اجتماعیبرترینهای کسب و کار

ویژگی های مهم سرویس مدرسه + هزینه سرویس

انتخاب سرویس مدرسه هر سال برای والدین شاغل، یک مبحث مهم است. بیشتر پدر-مادرانی که شاغل هستند یا منزلشان با مدرسه فاصله زیادی دارد، مجبور به استفاده از سرویس مدارس می‌شوند. شاید شما هم یکی از این پدر-مادر‌ها باشید. این مقاله به دلیل کمک به شما در وبلاگ پانیذ تاکسی مهر تنظیم شده است. ما می‌دانیم که چه مشکلاتی برای انتخاب راننده معتمد و ثبت نام سرویس مدرسه دارید. در این مقاله به ویژگی های راننده سرویس خوب و راه‌های انتخاب بهترین راننده اشاره کرده‌ایم. برای دانستن این نکات مهم حتما تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

قوانین سرویس مدارس چگونه است؟

شما برای درخواست سرویس مدرسه باید به موسسه آموزشی فرزندتان مراجعه کنید. سپس آن‌ها با توجه به آدرس منزل شما، هزینه سرویس مدارس را به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند. شما می‌توانید یکی از راننده‌‌سرویس‌هایی را که مدیر معرفی می‌کند، با توجه به معیار‌هایتان انتخاب کنید. البته ما در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می‌کنیم. بعد از پرداخت مبلغ سرویس مدرسه، نام فرزند شما به عنوان دانش‌آ‌موزی که با سرویس رفت‌و‌آمد می‌کند، ثبت می‌شود. با توجه به برنامه‌ای که به شما می‌دهند، هر روز سرویس به دنبال فرزندتان می‌آید و بعد از تعطیلی مدرسه، فرزندتان را به خانه باز می‌گرداند.

اصول مهم در انتخاب سرویس مدرسه خوب کدامند؟

شما می‌توانید راننده سرویس مدارس فرزندانتان را با توجه به معیار‌های استانداردی که تعریف شده‌اند انتخاب کنید. در ادامه ما شش اصل مهم برای انتخاب سرویس مدرسه را توضیح داده‌ایم.

۱.    باتجربه‌بودن در رانندگی

بهتر است راننده‌ای را انتخاب کنید که در رانندگی سابقه خوبی دارد. این نوع راننده‌ها می‌توانند به‌خوبی خودرو را کنترل کنند. همچنین اگر مشکلی پیش آمد، به‌سادگی می‌توانند با آن برخورد کنند. احتمال تصادف زمانی که راننده خودرو باتجربه باشد، کم‌تر است.

۲.    انتخاب راننده خانم

بیشتر والدین در موضوع جنسیت راننده حساسیت بیشتری دارند. این حساسیت را در والدینی که صاحب فرزند دختر هستند بیشتر می‌توانید مشاهده کنید. شما می‌توانید در زمان ثبت ‌نام سرویس مدرسه، جنسیت راننده را تعیین کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر آشنای مورد اعتماد شما در این حوزه فعالیت می‌کند، فرزند خود را به او بسپارید. البته ممکن است این‌کار برای شما هزینه بیشتری داشته باشد.

۳.    تمیزبودن خودرو

بهتر است خودروی راننده سرویس تمیز باشد؛ در این صورت فرزند شما برای رفتن به مدرسه، علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهد. البته این معیار‌ها اجباری نیستند. شما می‌توانید هر نکته دیگری را که می‌خواهید اجرا شود بیان کنید.

۴.    بیمه‌بودن ماشین سرویس

حتما هنگام انتخاب راننده سرویس فرزندتان، اطمینان پیدا کنید که خودروی او بیمه است. اگر ماشین راننده بیمه باشد و هنگام رفت‌وآمد دانش‌آموزان اتفاقی رخ دهد، قابل پیگیری خواهد بود. با این حال اگر خودرو بیمه نباشد، ممکن است دچار مشکلات بزرگ‌تر شوید؛ بنابراین اول کار، این موضوع را بیان کنید.

۵.    اطمینان از محل پارک خودرو

بهتر است بعد از انتخاب راننده مورد ‌نظرتان، با او در مورد برخی مسائل صحبت کنید. یکی از این موارد، محل پارک‌کردن خودرو هنگام سوار و پیاده‌شدن فرزندتان است. شما می‌توانید به راننده بگویید که فرزندتان را تا درِ منزل همراهی کند. همچنین اگر قرار باشد فرزند شما از خیابان عبور کند تا به خانه برسد، راننده او را تنها نگذارد. شما حتی می‌توانید به راننده بگویید که باید دانش‌آموز را به شما تحویل دهد و سپس برود.

۶.    انتخاب راننده قابل اعتماد

کسی که شما به‌عنوان راننده انتخاب می‌کنید، باید کاملا مورد اعتمادتان باشد. فرزند شما به همراه ایشان تا مدرسه می‌رود و بر‌میگردد؛ بنابر‌این باید آدم مطمئنی را انتخاب کنید. برای این‌کار می‌توانید نگاهی به رزومه راننده بیندازید تا در مورد سابقه ‌کاری او اطلاعات کاملی داشته باشید.

ویژگی های راننده سرویس خوب چه چیز هایی هستند؟

پیش از این به نکاتی که باید هنگام انتخاب سرویس مدارس به آن‌ها دقت می‌کردید پرداختیم. اکنون قصد داریم در مورد ویژگی های راننده سرویس خوب توضیح دهیم. در ادامه به ۸ مورد از این ویژگی‌ها اشاره کرده‌ایم.

·       وقت‌شناسی

وقت‌شناس‌بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های راننده سرویس باید باشد. او هر روز باید در زمان مشخص فرزند شما را از خانه تا مدرسه و از مدرسه تا خانه برساند. اگر راننده سرویس وقت‌شناس نباشد، ممکن است فرزندتان به کلاس‌هایش دیر برسد یا مدتی را در مدرسه منتظر سرویس بماند.

·       دستمزد مناسب

به احتمال زیاد رانندگان سرویس از جانب مدرسه به شما معرفی می‌شوند و شما باید مبلغ را به مدرسه دهید. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب سرویس مدرسه، مبلغی را تعیین کنید که بعدها مشکلی به وجود نیاید. شما می‌توانید با شرکت‌های حمل‌و‌نقل‌ مختلف در مورد قیمت مشورت کنید تا هزینه سرویس مدارس دستتان بیاید.

·       رعایت ایمنی

فردی که قرار است فرزند شما را تا مدرسه همراهی کند باید نکات ایمنی را در نظر داشته باشد. در واقع این مورد یکی از ویژگی های راننده سرویس خوب است. استفاده‌ از کمربند ایمنی مهم‌ترین گزینه این نکات است. همچنین راننده نباید با سرعت زیاد رانندگی کند؛ چون ممکن است اتفاق ناخوشایندی پیش بیاید. طبق قوانین، راننده سرویس مدارس نباید کودکان زیر ۱۲سال را در صندلی جلوی ماشین بنشانند.

·       عدم استفاده از دخانیات

راننده سرویس نباید از دخانیاتی همچون سیگار در هنگام حضور دانش‌آموزان در ماشین استفاده کند. همچنین رانندگان به‌طور معمول اجازه مصرف مواد مست‌کننده را ندارند. بهتر است قبل از انتخاب سرویس مدرسه، از اعتیادنداشتن او مطمئن شوید.

·       رفتار درست با دانش‌آموزان

راننده سرویس نباید با دانش‌آموزان با عصبانیت برخورد کند. همچنین باید حریم‌ شخصی آن‌ها را رعایت کند. بهتر است به فرزندتان بسپارید اگر رفتار غیر‌عادی از راننده سرویس دید، حتما به شما اطلاع دهد. زمان انتخاب سرویس مدرسه فرزندتان، به‌شدت به این نکته دقت کنید.

·       داشتن صبر و حوصله

صبور و با‌حوصله‌بودن از ویژگی‌های راننده‌سرویس‌هاست؛ چراکه آن‌ها با کودکان زمان خود را می‌گذارنند و مجبور هستند با‌حوصله باشند. همچنین گاهی لازم است چند دقیقه‌ای منتظر دانش‌آموزان بمانند؛ در نتیجه باید فردی صبور باشند.

·       تسلط به مسیر

آن‌ها باید به‌خوبی مسیر‌ها را بدانند. رانندگان سرویس مجبور هستند مدت زیادی را صرف جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند؛ به همین دلیل هم اکثر مسیر‌ها را می‌دانند. هرچقدر تسلط آن‌ها به مسیر‌ها و خیابان‌ها بیشتر باشد، در زمان مناسب‌تری می‌توانند دانش‌آموزان را به مدرسه برسانند.

·       مسئولیت‌پذیری

در کل همکاری با افراد مسئولیت‌پذیر لذت‌بخش است. یکی از بهترین ویژگی ‌های راننده سرویس خوب همین مورد است. آن‌ها باید به‌خوبی مسئولیت کار خودشان را بپذیرند و اشتباه را به گردن دیگری نیندازند.

شرایط عمومی راننده سرویس مدارس چیست؟

اکنون که با ویژگی های راننده سرویس خوب آشنا شدید، باید شرایط الزامی آن‌ها را هم بدانید. این شرایط که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم، برای تمامی راننده‌سرویس‌های مدارس الزامی‌ست. با توجه به این موضوع، هنگام انتخاب سرویس مدرسه به این نکات توجه کنید.

داشتن حداقل ۲۳ سال

یکی از قوانین برای رانندگان سرویس، داشتن ۲۳ سال کامل است. یعنی افرادی که زیر ۲۳ سال سن دارند نمی‌توانند به‌عنوان سرویس مدارس، کار خود را شروع کنند. این قانون برای اطمینان خاطر اولیای دانش‌آموزان گذاشته شده است.

متاهل‌بودن راننده‌های مرد

مردانی که سرویس مدارس هستند، باید ازدواج کرده باشند؛ همچنین در زمان کار باید متاهل باشند. با این حال زنانی که قصد فعالیت در این شغل را دارند، می‌توانند مجرد یا متاهل باشند. در واقع برای زنان هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

داشتن گواهی‌نامه مربوط به وسیله حمل‌و‌نقل

هر راننده‌ای باید برای رانندگی‌کردن با وسایل نقلیه، گواهی‌نامه داشته باشد. رانندگان سرویس مدارس هم از این مسئله مستثنی نیستند. اگر راننده سرویس شما خودروی سواری داشته باشد، باید گواهی‌نامه آن را دریافت کند. اگر هم یک مینی‌بوس یا اتوبوس را هدایت می‌کند، باید گواهی‌نامه مربوط به آن وسیله را بگیرد.

داشتن عدم سوء پیشینه

راننده نباید در سابقه خود خلاف کرده یا به زندان رفته باشد؛ در این صورت نمی‌تواند به مدرسه برای راننده‌شدن درخواست دهد. همچنین داشتن سوء پیشینه، فرد را از اکثر شغل‌های دیگر منع می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، راننده باید گواهی سلامت و عدم اعتیاد داشته باشد. گواهی سلامت رانندگان توسط شهرداری و به مدت یک سال صادر می‌شود.

کلام آخر پیرامون انتخاب سرویس مدارس

ما در این مقاله به معیار‌هایی که باید هنگام انتخاب سرویس مدرسه فرزندتان در نظر بگیرید اشاره کردیم. همچنین در مورد شرایط راننده سرویس مدارس نکاتی را گفتیم. امیدواریم که این مقاله پانیذ تاکسی مهر توانسته باشد کمکی به شما کند. خوشحال می‌شویم در بخش نظرات، تجربه خود را در استفاده از سرویس مدارس با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا