برترینهای کسب و کارعمومی

 ماسک مو چیست؟ | نحوه استفاده، مزایا، عوارض و بهترین برندها

ماسک مو چیست ؟

ماسک مو در واقع محصولی آرایشی و بهداشتی است که استفاده روزانه آن موجب شادابی و سلامت ساقه موها شده و خشکی مو را تا حد بسیار زیادی برطرف می‌کند. به کمک انواع باکیفیت ماسک مو می‌توانید از موخوره و شکستگی مو جلوگیری کنید و  موهای خود را تغذیه و آب‌رسانی نمایید. این محصول در حالت دادن عمیق مو و نرم کردن آن نقش مهمی دارد و نسبت به نرم‌کننده‌های مو غلیظ‌تر است. به‌منظور اثرگذاری و جذب بهتر ماسک مو باید اجازه دهید ماسک زمان بیشتری روی مو بماند.

مزایا و فواید استفاده از ماسک مو

ماسک مو در انواع مختلفی به فروش می‌رسد و در ترکیبات خود دارای مقدار فراوانی ویتامین A،  ویتامین E، امگا 3 و 6 و 9،  کراتین و روغن آرگان است.

از فواید و مزیت‌های استفاده از ماسک مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تثبیت رنگ موهای دکلره و رنگ شده،
  • درخشان کردن موها،
  • براق کردن و نرم کردن موها،
  • افزایش رطوبت‌رسانی به مو و جلوگیری از شکننده شدن موها،
  • جلوگیری از بروز موخوره،
  • حفظ سلامت پوست سر،
  • حفظ سلامت ریشه و پیاز مو،
  • تقویت موهای آسیب‌دیده و وز،
  • کاهش آسیب‌های ناشی از عدم مراقبت صحیح مو،
  • جلوگیری از تأثیر آلودگی‌های محیطی روی مو .

ماسک مو چیست؟

این محصولات مراقبت از مو، در دسته‌ی محصولات بهداشتی بدن دسته‌بندی می‌شوند. درست مانند ماسک‌های صورت که برای تغذیه و آب‌رسانی پوست صورت مورداستفاده قرار می‌گیرند، ماسک مو هم به روشی مشابه برای تقویت وضعیت موها و سلامتی موهای افراد استفاده می‌شوند. این محصولات معمولا ترکیبی از روغن‌ها، کره‌ها و سایر مواد مغذی برای موها هستند.

ماسک‌های مو ممکن است به‌عنوان درمانی برای حالت‌دهی عمیق به موها هم مورداستفاده قرار بگیرند. برخی از آنها به‌عنوان نرم‌کننده قوی موها عمل می‌کنند. تفاوت عمده آنها با نرم‌کننده‌های معمولی در این است که معمولا ماسک‌های مو غلیظ‌تر هستند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری روی موها باقی می‌مانند. آنها آب‌رسانی قوی‌تری نسبت به نرم‌کننده‌ها و شامپوهای تقویتی دارند و در یک بار استفاده می‌توان فواید آنها را شاهد بود.

استفاده از این محصول مزیت‌های بسیار زیادی دارد. از همه مهم‌تر این که این محصولات انواع مختلفی دارند. شما هم می‌توانید از محصولات آماده از برندهای مختلف استفاده کنید و هم می‌توانید از انواع ماسک‌های گیاهی و ماسک‌های خانگی دست‌ساز برای حفظ سلامت موها کمک بگیرید.

ماسک مو یک نرم کننده عمیق است که برای التیام آسیب موها طراحی شده است. ماسک از مجموعه ای از مواد طبیعی و لیپیدهای موجود در غلظت های بالا ساخته شده است. هر کدام از این مواد خواص خاص خود را دارند و بر اساس نیاز موهای شما انتخاب می شوند.

ماسک مو یک نسخه فوق غلیظ از نرم کننده روزانه شما است، در حالی که یک نرم کننده مو می تواند حاوی مواد مشابهی مانند نرم کننده و گاهی اوقات حالت دهنده باشد، یک ماسک‌ مو دارای فرمول پایه متفاوتی است که برای اثر گذاری در عمق تارهای مو تولید شده است. از آنجایی که ماسک مو برای مدت طولانی‌ تری موثر است و عمیق ‌تر به تارهای مو نفوذ می‌کند، موهای شما از هیدراتاسیون طولانی مدت و رطوبت بهره می‌برند و برای برخی، می‌تواند آسیب‌های مو را معکوس یا متوقف کند.

استفاده از نرم کننده مو پس از شستشو موها با شامپو بسیار مهم است و استفاده از ماسک های مو بعد از نرم کننده مو تا حد زیادی به مرطوب کردن و تغذیه موها کمک می کند. ماسک مو اصل از روغن ‌های مختلفی مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آووکادو و غیره تشکیل شده است. علاوه بر این ممکن است حاوی تخم‌ مرغ، ماست، عسل برای کمک به تغذیه مو باشد. آلوئه ورا و شی باتر برخی از مواد اصلی مورد استفاده در ماسک هستند.

1 – عوامل طبیعی و محیطی

مهم ترین عامل خشکی موها، عواملی طبیعی مانند تغییرات آب هوا، تغییرات هورمونی، کمبود آب در بدن و یا بیماری ها است. اما طبیعی بودن این مشکلات دلیل بر بر طرف نشدن آن نیست. بلکه تنها با انتخاب بهترین ماسک مو خشک و استفاده درست از آن می توانید بر تمام این خشکی ها غلبه کنید. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر خشکی مو شما به دلایل بیماری و یا اختلالات هورمونی مانند یائسگی بروز کرده است، قبل از هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید.

2 – زیاده روی در شستن موها

دلیل دوم و رایج خشک شدن مو ها، شستن مکرر آن ها است. عموما افرادی که دارای تعرق زیادی هستند و به صورت مکرر دوش های آب داغ می گیرند، دچار این مشکل می شوند. چرا که شست شوی بیش از اندازه مو ها، خصوصا با آب داغ، باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می شود. پس اگر نمی توانید تعداد دوش گرفتن خود را کاهش دهید، با انتخاب بهترین ماسک مو خشک و استفاده از آن از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

3 – استفاده بیش از حد از سشوار و خشک کننده ها

همه افراد به زیبا دیده شدن و آراستگی توجه می کنند. اما گاهی این توجه موجب آسیب های خطرناکی به مو می شود. استفاده بیش از حد از وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار، اتو مو و بابلیس می تواند باعث بروز خشکی در مو و گاها سوختن آن شود. پس با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب همانند انتخاب بهترین ماسک مو خشک و استفاده از آن قبل از سشوار کشیدن، از مو های خود محافظت کنید.

4 – استفاده بیش از حد از رنگ مو و محصولات نامرغوب

انتخاب بهترین ها همیشه سخت است. اما همانطور که برای خرید بهترین ماسک مو خشک وقت می گذارید، باید برای سایر محصولات مو نیز نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا کافی است تنها یک بار محصولی نامرغوب و ناسالم را مصرف کنید تا سلامتی مو خود را به خطر بیندازید.

فواید ماسک مو

ماسک مو به دلیل تنوعی که دارد، ترکیبات و مزایای مختلفی دارد که بسته به نوع ماسک مو فواید آن هم متفاوت است، اما به طور کلی از فواید ماسک مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    تقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده
•    جلوگیری از وز شدن مو‌
•    پیشگیری از ایجاد موخوره
•    بهبود و مراقبت از پوست سر
•    آبرسانی و حفظ رطوبت مو
•    پیشگیری از شکننده شدن مو
•    ایجاد لطافت، نرمی و براق شدن مو

دکمه بازگشت به بالا