برترینهای کسب و کارفرهنگ و هنر

بهترین رمان عاشقانه هندی

بهترین رمان های یادگیری زبان هندی نوشته‌شده توسط این نویسندگان به‌خاطر داستان‌های تاثیرگذارشان که عصر جدیدی را در دنیای ادبی هندی در هند آغاز کرده‌اند، ستایش شده‌اند. به همین دلیل، نگاهی به بهترین رمان‌های هندی تمام دوران می‌اندازیم که اگر هنوز فرصت مطالعه آن‌ها را پیدا نکرده‌اید، حتماً مطالعه کنید. این رمان های هندی هم مانند رمان های عاشقانه ایرانی موضوعاتشان بسیار نزدیک به هم است اگر قصد یادگیری زبان هندی درام و رئالیسم هستند و بینشی از روان انسان ارائه می‌دهند شما میتوانید به راحتی بخوانید و قبل از معرفی بهترین رمان‎ های یادگیری زبان هندی، تعدادی از نویسندگان معروف هندی را معرفی می‌کنیم.

The best Hindi romance novel

سودا مورتی (با نام مستعار کولکارنی) یک معلم و مهندس هندی است که به عنوان نویسنده به زبان‌های هندی، کانادا، مراتی و انگلیسی سرآمد است. او عمدتاً به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه اش شناخته شده است و در حال حاضر به عنوان رئیس بنیاد Infosys و همسر یکی از بنیانگذاران Infosys معرفی می‌شود.

رابیندرانات تاگور (زاده ۷ مه ۱۸۶۱، کلکته  هند – درگذشته ۷ اوت ۱۹۴۱، کلکته)، شاعر، داستان‌نویس، آهنگساز، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس، و نقاش بنگالی است. او در معرفی فرهنگ هند به غرب و بالعکس بسیار تأثیرگذار بود و عموماً او را به عنوان هنرمند خلاق برجسته هند در اوایل قرن بیستم می‌دانند. در سال ۱۹۱۳ او اولین غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

در سال ۱۸۹۱ تاگور به بنگال شرقی (اکنون در بنگلادش) رفت تا به مدت ۱۰ سال املاک خانواده‌اش در شیلایدا و شازادپور را مدیریت کند. در آنجا او اغلب در یک قایق خانگی در رودخانه پادما می‌ماند و در تماس نزدیک با مردم روستا بود و همدردی او با آنها به محور بسیاری از نوشته‌های بعدی او تبدیل شد.

شاعر و نویسنده چیترا بانرجی دیواکارونی در کلکته هند به دنیا آمد و برای ادامه کار به ایالات متحده آمد و مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه ایالتی رایت و دکترا را در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی گرفت. دیواکارونی، نویسنده آثار متعدد منظوم و نثر، به دلیل کاوش دقیق خود در تجربه مهاجران، به ویژه زنان آسیای جنوبی، شناخته شده است. مجموعه شعرهای او شامل شمع سیاه، شعرهایی درباره زنان از هند، پاکستان و بنگلادش (۱۹۹۱) و ترک شهر یوبا (۱۹۹۷) است که برنده جایزه شعر آلن گینزبرگ و جایزه بنیاد گربوده شد.

معرفی بهترین رمان های یادگیری زبان هندی برای سطح مبتدی

گابان یک رمان هندی است. در واقع، این رمان، یک داستان عاشقانه معمولی طبقه متوسط با آرزوهای بزرگ است. داستان این رمان در مورد یک مرد جذاب به نام رامانات است. او از نظر مالی اوضاع خوبی ندارد اما همسرش را بیش از حد دوست دارد و چیزهای گرانبهایی را که توانایی خرید آن را ندارد به او هدیه می‌دهد. وقتی او با بدهی‌ها محاصره می‌شود و داستان جالب می‌شود، همه چیز به سنگ می‌خورد که در نهایت منجر به اختلاس او می‌شود. این رمان جذاب، با داشتن واژگان ساده برای افراد سطح مبتدی مناسب است.

  • نام به فارسی: داستان‌هایی از مهابهاراتا را به هندی بخوانید

این مجموعه داستان کوتاه با درس‌های ارزشمند زندگی، خوانندگان را مجذوب خود می‌کند. مهابهاراتا حماسه‌ای درباره دو پسرعمو است. کائوراواها و پانداواها که زندگی آن‌ها به داستان‌های کوچک متعدد تقسیم شده‌ است. در حقیقت، زبان ساده و محتوای عالی این کتاب، آن را به معرفی کاملی از زبان هندی و فرهنگ هند تبدیل کرده است.

معرفی بهترین رمان های یادگیری زبان هندی برای سطح متوسط

همچنین، جامعه روستایی و خانواده هوری ماهاتو و تمایل او به خرید یک گاو را به تصویر می‌کشد. او برای زنده نگه داشتن خواسته‌اش تلاش زیادی می‌کند، زیرا درگیری‌های خانوادگی مختلف وارد داستان می‌شود. پس، اگر به ادبیات هندی علاقه دارید، این یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان هندی است که باید بخوانید.

آپسارا نوشته نیرالا است و این اولین رمان تخیلی اوست. این رمان، داستان زنی است که عاشق هنرمندی می‌شود. این زن نیز مانند هر داستان عاشقانه دیگری با موانع و فشارهای اجتماعی مختلف مواجه است. این داستان مضامین شجاعت، زنانگی و لطافت را لمس می کند. این یکی از بهترین رمان های هندی تمام دوران است.اگر از داستان های جنایی و قتل لذت می‌برید، رمان بهتری برای شروع وجود ندارد. آگاتا کریستی از نثر تمیز و ساده با کمترین اصطلاحات خاص استفاده می‎کند. به همین دلیل برای یادگیری زبان هندی مناسب است.

این یکی از بهترین رمان‌های هندی است. نویسنده این رمان یک نویسنده آمریکایی با اصالت هندی است که اصالت او در داستان‌هایش منعکس شده است. زبانی که او استفاده می‌کند بسیار ساده و قابل درک است.همانطور که از نامش پیداست، این رمان یک داستان عاشقانه است. داستان آن به خودی خود ساده اما بسیار قوی است و برای مدت طولانی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل علاوه بر لذت بردن از خواندن این کتاب، می‌توانید زبان هندی خود را نیز تقویت کنید.

داستان های سی اس لوئیس عموماً برای کودکان جذاب است. برای کسانی است که تخیل خوبی دارند و از رمان‌های داستانی لذت می‌برند. این داستان‌ها شما را به دنیایی متفاوت می‌برند، اما درس‌هایی را برایتان باقی می‌گذارند که می‌توان آن‌ها را در این دنیا به کار برد.

معرفی بهترین رمان های زبان هندی برای سطح پیشرفته

این رمان، نوشته دواکی ناندان خاتری یک فانتزی عاشقانه است که داستان دو پادشاه عاشق که رقیب یکدیگر هستند را روایت می‌کند. یک سریال تلویزیونی نیز بر اساس این رمان ساخته شده است. شاهزاده چاندراکانتا از ویجایگار و شاهزاده ویرندرا سینگ از ناوگاره برای با هم بودن و داشتن زندگی عاشقانه خود از یک سری موانع عبور می‌کنند. این یکی از بهترین رمان‌های هندی است که اگر عاشق داستان‌های عاشقانه با چالش‌های مختلف هستید، باید بخوانید.

این کتاب توسط رمان‌نویس معروف هندی، رامداری سینگ «دینکار» نوشته شده است و در فهرست ۱۰ رمان برتر هندی قرار دارد که باید حتما بخوانید. زیرا دارای احساسات مختلفی از جمله غرور، شجاعت، قدرت و افتخار است.پینجار یک رمان هندی در سال ۱۹۵۰ است که توسط شاعر و رمان‌نویس مشهور آمریتا پریتام نوشته شده است. داستان این رمان در مورد یک دختر هندو به نام پورو است که توسط مرد مسلمانی به نام راشد ربوده شده است. پدر و مادر پورو وقتی دختر از خانه فرار می‌کند، از پذیرش آن سرباز می‌زنند.

کتاب هزار نامه‌ی عاشقانه

شوتاب گنگور در کتاب هزار نامه‌ی عاشقانه ماجرای آیانِ جوان را روایت می‌کند که دل در گروی دختری به نام سارا دارد، اما سرنوشت آن‌گونه که انتظار می‌رود، رقم نمی‌خورد. آیان برای رسیدن به آرزوها و رؤیاهایش، عشق خود را پشت‌سر می‌گذارد و به آنچه که روزگار برایش تدارک دیده تن می‌دهد، اما عشق سارا یک لحظه نیز رهایش نمی‌کند. همین است که باعث می‌شود آیان برای سال‌های متمادی به نوشتن روی بیاورد و برای سارا…

کتاب ببر سفید

کتاب ببر سفید، اثری از آراویند آدیگا برنده جایزه من بوکر ۲۰۰۸ شده است. این کتاب داستان طنز تلخی در مورد اختلاف‌های طبقات و قبیله‌های مختلف در هند مدرن را روایت می‌کند. بالرام هالوای شخصیت اصلی و راوی کتاب ببر سفید (The white tiger)، است. این کتاب در عین حال نگرشی رو به گذشته و بحث درباره نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در سال‌های دور هند نیز دارد. آدیگا از خانواده مرفه و تحصیل‌ کرده‌ای است و…

کتاب میلیونر زاغه‌نشین

ویکاس سواروپ در کتاب میلیونر زاغه‌نشین، داستان پسر جوانی به نام جمال را تعریف می‌کند که بعد از سال‌ها زاغه‌نشینی و فقر، به شکل شگفت‌آوری مبلغ بالایی را بعد از شرکت در یک مسابقه تلویزیونی به دست آورده است. داستان کتاب در خلال شرح سوال‌هایی که در مسابقه تلویزیونی نقل می‌شود و جمال با پاسخ به هریک از آن‌ها به جایزه‌اش می‌افزاید، به گذشته این جوان و آنچه در کودکی و نوجوانی بر او گذشته بازمی‌گردد….

کتاب کشتی شکسته

کتاب کشتی شکسته اثر بسیار زیبای رابیندرانات تاگور، افسانه‌ای از عشق و زندگی اجتماعی مردم هندوستان است و ما را با زیبایی فرهنگ و هنر این کشور آشنا می‌سازد. رامش که در هند دانشجو است، سخت دلباخته همنالینى است و قصد دارد با او ازدواج کند. اما پدر رامش برای او شخص دیگری را در نظر گرفته است. رامش به دنبال پدرش به ده دختر می‌رود تا با او ازدواج کند. در راه برگشت آن‌ها دچار طوفان می‌شوند. زمانی که رامش…

کتاب داکشا دختر پزشک

کتاب داکشا دختر پزشک نوشته گیتا ردی، داستانی ساده و واقع‌گرایانه درباره دختری دوست‌داشتنی و مهربان است که در روستایی کوچک در رشته کوه‌های هیمالیا زندگی ساده و فقیرانه‌ای دارد اما دست روزگار او را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد. درباره کتاب داکشا دختر پزشک: این کتاب روایت‌گر داستان زندگی داکشا، دختری است که سال‌ها پیش، خانواده‌اش را در اثر ریزش کوه از دست داده و او هم مانند دیگر اهالی روستا طعم فقر،…

کتاب غوغا در باغ گوا

کتاب غوغا در باغ گوا، رمانی نوشته کران دسای نویسنده زن هندی-آمریکایی است که در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه ادبی من‌بوکر شده‌ است. این کتاب به اتفاقات جالبی که در باغ گوآ رخ می‌دهد اشاره می‌کند. در باغ گوا همه چیز به گونه‌ای ملموس، آرام بود. گوشه‌ای از باغ گوآ دیگی بزرگ قرار داشت که چیزی با صدای آرام ترکیدن حباب به آرامی می‌جوشید و قل قل می‌کرد. محتویات آن دیگ بزرگ تمام شب قل قل می‌کرد و آماده بود تا…کنار و دیگر ، از خواندن معروف‌ترین رمان های یادگیری زبان هندی نیز غافل نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین نویسندگان و رمان نویسان معروف هندی پرداختیم و برخی از آثار آن‌ها را نیز معرفی کردیم. رمان‌ها علاوه بر این که نقطه شروع خوبی برای تبدیل خواندن به یک عادت منظم هستند، کمک زیادی به بهبود یادگیری زبان می‌کنند اگر دنبال کتاب های هندی هستید لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://en.wikipedia.org/wiki/Romance

www.buzzfeed.com

دکمه بازگشت به بالا