برترینهای کسب و کار

5 تکنیک مهم برای افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

5 تکنیک مهم برای افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به طور منظم وب سایت وردپرس خود را مدیریت می کنید و سرعت پایین داشبورد وردپرس شما را آزار می دهد، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین روش های افزایش سرعت داشبورد وردپرس آشنا شوید. راه حل های پیشنهادی کاملا کاربردی بوده و پس از اجرای آنها قطعا تاثیر مثبت افزایش سرعت مدیریت وب سایت وردپرسی خود را خواهید دید. این آموزش 8 راه حل عملی برای مشکل کندی سرعت ارائه می دهد تا سایت شما را تا حد امکان سریعتر کند.

چه چیزی باعث کندی صفحات مدیریت وردپرس می شود؟

نمی توان دقیقاً گفت که چه چیزی باعث می شود صفحات مدیریت سایت شما به کندی اجرا شوند، اما در زیر برخی از عوامل رایجی که بر سرعت بارگذاری صفحات مدیریت سایت شما تأثیر می گذارند آورده شده است:

بار سرور زیاد یا کیفیت پایین

استفاده از پلاگین های سنگین و بهینه

استفاده از نسخه های قدیمی PHP در هاست

Heartbeat API این ویژگی وردپرس اضافه شده بعد از نسخه 3.6 کارهای مفید زیادی انجام می دهد و وردپرس را فعال می کند، برای مثال اگر یک پست وردپرس را ویرایش کنید، ضربان قلب به شما اطلاع می دهد که کاربر دیگری در حال حاضر کنترل را در دست دارد. پست را تنظیم کنید اما در نهایت، این قالب وردپرس صفحات مدیریت سایت را کاهش می دهد.

1. استفاده از یک میزبان مناسب

اگر از هاست ضعیفی استفاده می کنید، حتما آن را تغییر دهید یا ارتقا دهید. پیشنهاد می شود خدمات هاست را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا همیشه مطمئن باشید که سرعت پایین داشبورد وردپرس شما مربوط به سرور نیست. اگر از سی پنل استفاده می کنید، طبق تصویر زیر بررسی کنید که هاست شما چقدر منابع مصرف می کند. اگر کنترل پنل هاست شما دایرکت ادمین، پلسک و غیره است، می توانید از پشتیبانی سرور در مورد آن سوال کنید. اگر پس از بررسی منابع سرور، بار بالای هاست و سرور تشخیص داده شد و بیش از 60 درصد از منابع هاست مصرف شده است، حتما با پشتیبانی هاست تماس بگیرید تا وضعیت هاست خود را بررسی کنید. در مهن وب هاست سرورها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته توسط تیم نظارتی بررسی و نظارت می شود و در صورت بروز مشکل سریعا آن را برطرف می کنند.

2. پلاگین هایی که کند هستند را شناسایی کنید

خرابی افزونه ها منابع زیادی را از هاست شما مصرف می کند و تاثیر منفی بر سرعت مدیریت سایت وردپرس خواهد داشت. برای نظارت بر افزونه وردپرس می توانید از افزونه Query Monitor استفاده کنید. در واقع وقتی یک وردپرس خام نصب می کنید داشبورد وردپرس با سرعت بسیار بالایی بارگذاری می شود و هیچ تاخیری در آن مشاهده نمی کنید اما پس از مدتی و نصب افزونه های مختلف سیستم سایت شما کند می شود و این موضوع غمگین کردنت ، سردرگم. برای هر تغییر سایت نیازی به نصب افزونه جداگانه ندارید. بهترین راه استفاده از کدهای آماده یا کمک گرفتن از یک برنامه نویس است. هرچه وردپرس پلاگین های کمتری نصب کرده باشد، صفحات مدیریت سایت شما را سریعتر بارگذاری می کند. همچنین توصیه میکنیم حتما افزونه ها را از سایت های معتبر مانند، zhaket تهیه کنید.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس
افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

3. از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس با زبان PHP ساخته شده است، اما نسخه دقیق PHP که سایت شما استفاده می کند بستگی به نسخه PHP نصب شده روی سرور شما دارد. نسخه های جدیدتر PHP علاوه بر ایمن بودن، عملکرد بهتری نسبت به نسخه های قدیمی دارند، به همین دلیل است که تیم اصلی وردپرس سعی می کند کاربران وردپرس را تشویق کند تا به آخرین نسخه های PHP به روز شوند. به عنوان مثال، در مثال زیر می توانید عملکرد نسخه های php را مشاهده کنید، می بینید که PHP 7.3 می تواند بیش از سه برابر تعداد درخواست ها در ثانیه نسبت به PHP نسخه 5.6 در وردپرس 5 پردازش کند.

4. استفاده از لوازم جانبی مانیتور

همانطور که توضیح داده شد، Heartbeat API به صورت زنده در وردپرس کار می‌کند و به طور مداوم جنبه‌های مختلف وردپرس را رصد می‌کند، Heartbeat به مواردی مانند ذخیره خودکار محتوای تولید شده و قفل کردن قالب از حذف شدن کمک می‌کند، اما از سوی دیگر، مدیریت سایت را به شما کمک می‌کند. کاهش می یابد قلب هر 15 ثانیه یکبار می تپد و درخواست می شود. اگر از افزونه WP Rocket استفاده می‌کنید، می‌توانید کنترل بیشتری روی ویژگی Heartbeat در تنظیمات افزونه نشان داده شده در تصویر زیر داشته باشید یا آن را خاموش کنید.

5. پاکسازی پایگاه داده (به خصوص فروشگاه ووکامرس)

با گذشت زمان، پایگاه داده وردپرس با داده های غیر ضروری پر می شود. این امر به ویژه در فروشگاه‌های ووکامرس رایج است، جایی که اطلاعات منقضی شده زیادی در پایگاه داده آنها جمع می‌شود که سرعت سایت و البته مدیریت سایت را کند می‌کند. اکثر اطلاعات اضافی را می توان با خیال راحت بدون تأثیر منفی بر سایت شما حذف کرد.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا