برترینهای کسب و کارعمومی

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی

ماشین لباسشویی های ال جی به گونه ای ساخته شده اند که دوام بالایی داشته باشند و عملکردهای متنوعی را به کاربر ارائه دهند؛ اما با این وجود، ممکن است مشکلاتی هم داشته باشند. ما فهرستی از مشکلات متداول و راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی را گردآوری کردیم تا همچنان بتوانید بهترین استفاده را از دستگاه خود داشته باشید. این مقاله توسط تیم نمایندگی تهیه شده است!

راهنمای عیب یابی انواع ماشین لباسشویی های ۵، ۶، ۷ ، ۹ کیلوگرمی ال جی

هدف کمپانی ال جی، این است که شما از خرید خود راضی باشید و تجربه خوبی با محصولات آن ها داشته باشید؛ به همین دلیل است که همواره فناوری های جدیدی را در لباسشویی های خود به کار می گیرد و ویژگی های جدیدی به آن ها اضافه می کند.

خراب شدن ماشین لباسشویی، چیزی نیست که شما بخواهید برایتان اتفاق بیافتد، آن هم وقتی لباس های زیادی برای شستن دارید! به همین دلیل است که لباسشویی های ال جی، با ویژگی های هوشمندی طراحی شده اند تا به شما کمک کنند مشکلات دستگاه را تشخیص داده، عیب یابی کنید و در صورت توان، آن ها را برطرف کنید.

راهنمای فارسی تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی LG

با راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی LG ، رفع مشکلات دستگاه کار سختی نیست و معمولا شما حتی با سطح دانش و تجربه ی ابتدایی، می توانید مشکل اصلی دستگاه خود را بفهمید.

ماشین لباسشویی های ال جی، معمولا به دلیل مشکلات ساده ای مثل عدم تعادل، سرریز شدن آب، فشار کم آب، گرفتگی شلنگ و فیلتر تخلیه، روشن نمی شوند و یا نشتی دارند.

امروز در ادامه این مقاله، مشکلات رایج لباسشویی های ال جی و روش های عیب یابی ان را برای شما شرح خواهیم داد. فراموش نکنید که قرار نیست شما تمام تعمیرات لباسشویی تان را انجام بدهید و تنها می توانید مشکلات جزئی را برطرف کنید. در صورت جدی بودن مشکل لباسشویی، با یک تکنسین ماهر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

برای ال جی با ضمانت ۶ ماهه در تهران، با شماره های نمایندگی ال جی تعمیراتو۲۴ تماس بگیرید!

عیب یابی و علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی LG

در زمان هایی که لباسشویی ال جی تان روشن نمی شود، باید منبع تغذیه دستگاه را برسی کنید. بیایید با هم به برخی علت های روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی LG ، نگاهی بیاندازیم:

  • سیم برق: اگر ماشین لباسشویی ال جی تان روشن نمی شود، ابتدا سیم برق را برسی کنید. اگر سیم برق به درستی متصل نباشد و یا شل باشد، برق به خوبی به دستگاه نمی رسد.
  • مشکل داشتن فیوز برق: فیوز یا کنتور برق منزل خود را برسی کنید تا مطمئن شوید برق منزل تان مشکلی ندارد. اگر متوجه هرگونه مشکلی شدید، از یک برقکار حرفه ای درخواست کمک کنید.
  • باز بودن درب: اگر درب لباسشویی باز باشد و یا قفل آن کار نکند، دستگاه کار نخواهد کرد. بنابراین، مطمئن شوید که چیزی بین درب گیر نکرده که مانع بسته شدن آن بشود.
  • کنترل پنل: اگر صفحه نمایش لباسشویی تان کد خطا نشان می دهد و دستگاه برق دارد، باید کنترل پنل را ریست کنید. در پایین تر، روش ریست کردن کنترل پنل لباسشویی های الجی را به طور کامل شرح دادیم.

ریست کنترل پنل ماشین لباسشویی های ال جی

ریست کردن لباسشویی، می تواند مشکلات زیادی از جمله کدهای خطا، روشن نشدن دستگاه و … را برطرف کند. برای ریست کنترل پنل ماشین لباسشویی های ال جی LG، ابتدا رویه کنترل پنل را بردارید. سپس دکمه ریست (Reset) را با یک سنجاق فشار دهید تا ریست شود.

به یاد داشته باشید که ماشین های الجی آنقدری هوشمند هستند که در زمان هایی که از آن استفاده نمی کنید، برای صرفه جویی در مصرف انرژی، خود را خاموش می کنند. در چنین شرایطی اگر لباسشویی تان روشن نمی شود، می توانید دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا دوباره شروع به کار کند.

اگر همچنان در ریست کردن لباسشویی ال جی خود مشکل دارید، در مقاله زیر به طور کاملا جزئی و اختصاصی، روش های ریست لباسشویی های الجی را شرح داده ایم. خواندن این مقاله را به شدت توصیه می کنیم:

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی های ال جی LG

لباسشویی های ال‌جی ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شوند که نچرخیدن درام هم یکی از آن ها است.

 پاره شدن تسمه یا معیوب شدن موتور، هر دو به نسبت دلایل رایج نچرخیدن درام هستند؛ مشکل اول به راحتی رفع می شود اما دومی، نیاز به رسیدگی حرفه ای دارد. با این وجود در برخی موارد، لباسشویی شما ممکن است به علت یک مورد جزئی، مشکل بزرگی را تجربه کند؛ برای مثال، در صورتی که برق به مقدار کافی به دستگاه نرسد، ممکن است عملکرد چرخش دستگاه مختل شود.

در پایین، برخی از دیگر دلایلی که می تواند بر نچرخیدن لباسشویی ال جی شما تاثیر بگذارد، آورده شده است:

دیگر دلایل نچرخیدن لباسشویی ال جی

  • مشکل : وقتی ماشین لباسشویی ال جی تان به خوبی نمی چرخد، باید برسی کنید که سوئیچ درب سالم است و یا برق به میزان کافی وجود دارد. پیچ های جلوی درب دستگاه را بردارید تا بتوانید در را جدا کرده و قاب آن را باز کنید. با استفاده از ابزار مولتی متر، هر یک از سوئیچ های درب را آزمایش کنید. اگر تداومی وجود نداشت، باید قطعات عوض شوند.
  • شل شدن یا پارگی تسمه: در اولین گام، باید تسمه موتور را از نظر آسیب دیدگی و یا شل شدن برسی کنید. اگر تسمه ها شل شده اند، آن ها را سفت کنید و اگر علائم آسیبی مثل ترک یا پارگی را دیدید، باید فورا آن را عوض کنید.
  • خرابی قفل درب: اگر درب به درستی بسته نشود، در شروع چرخه شستشو و یا چرخیدن درام، اختلال به وجود می آید. اگر قفل درب مشکل داشت، که معمولا بر روی صفحه نمایش به صورت ارور نشان داده می شود، دیگر از دستگاه استفاده نکنید. برسی کنید تا مطمئن شوید که قفل به درستی کار می کند و در غیر این صورت، آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

ارورهای رایج لباسشویی های ال جی را، از جمله ارور بسته نشدن درب را می توانید در مقاله زیر بخوانید:

  • تراز نبودن لباسشویی: همه ما می دانیم که همسطح نبودن لباسشویی، چقدر می تواند آسیب زا باشد. در صورت تراز نبودن دستگاه در هنگام چرخش، درام ممکن است نچرخد و یا آسیب ببیند و به بیرون لباسشویی فشار وارد کند. این امر می تواند منجر به نشتی و خرابی کامل لباسشویی شود. تنظیم کردن تعادل لباسشویی، کار سختی نیست؛ تنها باید ارتفاع پایه را تنظیم کنید، از صاف و محکم بودن زمین زیر لباسشویی مطمئن شوید و از یک تراز، برای اطمینان بیشتر استفاده کنید.
  • شکستن بلبرینگ وان
  • استاتور معیوب
  • مشکل بلبرینگ درام
  • معیوب بودن برد کنترل: برد کنترل معیوب، می تواند طیف گسترده ای از مشکلات را ایجاد کند؛ از نچرخیدن دستگاه گرفته تا روشن نشدن آن. برای تعیین سلامت برد، ابتدا باید از اتصال لباسشویی به برق مطمئن شوید. در مرحله بعدی، برد را از نظر هرگونه آسیب برسی کنید. از علائم قابل مشاهده آسیب، می توان به شل شدن سیم ها یا فرسوده شدن قطعات، اشاره کرد.

فراموش نکنید که تعمیر ماشین لباسشویی ، به تجربه و دانش فنی نیاز دارد؛ در صورتی که تجربه لازمه را ندارید، برای آسیب نرساندن به خودتان و دستگاه، از افراد حرفه ای کمک بخواهید.

می توانید برای دریافت خدمات سریع، حرفه ای و مقرون به صرفه، با تکنسین های ما تماس بگیرید و یا فرم پر کنید!

 

دکمه بازگشت به بالا