسند. به دلیل طرح ها و مدهای جدید در این منطقه و انواع برندهای مختلف، دبی در زمینه لباس و پارچه بسیار پیشرفته است.

همچنین وجود برندهای لوازم آرایشی با کیفیت از جمله کالاهایی هستند که تاجران را ترغیب می کند تا در حوزه واردات و تجارت با دبی به فعالیت بپردازند.

به طور کلی کالاهایی که در چند سال اخیر برای واردات از دبی بهترین محصولات در ایران شناخته شد و با توجه به نیاز های موجود در بازار کشور بیشترین فروش را داشت، شامل پارچه و لباس، انواع کفش ورزشی، لوازم آرایشی، لوازم جانبی تلفن همراه، لپ تاپ، موبایل، دوربین های دیجیتالی، ذرات دامی، وسایل نقلیه موتوری، شکر و آهن و فولاد غیر ممزوج بوده اند.

واردات لوازم خانگی

از مهم ترین کالاهای وارداتی از دبی انواع لوازم خانگی است، که از چین وارد دبی و سپس به ایران وارد می شود.

البته درصد زیادی از لوازم های خانگی وارد شده از دبی به ایران قاچاق می باشد، که در صورت قانونی بودن ورود لوازم خانگی برای تجار هم چندان به صرفه نیست. زیرا که هزینه های گمرکی بالا برای لوازم خانگی، موجب شده تا محصول وارد شده با قیمت بالاتر در بازار ایران به فروش برسد.

در حال حاضر نیز برای تنظیم بازار و فروش بیشتر اجناس ایرانی واردات لوازم خانگی با سخت گیری های زیادی در کشور رو به رو است. برای همین اکثر لوازم خانگی با برندهای خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می شود، و این موضوع مانع عرضه انواع لوازم خانگی با برندهای خارجی در بازار ایران نمی گردد.

مزایای واردات از دبی

همانطور که از قبل هم اشاره کردیم واردات انواع کالا از دبی برای تجار مزیت هایی را دارد که در ذیل، مهم ترین آنها را به طور مختصر شرح می دهیم.

  • واردات از دبی با سرمایه کم امکان پذیر است
  • موقعیت جغرافیایی مناسب که باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و ترخیص کالا و غیره می شود.
  • برخی محصولات تحریم شده از طریق دبی وارد ایران می شود و همین باعث تنوع در محصولات و رونق اقتصادی برای تجار می باشد.
  • کم بودن
  • قیمت تمام شده کالای وارداتی از دبی با توجه به تقاضا و شرایط موجود در بازار ایران تعیین می گردد.

ذکر این نکته لازم است که کالاهایی مانند مواد مخدر و یا نوشیدنی های الکلی به دلیل آنکه جزو کالاهای ممنوعه می باشند، تحت هیچ شرایطی شامل مجوزها و قوانین قیمت گذاری در ایران نمی شوند.

جهت مشاوره بازرگانی کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا