بین المللی

سازمان ملل: در غزه یک فاجعه درمانی در حال شکل‌گیری است

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری: «بیمارستان‌ها به سختی کار می‌کند. بیماری‌های عفونی به سرعت در پناهگاههای شلوغ در حال شیوع است» این‌ها جدیدترین هشدار معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس بخش امدادرسانی این سازمان مارتین گریفیتس در خصوص وضعیت بهداشت عمومی مردم غزه است.

 

 

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که تداوم جنگ در غزه، بیمارستان‌های غزه به ندرت و به سختی کار می‌کنند و فلسطینیان در این منطقه آن‌طور که نماینده سازمان ملل هشدار داده است با فاجعه بهداشت و درمان مواجه شده‌اند.

در عین حال که گریفیتس هشدار داده که صدها مجروح جنگی در غزه به خدمات درمانی دسترسی ندارند، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس آدهانوم قبرسیوس از جامعه بین‌الملل خواسته «گام‌های مهمی را برای کاهش خطرات عمیق مردم غزه» بردارند.

 

جدیدترین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد که در حال حاضر 13 بیمارستان در غزه به طور نسبی فعال هستند و فعالیت دو بیمارستان به حداقل رسیده است و این در حالی است که 21 بیمارستان به طور کامل از دور خارج شده است.

پایان پیام/

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا