برترینهای کسب و کارعمومی

اسکراب صورت برای جوش خوب است؟

زیبایی و شادابی پوست صورت و بدن برای همه افراد بسیار مهم است. واضح است که پوست جدید کمتر سن شما را نشان می دهد و برعکس پوست آسیب دیده بیشتر سن شما را نشان می دهد. آلودگی هوا، خستگی و کم خوابی، تغییرات هورمونی، آرایش زیاد و بسیاری موارد دیگر می تواند به پوست آسیب برساند. در بسیاری از مواقع بر روی پوست توده هایی می بینیم که ناخوشایند هستند. شما می توانید راه های مختلفی را برای مراقبت از پوست خود امتحان کنید. من میخوام براش بخرم مالش یا لایه برداری پوست یکی از موثرترین روش ها برای جوان سازی پوست است. این روش حتی در برخی موارد در درمان آکنه نیز موثر است.

اهمیت سلامت پوست

پوست بخشی از سیستم پوششی بدن است و یک سد محافظ بین محیط اطراف و اعضای بدن است. سلول های مسطح مرده یک لایه محافظ روی سطح پوست تشکیل می دهند. این سلول ها همیشه با از دست رفتن جایگزین می شوند. سلول های مرده پوستی که روی صورت ما جمع می شوند باعث می شوند پوست ما کدر و خشک به نظر برسد. همچنین می تواند منافذ پوست ما را مسدود کند، که باعث می شود روغن به سطح پوست ما بچسبد و باعث جوش و آکنه شود.

البته این تعجب آور نیست و باید بگوییم که تقریباً همه افراد در طول زندگی خود آکنه روی صورت و بدن را تجربه کرده اند. در صورت عدم توجه به درمان این جوش ها زیبایی فرد به خصوص در صورت تحت تاثیر قرار می گیرد که بر اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی می گذارد. اما با لایه برداری و لایه برداری می توانید به تنفس و بازسازی پوست صورت و بدن خود کمک کنید. ما اینجا هستیم تا بهترین لایه بردارهای جوش را به شما معرفی کنیم و ببینیم چه روش هایی برای آن وجود دارد.

انواع درمان آکنه

برای شروع درمان آکنه روی صورت و بدن، اولین نکته این است که بدانید چه چیزی باعث آن شده است. جوش ها به اشکال مختلفی از جمله جوش های سر سیاه، سرسفید، آکنه و مو قرمز ظاهر می شوند. گاهی وجود برخی بیماری ها باعث ایجاد تومور می شود و با برداشتن آنها، تومورها نیز خود به خود ناپدید می شوند. درمان آکنه کمی متفاوت است، اما به طور کلی در مورد درمان آکنه می توان بهترین اسکراب آکنه را با روش های زیر در قسمت زیر ذکر کرد:

صورت را با ژل ها و کرم های پاک کننده بشویید

یک رژیم غذایی متعادل بدون غذاهای سرخ شده و چرب

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید برای مبارزه با باکتری ها

از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد استفاده کنید

آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین، داکسی سایکلین و آموکسی سیلین برای درمان کیست

تزریق استروئید برای درمان عفونت استفاده می شود

پاک کننده ها و پاک کننده های شیمیایی

اسکراب چیست؟

اسکراب چیست؟ می دانید که پوست ما دائماً در چرخه تجدید سلولی است. سلول های جدید ایجاد می شوند و جایگزین سلول های قدیمی و مرده می شوند. در واقع سلول های مرده پوست می توانند منافذ را مسدود کنند. اسکراب پوست، به بیان ساده، یک محصول مراقبت از پوست است که سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند، پوست را تمیز می کند و گردش خون را تحریک می کند. در نتیجه بهترین اسکراب ها برای آکنه می تواند به شما در حفظ سلامت پوست کمک کند، اما البته باید نکاتی را که در قسمت بعدی در این زمینه وجود دارد رعایت کنید.

در برخی موارد، اسکراب های بدن به نام اسکراب بدن نیز شناخته می شوند. بهتر است بدانید با افزایش سن، توانایی حذف سلول های مرده از سطح پوست کند می شود. با لایه برداری، می توانید لایه هایی از سلول های مرده را به همراه کثیفی و آرایش باقیمانده از بین ببرید تا لایه های جدید نمایان شود.

ماسه در انواع مختلف در بازار موجود است. ماسه را می توانید به صورت ماسه یا خامه و گرانول یا حتی جامد در داروخانه خریداری کنید. پس از شستشو، مرطوب کننده ها، پاک کننده ها و محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنید بهتر جذب پوست شما می شوند.

ساخت بهترین اسکراب برای جوش در خانه

حتی در بهترین مراکز مراقبت و ماساژ پوست، استفاده از مواد طبیعی بهترین لبخند برای پوست محسوب می شود. جوان کننده، جوان کننده، مرطوب کننده و افزایش عملکرد روغن های آرایشی از جمله مزایای اسکراب است. ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید از پاک کننده برای پوست خود استفاده کنید.

ما همچنین چند نمونه از اسکراب های خانگی را ارائه می دهیم:

اسکراب توپ جانا کانت

این اسکراب که به اسکراب معروف و بهترین اسکراب معروف است، با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و به همان میزان روغن زیتون به راحتی قابل تهیه است. مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست بمالید و بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید.

شکر و لیمو

به دلیل خواص خوب لیمو می تواند بهترین اسکراب برای جای جوش باشد. برای تهیه این اسکراب باید یک قاشق شکر قهوه ای یا سفید را با 2 قطره آب و چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. پوست مراقب باشید این اسکراب را به دور چشم خود نمالید. بعد از یک تا دو دقیقه می توانید پوست خود را با آب بشویید و پس از خشک شدن، استفاده از کرم مرطوب کننده توصیه می شود. آیا از فواید لیمو برای پوست می دانید؟

بهترین لایه بردار برای پوست های چرب

اسکراب دیگر در لیست بهترین اسکراب ها برای آکنه اسکراب ماست و عسل است. طرز تهیه این اسکراب این است که کشک و عسل را مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بعد از 15 یا 20 دقیقه انگشتان خود را خیس کرده و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از آن پوست را بشویید و خشک کنید.

نکاتی برای استفاده از اسکراب

اگر از اسکراب‌های آماده موجود در بازار استفاده می‌کنید، باید در استفاده از اسکراب‌های آکنه احتیاط کنید، زیرا برخی از اسکراب‌ها به دلیل ترکیبات خشن‌شان می‌توانند پوست شما را خشک کرده و آکنه را بدتر کنند. بنابراین، برای انتخاب بهترین اسکراب آکنه، باید با متخصص پوست خود مشورت کنید و وضعیت پوست خود را توضیح دهید.

اگر از جوش سرسیاه رنج می برید و می خواهید از اسکراب استفاده کنید، بهتر است از اسکراب های حاوی اسید سالیسیلیک، عوامل ضد باکتری و میکروبیدهای قوی استفاده کنید. این نوع اسکراب ها به عنوان یک سد عالی در برابر لکه ها و ضایعات پوستی عمل می کنند. پوست های مستعد آکنه هرگز نباید از اسکراب های شیمیایی زیاده روی کنند، زیرا این نوع پوست به مواد شیمیایی حساس تر است. به طور کلی هنگام استفاده از اسکراب باید به نکات مهم زیر توجه کرد:

می توانید یک یا دو بار در هفته از اسکراب استفاده کنید.

بهتر است 10 دقیقه قبل از خروج از حمام از اسکراب استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد.

اگر اسکراب وارد چشم شود، قطعا آسیب می بیند. پس از استفاده از شستشوی دور چشم خودداری کنید.

اسکراب را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

بعد از 5 دقیقه اسکراب را با آب گرم و صابون مخصوص از روی پوست بشویید.

از پد یا کفگیر برای شستشوی پوست استفاده نکنید.

پس از استفاده از اسکراب، صورت را با کرم های مرطوب کننده و مرطوب کننده ماساژ دهید.

برای خرید اسکراب حتما به جاهای معتبر سر بزنید و برندهای معروف بخرید.

سخن پایانی

پوست صورت و بدن در زیبایی انسان بسیار مهم است. به دلیل آلودگی های مختلف، پوست ما در معرض آسیب های مختلفی قرار می گیرد. آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است. در ابتدا با شناخت علت اصلی آکنه باید بهترین و مناسب ترین درمان را شروع کرد. اسکراب روشی برای از بین بردن سلول های مرده از لایه سطحی پوست است. قبل از انتخاب اسکراب، باید نوع پوست خود را مشخص کنید تا یک اسکراب برای پوست خود بخرید.

اگر پوست شما همیشه مستعد آکنه است، هنگام استفاده از اسکراب باید مراقب باشید. بهترین اسکراب برای آکنه، اسکراب های درمانی و ضد باکتری هستند. بهتر است قبل از شروع استفاده از اسکراب با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اگر به دنبال اسکراب خوب هستید میتوانید اسکراب ۷ روزه کلینیک را از موراشین تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا