کشتی قهرمانی جهان-صربستان/ روز سیاه کشتی فرنگی ایران با شکست گرایی کامل شد

سه کشتی گیر ایران در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مجله زنده خبری از بلگراد، مسابقات سه وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان از ساعت 13 ظهر امروز (شنبه) در بلگراد صربستان آغاز می‌شود که ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی قهرمان جهان والمپیک در ۶۷ و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم به میدان می‌روند.

همچنین از ساعت ۱۹:۳۰ امشب مهدی محسن نژاد در ۶۰ کیلوگرم و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان می‌روند.

علیزاده

اولین نماینده ایران ناصر علیزاده بود که به مصاف کالیدیس از یونان رفت و در یک بازی بسیار حساس و سخت به برتری رسید.

در این دیدار داوران سه بار به چلنج مربی یونان رای موافق دادند و بارها امتیازات ناصر را نادیده گرفتند تا در نهایت کشتی گیر کشورمان با تلاش فراوان توانست بازی را که 4 بر 3 عقب بود با نتیجه 6 بر 4 پیروز شود.

وی در دور دوم با کولینیز از لهستان با نتیجه چهار چهار مساوی کرد اما به علت داشتن امتیاز درشت برنده بازی شد و به مرحله بعدی راه پیدا کرد.

علیزاده برای رسیدن به نیمه نهایی باید مقابل فرنگی کار قزاقستانی به پیروزی میرسید اما با حساب 9 بر 4 شکست خورد تا رویای رسیدن به فینال را به دست فراموشی بسپارد.

گرایی 2

اما در ادامه رقابت‌ها محمدرضا گرایی قهرمان جهان والمپیک در ۶۷ کیلوگرم به مصاف عطایف ازبکستانی که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد رفت و با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

وی در دور دوم مقابل سوگابه ژاپنی قرار گرفت و در یک مبارزه جانانه و نزدیک با امتیاز 11 بر 10 به پیروزی رسید و با دشواری به یک چهارم نهایی رسید.

گرایی که اصلا آماده نبود در مبارزه سوم مقابل حریف آذربایجانی با حساب 10 بر صفر شکست خورد تا قهرمان جهان و المپیک حتی به نیمه نهایی هم نرسد.

photo_2023-09-23_14-56-25

اما ایمان محمدی جوان جویای نام کشتی فرنگی ایران همه را ناامید کرد و در همان مبارزه اول مقابل کشتی گیر کشور میزبان با حساب 12 بر 2 شکست خورد و حالا باید منتظر باشد تا فرنگی کار صربستانی فینالیست شود تا شاید ایمان بتواند به مدال برنز دست یابد.

بدین ترتیب روز سیاه کشتی فرنگی ایران در بلگراد کامل شد و هیچ یک از سه کشتی گیر ایران نتوانستند حتی به نیمه نهایی راه پیدا کنند.

انتهای پیام/

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا