اجتماعیبرترینهای کسب و کار

خاطرات اعلام نتایج کنکور

همه ی ما یه روزی دانش آموز بودیم و هممون این ترس رو داشتیم که روز کنکور احتمالا روزی پر از استرس میشه و ما باید چیکار کنیم! وقتی این مقالرو می نویسم یاد خاطرات روز کنکور خودم می افتم که چطور با اون همه استرس خودمو کنترل میکردم و امیدوار بودم به آینده… به نظرم بهتره به کنکور به چشم یه چالش مفید تو زندگیمون نگاه کنیم و فقط برای آینده تلاش کنیم بدون فشار و استرس راه و هدفمون رو مشخص کنیم، براش تلاش کنیم بدون فکر به نتیجش…  به نظرم جالبه که شما هم خاطرات روز کنکور یا هر خاطره ی خوب و بدی که راجع به کنکور دارین برامون کامنت بزارین و اونو به اشتراک بزاریم بین بچه های کنکوری.

خاطرات اعلام نتایج کنکوری ها

خاطرات اعلام نتایج کنکوری ها همیشه یه پروسه هیجان انگیز و همه منتظر نتایج و ثمره تلاششون هستن. اما امان از روزی که در کنکور قبول نشی و این خاطره تبدیل بشه به یه خاطره بد در زندگیت. اما دوستای من حتما حتما یادتون باشه که شکست همیشه مقدمه یه پیروزی بزرگ وقتی شکستو تجربه می کنی اگه اون شکست برات درس داشته باشه میتونه راهی باشه برای یه پیروزی بزرگ و به یاد موندنی حتی خاطرات روز کنکور هم میشه بهترین و شیرین ترین خاطرات.

دوستای کنکوری رستگار رحمانی رو یادتونه! ایشون در مناطق کرد نشین کشورمون زندگی می کردن در واقع در مناطق محروم بدون هیچ امکاناتی، در سال اول که کنکور دادن رتبه 30 کشوری شدن ولی به دلایلی موفق به ثبت نام نشدن جالبه بدونین ایشون رشتش ریاضی بوده و به خاطر دلایل شخصی موفق به رفتن به دانشگاه نشده و به سربازی رفتن.

بعد از تموم شدن سربازی یعنی در سال 88 کنکور تجربی شرکت می کنن و رتبه 1 کشوری رو به دست میارن… جالبه بدونین به خاطر شرایطشون سازمان سنجش به ایشون شک می کنه و برای بار دوم ازشون آزمون می گیرن و اینبار هم رتبه 1 میشن! بدون کمترین امکانات رفاهی تنها با کتاب های درسی! جالب نیست ! فقط با تلاش و مشخص کردن هدف. ایشون در حال حاضر بزرگترین جراح مغز و اعصاب کشورمون هستن.

خاطرات پشت کنکوری ها

خاطرات پشت کنکوری ها یکی از خاطراتی که میشه به شدت برای افراد پشت کنکوری جذاب باشه تا به راحتی بتونن با خوندن این خاطرات، ارادشون رو محکم تر کنن و عزمشون رو جزم کنن برای یه کنکور بهتر تا بتونن در این آزمون موفق بشن.

وقتی با یه پشت کنکوری صحبت می کردم و اون داشت از خاطرات پشت کنکوری بودنش می گفت، یه نکته خیلی مهم به ذهنم رسید همه ی پشت کنکوری ها یه اراده پولادین برای رسیدن به موفقیت کم دارن. پشت کنکوری بودن سخت نیست از این موضوع نترسین فقط ارادتون رو قوی کنین.

وقتی می گم ارداه پولادین یعنی باید بدونیم که برای رسیدن به هدفمون حاضریم چه بهایی رو پرداخت کنیم. این بها ممکنه نرفتن به مهمونی، سفر و هزار تا تفریح دیگه باشه که تو این سن و سال همه دنبالش و از انجام این کارا لذت می برن. اما چیزی که باعث موفقیت تو میشه متفاوت بودن و تلاش وقتیه که همه دارن استراحت می کنن.

خاطره ای از روز کنکور

وقتی روز کنکور آماده میشی تا بری سمت محل آزمون توی ذهنت هزاران امید و آرزو هست هزاران سوال و ابهام اما همه ی اینا دست آخر یه خاطره از روز کنکور میشن که بعد از ماه ها و یا حتی سال ها به شدت می تونه یاد آورش برات هیجان انگیز باشه پس بهتره به کنکور به چشم یه امتحان یا یه آزمون نگاه نکنید با این دید برین امتحان بدین که کنکور یه وسیله هست برای رسوندن شما به اهدافتون و همه اینا میشه خاطرات روز کنکور شما!

روز کنکور بهترین یا بدترین روز

خاطرات روز کنکور بهترین یا بدترین روز ! جواب این سوال پیش شما، شما هستین که می تونین با تلاش و آرامش روز کنکور رو به بهترین یا بدترین روز تبدیل کنین. بهترین چیز در روز کنکور حفظ آرامش و ذهن متمرکز برای جواب دادن به سوالا اینکه استرس بگیرین و فکر کنین که اگه یه سوال جواب ندم دیگه تموم شد و من دیگه نمیتونم موفق بشم یه فکر منفی که ممکنه با این فکر تمام تلاش شما از بین بره پس بهتره با این افکار ذهن خودتون رو درگیر نکنین به جای اون به موفقیت فکر کنین و اینکه الان وقتش رسیده نتیجه تلاشتون رو به دست بیارین پس براش بجنگین…

دوستای عزیزم شما می تونین خاطرات روز کنکورتون رو با ما به اشتراک بزارین مطمِئن باشین خیلیا هستن که با شنیدن خاطرات شما از استرس کنکور و پشت کنکوری بودنشون کم میشه و شما به آرامش بیشترشون کمک می

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری رشته های ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان ۱۴۰۲ ثبت نام کردند همزمان با انتشار نتیجه اولیه این آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مشاهده کنند. نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 شامل اطلاعاتی مانند رتبه، نمره آزمون، درصدهای هر درس و … می باشد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد بر روی سایت سنجش قرار می گیرد. از آن جایی که پس از  داوطلبان مراحل دیگری نظیر انتخاب رشته را پیش رو دارند و زمان برای انجام این امر مهم می باشد، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور ۱۴۰۲ مطلع گردید.

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در مرداد ماه منتشر می گردد که به محض اعلام لینک آن در این مقاله قرار داده می شود.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان به منظور مشاهده جواب اولیه آزمون سراسری و اطلاع از نتیجه خود می بایست در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به صورت اینترنتی اقدام به دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری کنند. برای اطلاع از نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 به این قسمت توجه نمایید:

۲کلیک روی لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری

۳انتخاب یکی از سه روش زیر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در روش انتخابی

  1. شماره شناسنامه و شماره داوطلبی
  2. شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی موجود در رسید ثبت نام
  3. شماره پرونده و شماره سریال 12 رقمی

به محض انتشار نتایج اولیه کنکور تیر 1402، این مقتله بروزرسانی شده و لینک مشاهده نتایج در این قسمت قرار داده می شود.

کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان را در نحوه اولویت بندی رشته محل های انتخابی یاری نموده و به داشتن ای دقیق و بی نقص کمک می کند. از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم حتما به رتبه و تراز مندرج در کارنامه خود توجه نموده و برای جلوگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری تمامی فاکتورهای علاقه، مسافت، هیئت علمی دانشگاه، شهریه دانشگاه ها و دوره های شهریه پرداز (شهریه پردیس خودگردان، شهریه دانشگاه آزاد، شهریه کارشناسی شبانه) را در نظر بگیرند.

مشاوره کنکور یکی از مهمترین خدماتی است که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا در مسیر آمادگی برای آزمون کنکور بهترین عملکرد را داشته باشند. مشاوران کنکور با داشتن اطلاعات جامع دربارهٔ آزمون، رشته‌های مختلف و نحوهٔ برنامه‌ریزی و آمادگی، به دانش‌آموزان راهنمایی می‌کنند تا در این مسیر پیروزی کسب کنند.

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور 1402، مرحله مهم و سرنوشت ساز انتخاب رشته شروع می شود. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری که مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان شدند، پس از مطالعه دقیق ، می توانند اولویت های خود را مشخص کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ وارد نمایند.

داوطلبان و شرکت کنندگان هر دو نوبت کنکور سراسری 1402 که در دی ماه 1401 و تیر 1402 به رقابت پرداخته اند، اولویت های خود را یا به عبارت دیگر انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت همزمان در مرداد ماه انجام خواهند داد. بنابراین نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 ( قبولی نهایی تیر و دی) در نیمه دوم شهریور ماه 1402 اعلام می گردد.

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم شهریور ماه 1402 منتشر می گردد که به محض انتشار، در این مقاله لینک آن قرار داده می شود.

افراد مجاز هستند حداکثر 150 کد رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انتخاب و در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود وارد کنند. توصیه کارشناسان هیوا برای داشتن انتخاب هایی اصولی در این مرحله حساس، استفاده از نرم افزارهای انتخاب رشته مجازی می باشد.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. از این رو داوطلبان جهت مشاهده جواب خود می بایست در زمان مقرر به سایت  مراجعه کرده و جواب انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند.

۱داوطلبان در مرحله اول باید وارد سایت سنجش شده و گزینه سراسری را از منوی سمت راست انتخاب نمایند.

۲پس از باز شدن صفحه مربوط به آزمون سراسری، لینک مشاهده نتایج نهایی ازمون سراسری را انتخاب کنند

۳برای مشاهده نتیجه قبولی خود باید با استفاده از یکی از دو روش زیر، کارنامه انتخاب رشته خود را دریافت نمایند:

  1. شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  2. شماره پرونده، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان و نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اطلاعات کافی کسب کنند.

نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲

کنکور سراسری 1402 دو بار در سال برگزاری می شود که یک بار در دی ماه و نوبت دیگر در تیر می باشد. بنابراین داوطلبانی که در کنکور دی 1402 ثبت نام و شرکت کرده اند، نتایج اولیه این آزمون در نیمه دوم اسفند ماه در قالب نمرات خام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

این دسته از داوطلبان نتایج اولیه را می توانند در کارنامه اولیه ای که توسط سازمان سنجش منتشر می گردد که شامل رتبه و تراز کسب شده داوطلب می باشد را ملاحظه نمایند. مرحله بعدی انتخاب رشته یا اولویت بندی داوطلبان می باشد که براساس کارنامه منتشر شده امکان پذیر است.

 جواب کنکور دی ماه ۱۴۰۱ در تاریخ 9 اسفند ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل مهم و تصمیم‌گیری‌های حیاتی در مسیر تحصیلی دانشجویان است. در این مصاحبه، داوطلبان باید به سوالات پرتکرار مصاحبه با جواب‌های خوب و قاطع پاسخ دهند تا بتوانند فرصتی برای ورود به این دانشگاه بومی و با سابقه داشته باشند.

سوالات پرتکرار مصاحبه با جواب pdf شامل مواردی مانند:

  1. توضیحی دربارهٔ تجربهٔ تحصیلی و علاقه‌مندی‌های تحصیلی شما.

پاسخ: در این سوال، باید به صورت خلاصه تجربه‌های تحصیلی خود را بیان کرده و علاقه‌مندی‌های تحصیلی خود را در زمینه‌های مورد علاقهٔ خود بیان کنید.

  1. دلیل تمایل شما به انتخاب رشته مورد نظرتان.

پاسخ: در این سوال، باید دلایل و انگیزه‌های شما برای انتخاب رشته‌ی خاص را بیان کنید و برجسته کنید که چرا این رشته با توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های شما هماهنگ است.

  1. بیان نقاط قوت و ضعف شخصیتی شما.

پاسخ: در این سوال، باید نقاط قوت و ضعف شخصیتی خود را به طور صادقانه بیان کنید. می‌توانید نمونه‌هایی از موفقیت‌ها و چالش‌هایی که در زندگی تجربه کرده‌اید، به اشتراک بگذارید.

  1. بیان برنامه‌های تحصیلی و حرفه‌ای خود در آینده.

پاسخ: در این سوال، باید برنامه‌های تحصیلی و حرفه‌ای خود در آینده را مطرح کنید و توضیح دهید که چگونه با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دریافت دانش و مهارت‌های لازم، به دستاوردهای خود دست پیدا خواهید کرد.

  1. بیان عواملی که شما را برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان ترغیب کرده‌اند.

پاسخ: در این سوال، باید عواملی مانند سابقهٔ برجسته دانشگاه فرهنگیان، امکانات تحصیلی، فضای آموزشی و جوانمردانه‌ی این دانشگاه را برجسته کنید و توضیح دهید که چرا انتخاب این دانشگاه برای شما منطقی و مطلوب است.

با دقت و تمرکز برای پاسخ به این سوالات، شما می‌توانید در مصاحبه با دانشگاه فرهنگیان موفقیت بیشتری داشته باشید و به دانشگاهی که می‌خواهید وارد شوید، نزدیک‌تر شوید. می‌توانید جواب‌های مناسب را در فرمت PDF ذخیره کرده و آنها را به عنوان راهنمایی در هنگام مصاحبه با خود داشته باشید.

رفع مشکل با عنوان داوطلب یافت نشد در کنکور سراسری 1402

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آن دسته از داوطلبانی که در ساعت اولیه به سایت سنجش مراجعه می کنند تا جواب خود را مشاهده نمایند ممکن است به دلیل شلوغی سرور برخی داوطلبان عنوان داوطلب یافت نشد را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده نمایند.

اگر داوطلبی در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشد در صورتی که اطلاعات خود را به طور دقیق وارد کرده باشد در صورتی که عبارت داوطلب یافت نشد را در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ مشاهده کردند نگران نشوند زیرا این مشکل تنها به دلیل شلوغی سایت پیش آمده است به همین خاطر پیشنهاد می شود حدود چند ساعت بعد از اعلام نتایج، جواب خود را از طریق سایت سنجش مشاهده کنید.

مشاوره اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت داشتند، چند روز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1402 کارنامه ای تحت عنوان  دریافت خواهند کرد. در این کارنامه جایگاه داوطلب در تمامی رشته های انتخابی خود نسبت به سایر داوطلبانی که آن رشته محل را انتخاب کردند، مشخص می شود. پس از آن با مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه پذیرفته شده در سهمیه آزاد، وضعیت قبولی او در سایر انتخاب های وی مشخص می گردد.

در سال های گذشته سازمان سنجش با انتشار  فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبانی قرار می داد که به دلیل بی دقتی، خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی از طریق درخواست اشتباه در انتخاب رشته ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان بپردازند. در حال حاضر این مورد توسط سازمان سنجش بررسی نشده و به صورت درون دانشگاهی انجام می گردد.

آن دسته از داوطلبانی که پس از مطالعه این مقاله، همچنان برای مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ دچار مشکل می باشند، می توانند با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا مشکل خود را برطرف ساخته و یا تمامی امور مربوط به دریافت کارنامه و اعلام نتایج را به مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بسپارند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و تغییرات مربوطه مطلع گردید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور: چالش‌ها و راهکارها

دوران کنکور، یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی دانش‌آموزان است. انتخاب رشته در این مرحله مهم، گاهی ممکن است برای بسیاری از دانش‌آموزان به عنوان یک معما به نظر برسد. اما با مشاوره انتخاب رشته کنکور صحیح و استفاده از راهکارهای مناسب، این چالش قابل پیش‌بینی و قابل حل خواهد بود.

اولین قدم برای انتخاب رشته کنکور، شناخت خود و علاقه‌مندی‌های شخصی است. شما باید درک کاملی از علایق، استعدادها و اهداف خود داشته باشید. بررسی علایق شغلی، مشاهده نقاط قوت و ضعف فردی و تحلیل درست و دقیق این مسائل، می‌تواند به شما در انتخاب رشته کمک کند.

در مرحله بعدی، مشاوره با افراد متخصص در زمینه تحصیلات عالی و رشته‌های مختلف می‌تواند بسیار مفید واقع شود. مشاوران تحصیلی مجرب واقعیت‌های بازار کار را به شما توضیح داده و اطلاعات دقیقی در مورد رشته‌ها، درآمد، فرصت‌های شغلی و امکانات دانشگاه‌ها ارائه خواهند داد. این اطلاعات قابل اعتماد به شما در انتخاب رشته مناسب کمک خواهند کرد.

همچنین، در این مرحله بهتر است با دانش‌آموزانی که تحصیلات عالی را به پایان رسانده‌اند و در رشته‌های مورد نظر تجربه دارند، مصاحبه کنید. تجربیات آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب رشته مناسب کمک کند و راهنمایی‌های ارزشمندی برای موفقیت در آینده ارائه دهد. علاوه بر این، انجام آزمون‌های روانشناسی و شخصیت‌شناسی نیز می‌تواند در انتخاب رشته مؤثر باشد. این آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌ها، توانایی‌ها، ویژگی‌های شخصیتی و رفتارهای شغلی خود را بشناسید. این شناخت عمیق از خود، در انتخاب رشته مناسب به شما کمک خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا