برترینهای کسب و کاربین المللی

بهترین کشور ها برای زندگی

در سال های اخیر نرخ مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور روند صعودی قابل توجهی داشته است. هر یک از این افراد با مقاصد اهداف مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره کشور را ترک کرده و تمایل به زندگی در کشورهای پیشرفته تر و استفاده از امکانات رفاهی آن کشورها را دارند. انتخاب مقصد همواره یک چالش مهم در زندگی علاقه مندان مهاجرت است.

چرا که تمامی اتفاقات پیش روی آن ها در گروی این انتخاب خواهد بود. اولین پرسشی که در تصمیم گیری و انتخاب مقصد به افراد کمک شایانی خواهد کرد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان 2023 کدام کشور است؟ پاسخ این سوال به پارامترهای بسیاری بستگی دارد، اما در این مقاله بر اساس تجربیات و آمار گزارش شده تهران زون، بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کاری، خانوادگی، سرمایه گذاری و غیره معرفی شده اند.

معیار بهترین کشورها برای مهاجرت

قطعا یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب مقصد مهاجرت برای افراد، هدف آن ها از مهاجرت است. بسیاری از کشورهای جهان از نظر پارامترهای مختلفی می توانند بهترین کشور برای مهاجرت باشند و در لیست انتخابی افراد قرار بگیرند. این نکته را باید در نظر داشت که معیار بهترین کشورها برای مهاجرت در چندین پارامتر مختلف خلاصه می شود و هر مهاجر باید هدف دقیق خود را از ترک کشور خود بداند.

به طور کلی افراد برای زندگی در کشورهای خارجی به دنبال مقاصدی هستند که به عنوان باشند یا از جنبه های مختلفی، برتر از محل زندگی فعلی آن ها باشد. مجموع معیارهای هر فرد انتخاب نهایی او را تعیین کرده و در نهایت حس رضایت از تصمیم را برای او به همراه خواهد داشت. به همین دلیل علاقه مندان مهاجرت باید زمان کافی را برای بررسی معیار بهترین کشورها برای مهاجرت و مقایسه آن ها با علایق خود اختصاص دهند.

معیارهای انتخاب بهترین کشور برای هر فرد می تواند به خصوص باشد، اما بسیاری از این معیارها در انواع روش های مهاجرت یکسان هستند. به عنوان مثال، پارامترهای زیر در اکثریت قریب به اتفاق مهاجران برای انتخاب کشور مقصد اهمیت بالایی دارد.

وضعیت آب و هوایی

امنیت اجتماعی

امید به زندگی

دشواری اخذ ویزا

دشواری اخذ اقامت و تابعیت

حقوق شهروندی

هزینه های زندگی

علاوه بر پارامترهای مشترکی که برای تمامی افراد اهمیت زیادی دارد، برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را دارند، یک معیار انتخاب بهترین کشور برای تحصیل می تواند رتبه علمی و اعتبار دانشگاه های آن کشور باشد یا به طور مثال برای داشتن معیارهایی مانند وضعیت اقتصادی مناسب، نرخ بیکاری پایین، بیمه تامین اجتماعی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تاثیر گذار است.

مهاجرت به کشورهای دیگر همیشه یکی از اقداماتی می باشد که هر فردی علاقه مند به انجام آن می باشد. یکی از این روش های آسان، مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023

دانشجویان و دانش آموزانی که در اندیشه ادامه تحصیلات خود در دیگر کشورها هستند قطعا به دنبال لیستی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 خواهند بود. این افراد برای تجربه یک مهاجرت موفق باید پارامترها و معیارهای مختلفی را در نظر داشته و از مقایسه آن ها با یکدیگر یک مقصد و تصمیم واحد را نتیجه بگیرند.

برخی از مهم ترین ویژگی های کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی کیفیت مناسب آموزش در مقاطع مختلف در آن ها، رتبه های علمی بالا در جهان، ارائه زمینه های پیشرفت و اشتغال برای دانشجویان، مسافت آن ها تا ایران، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل و غیره هستند.

در قاره های مختلف تعدادی از کشورها به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان شناخته شده اند. برای مثال می توان به برخی از آن ها همچون آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، چین، سوئیس، سنگاپور و غیره اشاره کرد. هر چند دانشجویان ایرانی بر اساس سلایق خود ممکن است مقاصد دیگری را نیز برگزینند، اما در طی سال های اخیر و از دید ایرانیان مهاجر، این کشورها پرمتقاضی ترین و بهترین کشورها برای تحصیل بوده اند.

رتبه علمی تعداد زیادی از دانشگاه های کشورهایی همچون آمریکا و کانادا در بین دانشگاه های جهان بسیار قابل توجه بوده و در چند سال گذشته تلاش اکثر دانشجویان در جهت اخذ پذیرش و امریکا بوده است.

با توجه به قوانین مهاجرتی کشورهای اروپایی، اخذ اقامت از طریق تولد فرزند به دو صورت امکان پذیر می باشد که والدین می توانند از این دو راه کارت شهروندی فرزند خود را دریافت کرده و تابعیت آن کشور را بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش ها مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2023

از نظر افرادی که به دنبال موقعیت های کاری و حرفه ای برای کسب درآمد مناسب هستند، بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۳ کشورهایی هستند که از نرخ بیکاری پایینی برخوردار باشند. این کشورها مزایای شغلی مناسبی برای کارکنان صنف های مختلف داشته و اصولا از استخدام نیروهای جوان و متخصص استقبال زیادی می کنند.

با توجه به افزایش نرخ بیکاری در ایران و پایین بودن درآمدها نسبت به هزینه های زندگی، تعداد متقاضیان مهاجرت کاری نیز روز به روز در حال افزایش است. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که هر چند کارکنان برخی کشورها در مقایسه با ایران از مزایا شغلی و حقوق ماهانه بالاتری برخوردارند، اما هزینه های زندگی و مالیات در این کشورها نیز به همان نسبت سنگین تر است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ، پزشکان و … هستند.

از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان 2023 می توان کشورهایی همچون آلمان، کانادا، دانمارک، آمریکا، امارات، سوئیس، استرالیا و عمان را نام برد. به طور مثال با  تعادل مناسبی بین درآمدها و مخارج زندگی افراد برقرار است. در جدول زیر نرخ بیکاری و حداقل دستمزد ماهانه برای ساکنان هر یک از این کشورها با یکدیگر مقایسه شده است.

نام کشور مقصد نرخ بیکاری حداقل حقوق ماهیانه
آلمان 5.8% 1585 یورو
کانادا 6% 2360 دلار کانادا
دانمارک 2.8% 17000 کرون
آمریکا 3.9% 2150 دلار
امارات 4% 2000 درهم
سوئیس 2.5% 3000 فرانک
استرالیا 5.2% 3000 دلار استرالیا
عمان 3.3% 350 ریال عمان

پاسپورت ها مدارکی قانونی هستند که هویت و اطلاعات فرد را برای انجام سفرهای خارجی اثبات می کنند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه گرفتن پاسپورت مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی

انتخاب بهترین کشورها برای یکی از نگرانی هایی است که متقاضیان در هنگام به همراه بردن خانواده خود به دیگر کشورها خواهند داشت. در مهاجرت هایی که فرد به تنهایی کشور را ترک می کند تنها عامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد، نظرات و تحلیل های شخصی فرد است، اما در مهاجرت های خانوادگی عوامل بسیار زیادی را باید زیر ذره بین قرار داد.

معمولا مهاجرت های خانوادگی با هدف اقامت دائم در یک کشور انجام می گیرد، بنابراین برای انتخاب مقصد باید حساسیت های بیشتری داشت. چراکه آینده فرزندان یک خانواده تحت تاثیر شرایط محیطی کشور مقصد قرار خواهد گرفت. کشورهایی که تاکنون برای مهاجرت خانوادگی جزو برترین گزینه ها به شمار رفته اند کشورهای کانادا، آلمان، ژاپن، سوئیس، استرالیا، آمریکا، سوئد، هلند، نیوزلند و غیره هستند.

کشورهای نام برده شده به لحاظ امنیت شغلی و اجتماعی، بالا بودن کیفیت و استاندارد زندگی، هزینه های زندگی، وضعیت اقتصادی، امکانات و حقوق شهروندی، پذیرش مهاجر و غیره در وضعیت مناسبی قرار دارند. به گونه ای که با داشتن یک شغل مناسب در این کشورها مانند  می توان هزینه و امکانات زندگی برای خانواده را نیز فراهم کرد. روند اخذ ویزای همراه و دریافت اقامت دائم در این کشورها نیز چندان دشوار نبوده و تا کنون ایرانیان زیادی موفق به مهاجرت خانودگی به این کشورها شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترمیم معدل برای مهاجرت می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار داده ایم، مطالعه نمایید.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهنده شدن به کشورهای دیگر به هیچ عنوان روشی مناسب برای مهاجرت و ترک کشور نیست و قطعا تا کنون با معایب و ریسک های این روش مهاجرتی آشنا شده اید. پناهندگی همواره باید آخرین راه حل و انتخاب برای افرادی باشد که قصد مهاجرت را داشته ولی به هیچ یک از روش های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره موفق به این کار نشده اند. با توجه به سختی های موجود در این راه و مقایسه کشورهای مختلف می توان موارد محدودی را به عنوان بهترین کشورها برای از طریق پناهندگی نام برد.

خروج از کشور از طریق پناهندگی و زندگی در دیگر کشورها برای پناهندگان اصلا مناسب نیست. در ابتدای راه تمامی این افراد باید از این موضوع آگاهی داشته باشند که ممکن است علی رغم دشواری هایی که در این مسیر تحمل می کنند، کشور مقصد آن ها را به عنوان پناهنده نپذیرد و مجبور به ترک آن جا شوند. علاوه بر این، پناهندگان در مدت زمان انتظار برای دریافت پاسخ پناهندگی از طرف دولت، می بایست در کمپ هایی اقامت داشته باشند که شرایطی وحشتناکی برای اسکان دارند.

تعداد کشورهای محدودی در جهان به دلیل ازدیاد درخواست های پناهندگی، کمپ های مناسب تری را برای این افراد فراهم نموده اند. معمولا با مقایسه شرایط کشورهای مقصد می توان گفت که بالاترین تعداد پناهندگان ایرانی به کشورهایی همچون ترکیه، آمریکا، صربستان، آلمان، یونان و انگلستان وارد می شوند.

کشورهای ذکر شده مانند امکانات مناسب تری همچون خوراک و لوازم گرمایشی و یا رسیدگی سریع به درخواست را برای مهاجران ارائه می دهند. اکیدا توصیه می شود که ایرانیان مهاجرت از طریق پناهندگی را انتخاب نکنند و از روش های قانونی و معمول برای مهاجرت خود اقدام نمایند.

ریجکت در لغت به معنای عدم پذیرش و رد شدن می باشد و ریجکت ویزا به معنی رد درخواست دریافت ویزاست. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در برخی کشورهای دنیا برای رسیدن به سودهای کلان و ایجاد جهش در سبک زندگی همواره از قدیم مورد توجه سرمایه داران ایرانی و دیگر کشورها بوده است. افرادی که درآمدهای مناسب و ذخیره مالی کافی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار و تجارت در کشورهای قدرتمند را داشته باشند، بدون تردید در جستجوی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری خواهند بود.

در این روش مهاجرت، هدف سرمایه گذاران شناسایی کشورهایی با اقتصاد قوی است. چراکه هرچه رشد اقتصادی یک کشور در سال های اخیر مناسب تر باشد، نشان از نتیجه دادن سرمایه گذاری و دستیابی به سود کافی خواهد داشت. بر این اساس چندین کشور اقتصادی دنیا را می توان به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری معرفی کرد.

همواره کانادا در صدر کشورهای برتر برای سرمایه گذاری قرار دارد. پس از آن استرالیا، یونان، اتریش، پرتغال، عمان، اسپانیا، امارات، ترکیه و انگلستان نیز مقاصدی مناسب برای سپردن سرمایه هستند. پارامترهایی که این کشورها را از نظر سرمایه گذاری مناسب جلوه می دهد شامل پایین بودن میزان سرمایه اولیه، امنیت بالا برای حفظ سرمایه، امکان دریافت اقامت دائم، دشوار نبودن اخذ ویزا برای سرمایه گذاران، برخورداری از اقتصاد قوی، امکان دریافت سود مناسب و مواردی از این دست می شود.

ریجکت در لغت به معنای عدم پذیرش و رد شدن می باشد و ریجکت ویزا به معنی رد درخواست دریافت وجود روابط بسیار بین ایران و ترکیه و همچنین ورود سالانه مهاجران ایرانی به این کشور باعث شده که بازار سرمایه گذاری و شرایط شغلی در این کشور برای اتباع ایرانی بسیار مطلوب شود، در این خصوص مقاله زیر را مطالعه کنید.

در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیل در خارج از کشور اپلایتو می توانند در کلیه مراحل مهاجرت به بهترین کشور در سال ۲۰۲۳ همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی اپلایتو پاسخگوی سوالات و شبهات در این زمینه باشند. همچنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه مجازی اینستاگرام از آخرین اخبار مرتبط با بهترین کشور برای مهاجرت مطلع شوند.

انتخاب بهترین کشور برای زندگی به گفتار کار آسانی است و به عمل کاری بَس دشوار. مقاله‌ای که می‌خوانید، این کار دشوار را برای شما ساده می‌کند؛ اما قبل از شروع، توصیه می‌کنیم اگر به هر دلیلی فرصت مطالعۀ این مقاله را ندارید و در صورتی که فقط نیاز به مشاوره دارید، را پُر کنید تا با یک مشاورۀ دقیق راهنمایی‌تان کنیم.

خب برگردیم سَرِ اصل مطلب. فکر کنید که شرایط مهاجرت شما فراهم شده و می‌توانید انتخاب کنید که در کدام کشور زندگی کنید. کدام کشور را انتخاب می‌کردید؟ یا اصلاً طبق چه معیاری این کشور را انتخاب می‌کردید؟ شاید بهترین کاری که می‌کردید این بود که معیارهایتان را لیست می‌کردید و با توجه به آن‌ها بهترین کشورها برای زندگی را پیدا می‌کردید و در نهایت با یک سبک‌سنگین یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کردید. درست است؟

هرجا کلمه «بهترین» می‌آید، کار برای نوشتن کمی سخت می‌شود! بهترینی که در ذهن مَنِ نویسنده است، با بهترینی که در ذهن شما و بقیه است، ممکن است زمین تا آسمان فرق داشته باشد! در نتیجه انتخاب بهترین کشور برای زندگی کمی سخت است! راه‌حل چیست؟

برای ساده‌تر کردنِ کار، ما 8 معیار و شاخص را به‌صورت پیشفرض برای شما اضافه کردیم و با توجه به این شاخص‌ها، لیست بهترین کشورها را بر اساس معتبرترین منابع درآوردیم. شاخص‌های ما موارد زیر هستند.

بهترین کشورها برای زندگی بر اساس 8 معیار

  • سطح رفاه
  • آزادی
  • سلامت و بهداشت
  • آموزش
  • امنیت
  • درآمد و بازارکار
  • هزینه‌های زندگی
  • شادی و امید به زندگی

امیدواریم که این بررسی به شما در انتخاب بهترین کشور برای زندگی کمک کند.

بهترین کشورها برای زندگی از نظر سطح رفاه

رتبه کشور
1 دانمارک (Denmark)
2 نروژ (Norway)
3 سوئد (Sweden)
4 فنلاند (Finland)
5 سوئیس (Switzerland)
6 هلند (Netherlands)
7 لوکزامبورگ (Luxembourg)

این لیست براساس نسخه پانزدهم شاخص رفاه لگاتوم در سال 2021 تهیه شده است. همان‌طور که می‌بینید؛ کشورهای حوزه اسکاندیناوی و اروپایی، صدر جدول شاخص رفاه را قبضه کرده‌اند! دانمارک هم که چندسالی است به سبکِ بومیان غارتگرِ تاریخیِ خود (وایکینگ‌ها) به تخت پادشاهی تکیه زده و پیشتازی می‌کند.

اگر مایل بودید درباره وضعیت زندگی در کشور برتر این معیار بیشتر بدانید، مطلب را مطالعه کنید. خب می‌رسیم به شاخص آزادی:

بهترین کشورها برای زندگی از نظر آزادی

رتبه کشور آزادی فردی آزادی اقتصادی شاخص کلی آزادی انسان
1 سوئیس 9.56* 8.48 9.11
2 نیوزیلند 9.33 8.46 9.01
3 دانمارک 9.56 8.17 8.98
4 استونی 9.48 8.11 8.91
5 ایرلند 9.40 8.21 8.90
6 فنلاند 9.52 7.92 8.85
7 کانادا 9.40 8.06 8.85
8 استرالیا 9.30 8.20 8.84
9 سوئد 9.63 7.72 8.83
10 لوکزامبورگ 9.48 7.84 8.80

*نمرات از 10 حساب شده‌اند.

دوباره کشورهای حوزه اسکاندیناوی و کشورهای اروپایی! البته از آسیا-اقیانوسیه دو کشور نیوزیلند و استرالیا و از قاره آمریکا کشور کانادا هم در این لیست حضور دارند.

بهترین کشورها برای زندگی از نظر سلامت و بهداشت

*نمرات از 100 حساب شده‌اند.

جالب شد، نه؟! خودمان هم تعجب کردیم! فکر نمی‌کردیم کشورهای آسیایی بهترین‌ها باشند. برای اطمینان بیشتر سراغ شاخص بهداشت و درمان موسسۀ لگاتوم رفتیم و نتیجه را حدس بزنید؟! بوم! ژاپن، سنگاپور، کره، نروژ و تایوان اول تا پنجم هستند!

در این آمار، بعد از این چند کشور مطرح آسیایی، لیست به‌شکل عجیبی توسط کشورهای اروپایی قُرُق شده است.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بهترین کشورها برای زندگی از نظر آموزش

در بحث آموزش، معیارها متفاوت است و منابع مختلف درجاتی با هم اختلاف دارند؛ اما دو چیز بین همۀ آن‌ها مشترک است:

  1. آمریکا و انگلستان بیشترین سرمایه‌گذاری را روی آموزش دارند و همیشه در جمع 5 کشور برتر خودنمایی می‌کنند.
  2. کشورهای آسیای ‌شرقی راه خود را به جمع 10 کشور برتر باز کرده‌اند!
رتبه کشور کیفیت فرصت رشد
1 انگلستان 78.2* 69.79
2 آمریکا 72 68.74
3 دانمارک 69.8 62.54
4 کانادا 69.8 61.01
5 آلمان 69.5 60.64
6 ژاپن 68.2 59.46

*نمرات از 100 حساب شده‌اند.

خب می‌رسیم به بحث امنیت:

بهترین کشورها برای زندگی از نظر امنیت

این لیست باتوجه به معیارهای مختلفی مانند ثبات سیاسی، امنیت شخصی، امنیت حمل‌ونقل و امنیت در فضای مجازی تهیه شده است:

رتبه کشور
1 دانمارک
2 ایسلند
3 کانادا
4 ژاپن
5 سنگاپور

البته بعضی منابع براساس میزان صلح‌دوستیِ بین‌المللی و بعضی هم براساس میزان جرم و جنایت کشورها را لیست کرده‌ بودند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید از نظر میزان جرم و جنایت، کشورهای امارات متحده عربی و قطر در بین امن‌ترین کشورهای جهان هستند! خب می‌رسیم به موضوع مهمِ کار و اشتغال:

بهترین کشورها برای زندگی از نظر درآمد و بازارکار

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ درآمد یک بحث است و بازار کار یک بحث دیگر! کشوری ممکن است دستمزد خیلی خوبی بدهد، اما چندان بازارکار پررونقی نداشته باشد و حتی نشود به این راحتی‌ها ویزای آن را گرفت، مانند لوکزامبورگ!

بنابراین مجبوریم برای این بخش، تلفیقی از کشورهایی ارائه دهیم که:

  • هم بازارکار خوبی دارند،
  • هم پول خوبی می‌دهند
  • و هم اخذ ویزای کار آن‌ها چندان سخت نیست.

پس لیست بهترین کشورها برای کار و زندگی به‌ این‌شکل چیده می‌شود:

رتبه کشور بازار کار راحتیِ اخذ ویزا درآمد
1 کانادا 8* 8 8
2 آلمان 9 9 7
3 استرالیا 7 7 7
4 امارات 5 7 6
5 دانمارک 6 4 9
6 لوکزامبورگ 6 2 9

*نمرات از 10 حساب شده‌اند.

همان‌طور که می‌بینید این تکه‌های پازل کنار هم معنا دارند. لوکزامبورگ در خیلی از بررسی‌ها بیشترین دستمزد را به نیروهای کار پرداخت می‌کند، اما گرفتن ویزای آن کار آسانی نیست!

در عوض آلمان و کانادا شرایط خیلی بهتری برای زندگی و کار در این معیارها دارند و در این مورد بهترین کشورها برای زندگی برای ایرانیان هستند. دربارۀ وضعیت زندگی در این کشورها را می‌توانید در مطالب و بیشتر بخوانید.

استرالیا هم سال‌هاست یکی از مقاصد مهاجرتی برای کار و زندگی برای ایرانیان است. این دورافتادۀ دوست‌داشتنی نیازمند نیروی کار خارجی است به نیروهای متخصص راحت ویزا می‌دهد و البته با کار در آن پول خوبی هم می‌توان به جیب زد. برای آشنایی بیشتر با این کشور، مطلب را بخوانید. خب می‌رسیم به بحث هزینه‌های زندگی.

بهترین کشورها برای زندگی از نظر هزینه‌های زندگی

طبیعی ا‌ست که قبل از نگاهی به جیبمان کنیم و به‌دنبال ارزان‌ترین کشورها باشیم. اینجا دیگر معیارهای مختلف را دخیل نمی‌کنیم و فقط ارزان‌ترین کشورها برای زندگی را برای شما از آورده‌ایم.

فقط به این نکته توجه کنید که ما خیلی از کشورهای ارزان را فاکتور گرفته‌ایم؛ چون می‌دانیم حتی اگر زندگی در آن‌ها رایگان هم باشد، به آن‌جا مهاجرت نمی‌کنید! مانند پاکستان، افغانستان یا عراق! ما ارزان‌ترین کشورها را بین کشورهای مهاجرپذیر که حداقل استانداردهای مناسب زندگی را دارند، آورده‌ایم:

رتبه کشور
1 پرتغال
2 عمان
3 اسپانیا
4 یونان
5 امارات
6 قطر
7 آلمان
8 ایتالیا

این آمار طبق معیارهایی مانند هزینه زندگی و قدرت خرید تهیه شده است و همان‌طور که می‌بینید؛ کشورهای اروپاییِ اسپانیا، یونان و پرتغال دربین ارزان‌ترین کشورها برای زندگی هستند. برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی در این کشورها، مطلب‌های ، و زندگی در اسپانیا را مطالعه کنید.

ایتالیا هم یک کشور ارزان برای زندگی و تحصیل است که بیشتر باب‌میلِ دانشجویان ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با این کشور پیشنهاد می‌کنیم مطلب را بخوانید.

نکتۀ جالب دیگر، حضور کشورهای عربی حاشیۀ خلیج فارس در این آمار است! شاید به گوشتان خورده است که زندگی در کشوری مانند امارات خیلی پرهزینه است؛ اما وقتی آن‌ها را با کشورهایی مانند هنک‌کنگ، نروژ و سوئیس مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم آنقدرها هم گران نیستند! برای آشنایی بیشتر با وضعیت زندگی و هزینه‌ها در این سه کشور عربی، پیشنهاد می‌کنیم مطالب ، و را بخوانید.

شادی و امید به زندگی، دو شاخص مهم در انتخاب بهترین کشورها

بهترین کشورها برای زندگی از نظر شادی و امید به زندگی

باز هم کشورهای حوزه اسکاندیناوی! غیرممکن است یک آمار از بهترین کشورها باشد و اسم این کشورها در آن نباشد. فنلاند و دانمارک شادترین کشورهای دنیا هستند؛ ولی از آن طرف، آسیایی‌ها دستِ این کشورها را در شاخص امید به زندگی کوتاه کرده‌اند. ژاپن و کره‌ جنوبی بالاترین شاخص امید به زندگی را دارند و بعد از آن هم نروژ قرار دارد.

خب تقریباً به آخر مقاله رسیدیم؛ اما اینجا می‌خواهیم از تمام آمار و ارقام و بررسی‌ها یک نتیجه‌گیری مختصر و مفید داشته باشیم. می‌دانیم که زیاد شدنِ تعداد کشورها بازهم ممکن است سردرگمی بیاورد؛ بنابراین بهترین‌ها را دوباره لیست می‌کنیم:

  • بهترین کشور برای زندگی در اروپا: دانمارک
  • بهترین کشور برای زندگی در آسیا: کره‌ جنوبی
  • بهترین کشور برای زندگی در آسیا-اقیانوسیه: استرالیا
  • بهترین کشور برای زندگی در قاره آمریکا: کانادا
  • بهترین کشور حوزه خلیج فارس برای زندگی: امارات
  • بهترین کشور برای زندگی در خاورمیانه: امارات
  • بهترین کشور برای زندگی دانشجویی: ایتالیا
  • بهترین کشور برای زندگی با هزینه کم: پرتغال
  • بهترین کشور برای کار و زندگی: به‌طور مشترک کانادا و آلمان

و در نهایت:

  • بهترین کشور برای زندگی از همه نظر: دانمارک

بهترینِ بهترین‌ها هم به دانمارک می‌رسد. کشوری که تعاریف جدیدی از کیفیتِ زندگی و رفاه ارائه کرده و به یک استاندارد برای تعیین میزان کیفیت زندگی در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

امیدواریم که از این مطلب لذت و استفادۀ لازم را برده باشید. یادتان نرود که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با پارسی کانادا به اشتراک بگذارید.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین کشورهای دنیا برای زندگی سخت است؛ به‌همین‌دلیل آمدیم و 8 معیار برای آن تعیین کردیم و برای هر معیار سراغ بهترین منابع و آمارها رفتیم. درنهایت هم بهترین کشورها برای زندگی ایرانیان را در 8 معیار معرفی کرده و در پایان هم این لیست را به یک کشور محدود کردیم و انتخاب را آسان.

در نهایت هم تخت پادشاهی بهترین‌ها را لایق کشوری جز دانمارک ندانستیم. امیدواریم این مطلب در بررسی شما برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی به‌درد خورده باشد.

سوالات متداول

انتخابِ بهترین‌ها سخت است؛ برای همین 8 معیار برای بررسی انتخاب کردیم: شاخص رفاه، آزادی، سلامت و بهداشت، آموزش، امنیت، درآمد و بازارکار، هزینه‌های زندگی و در نهایت شادی و امید به زندگی.

طبق این 8 معیار و با استفاده از معتبرترین آمار و مستندات، بهترین کشورهای دنیا برای زندگی را در مطلب معرفی کرده‌ایم. اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید را پر کنید تا کارشناسان ما در پارسی کانادا در انتخاب بهترین کشور به شما کمک کنند.

طبق شاخص رفاه لگاتوم؛ کشورهای دانمارک، نروژ و سوئد به‌ترتیب بهترین‌ها ازنظر سطح رفاه هستند.

ایتالیا و پرتغال بهترین کشورها برای زندگی دانشجویی هستند

برای مشاوره انتخاب بهترین کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی

برای مشاوره انتخاب بهترین کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی

یکی از معضلات اصلی بسیاری از متقاضیانی که علاقه مند به مهاجرت و زندگی در کشور های خارجه هستند، انتخاب برترین کشور از میان کشور های جهان از نظر کیفیت زندگی است. هر ساله بر اساس نظرسنجی هایی که میان شهروندان و مهاجرین در کشور های مختلف جهان انجام می گیرد، لیست کشور های برتر جهان از نظر کیفیت زندگی با ارزیابی فاکتور های اساسی مانند رفاه، میزان رضایت و خوشحالی شهروندان، تحصیلات و امکانات آموزشی، امنیت، اقتصاد و موارد دیگر مشخص می شوند.

با توجه به اهمیت این موضوع و پاسخ به سوال کشور های برتر جهان از نظر کیفیت زندگی کدام اند، در ادامه مقاله به بررسی لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، بهترین کشور برای زندگی و شناخت ویژگی کیفیت زندگی کشورهای برتر جهان برای ایرانیان از نظر اقتصادی و مهاجرپذیری پرداخته شده است.

 

 

لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی

مطابق لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، معیارهای بررسی کیفیت زندگی چیزی فراتر از نیازهای اصلی مانند دسترسی به غذا، مسکن، آموزش باکیفیت، مراقبت های بهداشتی، مسئله داشتن کسب و کار و اشتغال است. برای تعیین شاخص کیفیت زندگی کشورهای جهان و  از معیارهایی نظیر ثبات اقتصادی، سیاسی، بازار کار و درآمد خوب استفاده شده است.

در واقع در لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، کشور هایی هستند که مردمانش طبق هرم مازلو از مرحله ابتدایی تامین نیاز های اولیه مانند خوراک، پوشاک و ایمنی و امنیت، به مرحله های بالاتر در زندگی یعنی مرحله خودشکوفایی رسیده اند، جای دارند. طبق رتبه بندی کشورها بر اساس آمار گرفته شده، لیست بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال 2023 به شرح جدول زیر می باشد.

رتبه اسامی بهترین کشور ها از نظر کیفیت زندگی
رتبه اول سوئد
رتبه دوم دانمارک
رتبه سوم کانادا
رتبه چهارم سوئیس
رتبه پنجم نروژ
رتبه ششم فنلاند
رتبه هفتم آلمان
رتبه هشتم هلند
رتبه نهم استرالیا
رتبه دهم نیوزلند

همان طور که در جدول بالا قابل مشاهده است، رتبه نخست از نظر بهترین کشور از نظر کیفیت زندگی، از آن کشور سوئد می باشد. در سال های گذشته کشور سوئیس برای 5 بار متولی دارای رتبه نخست به عنوان بهترین کشور از نظر کیفیت زندگی بوده است و اکنون این کشور در سال 2023، در رتبه چهارم قرار دارد. از آنجا که در نظر گرفتن سطح خوشحالی مردم، یکی از فاکتورهای اصلی برای تعیین بهترین کشور برای زندگی مردم می باشد، دو کشور فنلاند و دانمارک از شادترین کشورهای دنیا محسوب می شوند.

 

ویژگی کیفیت زندگی کشورهای برتر جهان

مطابق لیست ارائه شده از 10 کشور برتر از نظر کیفیت زندگی در جدول بالا، در ادامه مقاله بر اساس اصلی ترین ویژگی کیفیت زندگی کشورهای برتر جهان، به بررسی خدمات، امکانات رفاهی و بهداشتی و دیگر نمره هایی که هر کدام از کشور ها دریافت کرده اند، به ترتیب رتبه های اختصاص یافته از بالاترین رتبه به پایین ترین رتبه، پرداخته شده است.

کشور قدرتمند سوئد دارای یک ملت خنثی با قدرتی بر پایه‌ی حقوق بشر و خدمات عمومی می باشد. در واقع این کشور به دلیل در نظر گرفتن نرخ بالا در مالیات ‌های بهداشت عمومی و تحصیلات عالی برای همه شهروندان، از نظر کیفیت زندگی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر این کشور سوئد در محیط زیست، تساوی جنسی و شفافیت تجاری و دولتی نیز دارای رتبه بالایی می باشد. سوئد تنها در مواردی مانند میراث فرهنگی و تفریحات از شهروندان خود نمره های پایینی دریافت کرده است.

کشور دانمارک در رتبه دوم از نظر کیفیت زندگی در لیست کشورهای برتر جهان قرار گرفته است. در واقع نرخ انواع فساد اخلاقی و اجتماعی در دانمارک بسیار پایین می باشد. با وجود اینکه چرخه اقتصادی با ثباتی در این کشور برقرار است، نرخ مالیات دریافتی در دانمارک بالا بوده و شهروندان با برخورداری از توانایی بالای مالی نسبت به این موضوع ناراضی می باشند.

کشور کانادا به دلیل تنوع نژادی، چند فرهنگی و چند ملیتی بودن به کشور 70 میلیتی با استاندارهای بالای کیفیت زندگی معروف می باشد. در واقع شهروندان این کشور با  نمرات بالایی در ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار مناسب، رتبه سوم در میان کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی را بدست آورده است. این کشور همچنین در تحصیلات و سیستم آموزشی نیز رتبه سوم را بدست آورده است. شهروندان کانادا در مورد سطح کیفیت تفریحات و میراث فرهنگی، نمره های پایینی ثبت کرده اند.

همان طور که اشاره شد، کشور سوئیس در سال های اخیر در رتبه نخست در لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی قرار داشته است. سوئیس اصلی ترین فاکتور های تعیین کننده سطح کیفیت زندگی مانند اعتماد، محیط زیست، حقوق بشر، تحصیلات، بهداشت عمومی و ثبات اقتصادی بالا را دارا می باشد. پایین ‌ترین نمره ثبت شده برای سوئیس از جانب شهروندان آن برای دو فاکتور توانایی مالی و قدرت نظامی می باشد.

طبق مهم ترین ویژگی کیفیت زندگی کشورهای برتر جهان، کشور نروژ در رتبه پنجم، دارای تساوی تحصیلات عمومی و شفافیت تجاری، بالایی می باشد. در واقع نروژ به دلیل حقوق ‌های بالا، رونق بخش خصوصی و فرهنگ اسکاندیناوی متمایز، محیط زیست شناسی، حقوق بشر و آزادی مذهبی نمرات بسیار بالایی از جانب شهروندان خود دریافت کرده است.معروف است. شهروندان نروژی تنها در مواردی مانند قدرت سیاسی و نظامی نمرات پایینی ثبت کرده اند.

کشور فنلاد در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، بهترین سیستم آموزشی را در تحصیلات عمومی شهروندان خود دارا می باشد. از جمله فاکتور های کیفیت زندگی دیگری که از جانب شهروندان این کشور بالاترین نمره را دریافت کرده اند، می توان به تساوی جنسی، آگاهی محیط زیستی، و حقوق اشاره کرد. فنلاند در مورد قدرت نظامی خود دارای نمره پایینی می باشد.

کشور آلمان به دلیل وجود نیروی کار قوی و تخصصی خود، بالاترین نمره در کارآفرینی را میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است. علاوه بر این آلمان دارای فاکتور های اساسی بهترین کشور برای زندگی دیگری مانند ارتباط سیاسی مناسب با سایر کشورها، تحصیلات، ثبات اقتصادی و اتحاد بین المللی نیز می باشد.

بالاترین نمره حقوق بشر در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، به کشور هلند اختصاص دارد. هلند به عنوان اولین کشور، ازدواج همجنسان را در سال 2001 قانونی اعلام کرد. از این رو شهروندان هلندی نمره بالایی برای تساوی جنسی، تحصیلات، زیر ساخت، ثبات اقتصادی و همچنین حقوق های دریافتی بالا و اقتصاد کشاورزی قدرتمند ثبت کرده اند.

کشور استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورها با نرخ امید به زندگی بالا در شهروندان خود شناخته می شود. شهروندان استرالیایی با برای سیستم تحصیلات عمومی، زیر ساخت و ثبات سیاسی استرالیا، بالاترین نمره ها را ثبت کرده اند. پایین ترین نمره های ثبت شده از جانب شهرواندان استرالیا به قدرت سیاسی و میراث فرهنگی این کشور اختصاص دارد.

کشور نیوزیلند بالاترین نمره در ایجاد صلح جهانی و امنیت بین ‌المللی را در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است. در واقع نیوزلند با وجود طبیعت و مناظر چشم نوازی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و یکی از قوی ترین صنعت گردشگری در جهان را به خود اختصاص داده است. مردم نیوزیلند بالاترین نمره را برای وجود فاکتور های آگاهی محیط زیستی، خوشحالی و ثبات اقتصادی بالا به ثبت رسانده اند.

 

لیست 20 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی برای ایرانیان

برای دستیابی به لیست 20 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی برای ایرانیان، فاکتور هایی مانند سطح رفاه، آزادی، سلامت و بهداشت، آموزش، امنیت، درآمد و بازارکار، هزینه ‌های زندگی، شادی و امید به زندگی در نظر گرفته می شوند. از این رو لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی برای ایرانیان بر اساس رتبه بندی شاخص ها، نظرات مهاجران بین المللی، آزادی شخصی و اجتماعی، هزینه های زندگی، گزینه های سفر، شرایط ویزا و گزینه های اقامتی به شرح جدول زیر می باشد.

کشور های برتر جهان از نظر کیفیت زندگی
آمریکا امارات
استرالیا عمان
کانادا کره جنوبی
انگلیس پرتغال
فرانسه جمهوری چک
آلمان ایتالیا
دانمارک فنلاند
یونان مالزی
قبرس مجارستان
ترکیه نیوزلند

در واقع طبق آمار ثبت شده از مهاجرین و بررسی های کیفی، اولین کشوری که در هنگام مواجه شدن با این سوال که کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی برای ایرانیان یا بهترین کشور برای زندگی کدام کشور می باشد، به ذهن می رسد، کشور آمریکا می باشد. وضعیت اقتصادی مناسب، سطح بالای رفاه، بالا بودن سطح بهداشت و درمان و بالا بودن سطح سیستم های آموزشی از جمله فاکتور های کیفیت می باشند. با توجه به وجود چرخه اقتصادی مناسب در کشورهای فرانسه و آلمان، نرخ بیکاری و هزینه های تحصیل در این دو کشور پایین می باشد بنابراین در دسته بندی بهترین کشورهای اروپایی برتر از نظر سطح کیفیت زندگی برای ایرانیان به شمار می روند.

کشور کانادا نیز با دارا بودن نیمی از فاکتور های سطح کیفیت زندگی مانند امنیت بالا، رفاه برتر، ثبات اقتصادی، پیشرفته بودن و مناظر طبیعی بی نظیر یکی از بهترین کشورها برای انواع مهاجرت تحصیلی یا دریافت ، کاری، خانوادگی و سرمایه گذاری برای ایرانیان می باشد.

لیست کشورهای برتر جهان از نظر اقتصادی

ارائه لیست کشورهای برتر جهان از نظر اقتصادی، بر اساس اندازه گیری شاخص های سرزندگی اقتصادی که شامل توزیع عادلانه ثروت، درآمد، اختلاف طبقاتی، فرصت ‌های برابر اجتماعی، میزان امید به زندگی و شاخص‌ های سلامتی مختلف رتبه بندی می ‌شوند. در واقع سه عامل ثروت، درآمد و مصرف از عوامل تعیین نابرابری اقتصادی می باشند. آمریکا، اتحادیه اروپا و چین بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد های دنیا را دارند. لیست کشورهای برتر جهان از نظر اقتصادی به شرح جدول زیر می باشد.

لیست کشورهای برتر جهان از نظر اقتصادی
 ایالات متحده  روسیه
 چین  کره جنوبی
 ژاپن  استرالیا
 آلمان  اسپانیا
 هند  مکزیک
 انگلستان  اندونزی
 فرانسه  هلند
ایتالیا  عربستان سعودی
 برزیل  ترکیه
 کانادا  سوئیس

در واقع از مهم ترین عوامل موثر در تعیین شاخص سرزندگی اقتصادی می ‌توان به کمک به مردم و کسب و کارها از طریق اعطای وام و تسهیلات اشاره کرد. در واقع اعطای تسهیلات و وام از طریق بانک ها تنها به افراد و شرکت ‌هایی که دارای رتبه اعتباری مناسبی هستند، انجام می گیرد. یک شرکت اعتبارسنجی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی یک کشور باید بتواند خدمات مالی و اعتباری خود را به صورت موثر و مناسب هم به بانک ‌ها و موسسات مالی و اعتباری و هم به مشتریان و صاحبان کسب و کارها ارائه دهد.

کشورهای برتر جهان از نظر مهاجر پذیری

دو کشور کانادا و استرالیا از بهترین کشور برای زندگی​ از نظر مهاجر پذیری به شمار می روند. از آنجا که فرآیند درخواست انواع ویزا در دو کشور کانادا و استرالیا برای متقاضیان ساده تر از دیگر کشور های اروپایی می باشد، این دو کشور به عنوان بهترین مقاصد مهاجرتی از نظر کیفیت زندگی اجتماعی و کاری برای ایرانیان می باشند.

قابل ذکر است که وجود فرآیند ساده برای اخذ مجوز کار و در نهایت اخذ به صورت دائم، یکی از اصلی ترین دلایل وجود این کشور در لیست کشورهای برتر جهان از نظر مهاجر پذیری می باشد. لیست 5 کشور برتر جهان از نظر مهاجر پذیری به شرح جدول زیر می باشد.

کشورهای برتر جهان از نظر مهاجر پذیری
کانادا آرژانتین
استرالیا سنگاپور
مکزیک

کشور مکزیک در جایگاه سوم کشور های برتر جهان از نظر مهاجر پذیری می باشد. از آنجا که مکزیک یکی از بزرگ ‌ترین صادرکنندگان انواع محصولات کشاورزی و صنعتی در جهان به شمار می رود، دارای چرخه اقتصادی مناسبی برای شهروندان و مهاجران خود می باشد و می تواند کیفیت مالی زندگی آن ها را تضمین کند.

کشور آرژانتین نیز به دلیل فرآیند راحت اخذ ویزا و اقامت دائم، یکی دیگر از کشور های مهاجرپذیر به شمار می رود. در واقع افراد می‌ توانند پس از 2 سال زندگی در کشور آرژانتین، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. وجود مساحت جغرافیایی بالا و نیروی کار متخصص در کشور آرژانتین که یکی از بزرگ ‌ترین اقتصاد های آمریکای جنوبی محسوب می شود، حاکی از برقراری چرخه اقتصادی مناسب در این کشور می باشد.

کشور سنگاپور یکی از محبوب ترین کشور های آسیایی مهاجرپذیر می باشد. سنگاپور به دلیل وجود حوزه‌ های تجارت و اقتصاد مناسبی که دارد، سالانه متقاضیان زیادی را برای دریافت ویزا و مهاجرت کاری جذب می کند. از این رو یکی از دلایل مهاجرپذیر بودن این کشور، روند ساده برای دریافت ویزا کاری و اخد اقامت دائم در سنگاپور می باشد. در واقع دارندگان ویزای کاری سنگاپور امکان اخذ اقامت دائم پس از گذشت 6 ماه کار در این کشور را دارا می باشند.

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا