برترینهای کسب و کارعمومی

ماشین ظرفشویی بوش چگونه کار میکند

در این مقاله ما همه چیز درباره طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش را به شما خواهیم گفت. ما به شما می‌گوییم که چگونه ماشین ظرفشویی را برای استفاده کردن آماده کنید و بسته به نیازی که دارید، کدام برنامه را برای شستشوی ظروف استفاده کنید.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش : نصب و راه‌اندازی

هدف استفاده از ماشین ظرفشویی راحتی در کارِ خانه، مهمانداری و صرفه‌جویی در میزان مصرف آب و برق است. قبل از اینکه طرز استفاده از ماشین ظرفشویی را برایتان توضیح دهیم، باید درباره نصب و راه‌اندازی آن بگوییم. برای اینکه در طول دوره راه‌اندازی و استفاده از ماشین ظرفشویی دچار مشکل خاصی نشوید، نصب ماشین ظرفشویی و راه‌اندازی آن را به یک متخصص بسپارید. تنها کاری که باید قبل از نصب و راه‌اندازی دستگاه انجام دهید این است که را مشخص کنید. پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی لینک توصیه‌هایی که درباهر محل قرارگیری ماشین ظرفشویی گردآوری کرده‌ایم را بخوانید. در عکس نوشته زیر چند نکته درباه اتصال صحیح ماشین ظرفشویی اشاره شده است.

چرا باید یکبار ماشین ظرفشویی را خالی راه‌اندازی کنیم؟

بوش نیز مانند سایر برندهای تولیدکننده لوازم خانگی دیگر در دفترچه راهنمای طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش توصیه می‌کند حتماً یکبار به صورت آزمایشی و خالی از ظروف، ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اما دلیل این کار چیست:

  • پاک شدن هر نوع مواد روان‌کننده و روغن و گرد و غبار از روی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی
  • با این کار می‌توانید از نصب درست ماشین ظرفشویی مطمئن شوید و میزان آب مصرفی و گرم شدن آن را بررسی کنید. همین‌طور ببینید فرایند شستشو و تخلیه و خشک‌کردن دستگاه به درستی انجام می‌شود یا نه.
  • اگر مشکل و ایرادی را در این مرحله شستشوی آزمایشی تشخیص دهید، به راحتی می‌توانید کار ماشین ظرفشویی را متوقف کنید و مشکل را برطرف کنید و نیازی نیست وقت خود را برای تخلیه ظروف صرف کنید.
  • این نکته را هم در نظر بگیرید که حتی در مرحله شستشوی آزمایشی نیز باید از نمک و روان کننده و مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

تست ماشین ظرفشویی بوش، برای بررسی کیفیت نصب و اطمینان از کارکرد صحیح دستگاه ضروری است.

اولین نکته در روشن کردن ماشین ظرفشویی بوش

اولین نکته‌ای که در مورد طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش باید در نظر بگیریم این است که شرایط عملکرد دستگاه را بدانیم و میزان سختی آب منطقه‌ای که دستگاه در آن کار می‌کند را بررسی کنیم. اگر از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می‌کنید کار سختی در پیش ندارید. بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش مجهز به نوارهای تست برای تعیین سختی آب هستند. فقط کافی است نوار کاغذی را چند ثانیه در آب قرار دهید. سپس آن را با اطلاعات ارائه شده توسط شرکت سازنده مقایسه کنید.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش بسیار ساده است، شما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • با کشیدن درب دستگاه به سمت خود، آن را باز کنید.
  • سبد پایینی را از ماشین خارج کنید تا به درب مخزن نمک دسترسی پیدا کنید.
  • درب مخزن نمک را باز کنید، داخل آن آب بریزید و سپس نمک مخصوص را به کمک قیف مخصوص داخل مخزن نمک بریزید.
  • درب مخزن را ببندید.
  • سپس با توجه به نوع و مدل ماشین ظرفشویی خود درجه سختی آب را تنظیم کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که آب فقط یکبار قبل از اولین استفاده، در مخزن نمک ریخته می‌شود و دفعات بعدی نیازی به انجام این کار نیست. نمک با قیف مخصوص داخل مخزن ریخته می‌شود که معمولاً در کیت خود ماشین ظرفشویی موجود است. اگر قیف مخصوص نداشتید می‌توانید از یک فنجان معمولی استفاده کنید. آب و نمک مخصوص در این محفظه که در انتهای دستگاه قرار دارد ریخته می‌شود.

  • ریختن آب داخل مخزن نمک یک روند معمول است که برای اولین استفاده باید انجام شود. بعد از پر کردن مخزن و بستن درب آن، آب اضافی را خشک کنید.
  • بعد از انجام این کار، باز بودن شیر آب را بررسی کنید. حالا می‌توانید ماشین ظرفشویی را برای اولین بار راه‌اندازی کنید.

شوینده‌های مناسب ماشین ظرفشویی

در صورتی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید بهتر است از پکیج‌های مواد شوینده که شامل نمک و روغن جلا دهنده و شوینده است، استفاده کنید. می‌توانید هر یک از این‌ها را به طور جداگانه نیز تهیه کنید.

مزیت استفاده از این پکیج‌ها برای مبتدیان این است که آن‌ها همه چیز را که ممکن است نیاز داشته باشید، ارائه می‌دهند. علاوه بر این، همگی از یک برند هستند که به ما امکان می‌دهد امیدوار باشیم که اجزای آن‌ها نه تنها کاملاً با هم سازگار هستند، بلکه یکدیگر را تکمیل هم می‌کنند. معمولاً هزینه خرید یک پکیج کمتر از خرید اجزای آن است که جدا از یکدیگر فروخته می‌شود. علاوه بر سه جزء کاملاً ضروری یعنی نمک، روغن جلا دهنده و شوینده، برای شستشوی مؤثر، می‌توان از بوگیرها و محصولات مخصوص جرم‌گیری نیز برای تمیز کردن خود دستگاه از چربی و پلاک‌ها استفاده کرد.

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی برای از بین بردن سختی آب

برای شستشو با کیفیت بالا، باید از آب با سختی و نمک و کلسیم کم استفاده شود. اگر آب سخت نرم نشود، به مرور زمان آثار جرم آن روی دیوارهای محفظه دستگاه ظاهر می‌شود. نمک به شما امکان می‌دهد تا سختی آب را به درجه‌ای برسانید که به دستگاه و ظروف آسیبی نرساند. نمک مورد استفاده برای ماشین ظرفشویی نباید با نمک معمولی که همه در آشپزخانه دارند اشتباه گرفته شود: این ماده خاصی برای نرم کردن آب لوله‌کشی است.

در ماشین‌های بوش می‌توانید از هرگونه که در بازار موجود است استفاده کنید.

مواد شوینده‌ای که برای شستن ظروف به صورت دستی استفاده می‌شوند برای استفاده در ماشین ظرفشویی قابل استفاده نیستند.

انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی:

  • با کلر و فسفات
  • بدون کلر، اما با فسفات
  • فسفات و فاقد کلر

چرا به جلادهنده نیاز دارید؟

  • با استفاده از جلا دهنده که در آخرین مرحله شستشو وارد محفظه می‌شود، قطرات آب اثری روی ظروف نمی‌گذارند.
  • اگر این ماده در حین کار دستگاه استفاده نشود، پس از خشک شدن روی ظروف شیشه‌ای، لکه‌های آب باقی می‌ماند.

جلادهنده‌ها براقی و درخششی را که هر خانم خانه‌داری برای آن تلاش می‌کند به ظروف می‌دهد، اما مهم است که از آن‌ها در حد اعتدال استفاده کنید تا ظروف چسبناک نشوند و با لکه‌های سفید یا رنگین کمان پوشانده نشوند.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش و نحوه چیدمان ظروف

برای همه ماشین‌های ظرفشویی بوش یک قانون اساسی وجود دارد. بازوهای آبپاش در یک محفظه واحد قرار دارند، از طریق آن مایع نازل روی ظروف ریخته می‌شود.

بنابراین، فنجان‌ها و بشقاب‌ها در قفسه‌ها باید طوری قرار گیرند که مانع چرخش بازوهای آبپاش نشود.

واقعاً مهم است، زیرا نتیجه کار به آن بستگی دارد.

قبل از قرار دادن ظروف در محفظه، مطمئن شوید که همه وسایل را می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید. ظروف آشپزخانه و غذاخوری که نمی‌توانند دمای بالا را تحمل کنند، بهتر است با دست شسته شوند. ما در مورد اشیاء لعاب‌دار، عتیقه‌جات و موارد نادر و همچنین محصولات برنز، قلع، آلومینیوم، برنج و مس صحبت می‌کنیم. اطمینان حاصل کنید که ضایعات بزرگ مواد غذایی را از روی ظروف برداشته‌اید. اگر دستگاه امکان خیساندن دارد، می‌توانید از آن برای شستن گلدان‌های بزرگ استفاده کنید. برای افزایش راندمان شستشو، طبق دستورالعمل طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش که در دفترچه آمده است، می‌توانید کارد و چنگال و سایر ظروف را زیر آب داغ قرار دهید. چربی روی سطوح مرطوب می‌شود و شستشو راحت‌تر می‌شود.

بسته به مدل ماشین ظرفشویی، ظروف در داخل قفسه‌هایی قرار می‌گیرند که در دو یا سه طبقه قرار دارند. طبقه سوم برای قرار دادن کارد و چنگال و همچنین اقلام با اندازه‌های سفارشی طراحی شده است. ظروف قرار داده شده در قفسه‌های ماشین ظرفشویی بوش به طور مطمئن از آسیب مکانیکی محافظت می‌شود: انتهای گرد شبکه‌های ثابت یکی از همین موارد حفاظتی است. اگر مدل ماشین ظرفشویی شما دارای 3 طبقه است، طبقه سوم برای چیدمان کارد و چنگال است.

برنامه‌های مختلف شستشو و خشک‌کردن

برنامه‌های شستشو که در ماشین‌های ظرفشویی بوش انجام می‌شود به موارد زیر تقسیم می‌شود:

  • اتوماتیک
  • سریع
  • ظریف
  • مقرون به صرفه
  • معمولی
  • شدید، قوی
  • با آبکشی اولیه

این برنامه‌ها با در نظر گرفتن نوع ظروف، موادی که از آن ساخته شده است و همچنین نوع و شدت آلودگی‌های موجود بر روی آن انتخاب می‌شود. ()

هر یک از برنامه‌های موجود عوامل زیر را در مورد روش شستشو در نظر می‌گیرد:

  • دمای آب
  • مدت زمان شستشو
  • حجم آب مصرفی
  • نوع شوینده مورد استفاده
  • روش ضربه مکانیکی

هنگام اجرای برنامه‌های استاندارد، مدت زمان شستشو و دمای آب پارامترهای از پیش تعیین شده‌ای هستند. برای هر نوع ظرف و با در نظر گرفتن میزان آلودگی، برنامه‌ای وجود دارد. یکی از ویژگی‌های ماشین ظرفشویی های مدرن بوش استفاده از تایمر است که با استفاده از آن می‌توانید زمان شستشو را به تأخیر بیاندازید.

پاسخگوی پرسش‌های شما درباره طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش هستیم. کافی است در بخش کامنت‌ها سوالتان را بپرسید.

برای نصب و تعمیر لوازم خانگی بوش باید به نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است.

دکمه بازگشت به بالا