برترینهای کسب و کار

ورق استیل دکوراتیو کجا استفاده میشود؟

ورق استیل دکوراتیو کجا استفاده میشود؟

آیا از پانل های استیل تزئینی در اطراف خانه خود استفاده کرده اید؟ آیا می دانستید استفاده درست و خلاقانه از این پنل های فلزی می تواند زیبایی محیط منزل شما را افزایش دهد؟ در این مقاله روش های تولید و فرآوری ورق فلزی تزئینی; گونه های آن و جایگاه آن در صنایع مرتبط را مورد مطالعه قرار داده است. با مهفا همراه باشید.

ابتدا به تعریف صفحات فولادی پرداخته می شود سپس کاربردی و خاص بودن این نوع ورق به طور کامل توضیح داده می شود یعنی. صفحات فولادی تزئینی صفحات فولادی به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی هستند. با توجه به مقاومت بالای صفحات فولادی در برابر خوردگی، کاربردهای زیادی در بین مهندسین در این زمینه وجود دارد.

درباره ورق استیل بیشتر بدانید

ابتدا ترکیب شیمیایی ورق فولادی بررسی می شود. ترکیب شیمیایی این نوع ورق فلزی شامل درصد بالای آهن، حداکثر 1.2 درصد کربن و وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب آن است. در واقع کروم و نیکل این نوع ورق فولادی را غیرفعال و در برابر خوردگی مقاوم می کند و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد. وجود عنصر مولیبدن در ترکیب شیمیایی این فلز باعث می شود تا در برابر خوردگی به ویژه در محیط های کم اسید مقاومت بالایی داشته باشد.

قیمت هر نوع فلز تزئینی بستگی به درصد مولیبدن و کروم دارد. افزایش درصد مولیبدن و کروم در آلیاژ باعث افزایش قیمت ورق فولادی می شود. علاوه بر این، ترکیب شیمیایی این فلز با توجه به شرایط کاری آن تعیین می شود. این نوع ورق در صنایع آشپزخانه و لوازم خانگی و همچنین در صنایع پزشکی و الکترونیک کاربرد فراوانی دارد. در محیط های اسیدی که به محیط های خورنده معروف هستند و موضوع خوردگی فلز اهمیت بیشتری پیدا می کند، از ورق فلز بیشتری استفاده می شود. به عنوان مثال، ورق های فلزی اغلب در محیط های آزمایشگاهی استفاده می شوند. فرآیند تولید ورق فلز بسیار طولانی است. پس از تعیین ترکیب شیمیایی آن در کوره های مخصوص این نوع فولاد، ورق های ضخیم آن باید در 7 لایه نورد شوند.

ورق استیل دکوراتیو کجا استفاده میشود؟
ورق استیل دکوراتیو کجا استفاده میشود؟

ورق های استیل تزئینی

ورق استیل دکوراتیو یکی از انواع ورق استنلس استیل است که در ادامه در مورد کاربرد، روش تولید و سایر مشخصات آن صحبت خواهد شد. در ابتدا به اختصار به یک سری از ویژگی های این نوع ورق فولادی پرداخته می شود. براق بودن، زیبایی، سطح صیقلی، مقاومت بالا در برابر خوردگی از ویژگی های مهم ورق فولادی تزئینی است. ورق استیل مانند ورق گالوانیزه به صورت رول و ورق در بازار موجود است.

اما با توجه به اینکه ورق گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد، شاید بپرسید که تفاوت ورق گالوانیزه با فولاد چیست؟ ورق گالوانیزه یکی از محصولات مسطح فولادی با روکش روی چند میلی متری در سطح آن می باشد. با این حال، ورق فولادی حاوی فلزات گرانبهایی مانند کروم، نیکل و مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود است.

ورق های فولادی در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد و معمولاً کمی ضخیم تر هستند. سطح صاف و براق حاصل پولیش سطحی است. کیفیت این نوع ورق زمانی مشخص می شود که مقاومت خود را در برابر خوردگی در طول زمان حفظ کند. ممکن است محصولات فولادی ضد زنگ خریداری کرده باشید، اما به مرور زمان زنگ می‌زنند. دلیل زنگ زدگی کیفیت پایین این محصول است.

قیمت ورق فولادی تزیینی نیز به دلیل دارا بودن فلزات گرانبها در ترکیب شیمیایی و بازار آن معمولاً بسیار نوسان است، روزانه تغییر می کند. ورق استیل دکوراتیو از رنگ های جذاب و دلپذیر در سطح خود استفاده می کند. و پرداخت در صفحه آن داده شده است. و البته قیمت آن از نوع معمولی ورق فولادی بالاتر است. ورق فولادی تزئینی معمولاً به عنوان تزئین در داخل آسانسور و بسیاری از محصولات کانتینری استفاده می شود. در انواع مات، براق و رگه دار در بازار موجود است.

ورق طلا طرح دار

در بین انواع ورق های تزئینی استیل که کاربرد تزئینی دارند، ورق استیل طلا طرح دار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر ورق ها برخوردار است. بسیاری از افرادی که به سبک محیط خود اهمیت می دهند از این نوع ورق استیل طلا استفاده می کنند.

ورق طلای طرح دار به دو صورت در بازار موجود است که عیارهای محبوب مورد استفاده برای ورق طلا طرح دار 304 و 430 می باشد.

از نظر مشخصات و ابعاد، 0.4 x 0.4، 2 x 1، 2.44 x 1.22 و 2.5 x 1.25 سانتی متر موجود در رول ها به راحتی با اندازه های بین 0.4 تا 0.8 mil یافت می شوند. ، بسیار نازک است و قبل از خرید از عدم وجود موج روی ورق به خصوص در ضخامت کم اطمینان حاصل کنید.

شایان ذکر است ورق فلزی طلا با طرح دکوراتیو در مقابل شیشه ورق طلا قرار می گیرد که هیچ گونه طرحی ندارد.

ورق های استیل طرح دار طلا برای مواردی مانند تزئینات آسانسور، اتومبیل، دکوراسیون ورودی و پذیرایی و حتی برخی لوازم خانگی استفاده می شود.

قیمت ورق های طرح دار

ورق استنلس استیل دارای خواص مهندسی مطلوبی است و استفاده از آن در ساخت و ساز و دکوراسیون همواره مورد توجه بوده است. فولاد ضد زنگ شکل پذیری خوبی دارد و سطح براقی دارد. این نوع برگه ها در طرح های مختلفی تولید می شوند. مثلا از طرح های سه بعدی استفاده می کنند که باعث افزایش قیمت می شود.

استفاده از ورق استیل تزئینی

ورق فولادی دکوراتیو به دلیل طراحی و رنگ منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای را در بین معماران دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان به خود اختصاص داده است.

ورق استیل طرح دار در طرح های مختلف مانند خش، رنگ چرم، ورق استیل طلای طرح دار، ورق استیل طلای براق، مسی، آبی و مشکی در بازار موجود است. با توجه به نیاز روزافزون صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی، نیاز به ورق های فولادی تزیینی هر روز بیشتر می شود و طرح ها و رنگ های آن ها متنوع تر شده است.

از جمله مکان هایی که می توان از ورق های تزئینی فولادی استفاده کرد، می توان از آنها برای پوشش سقف اماکن گردشگری و مذهبی، اماکن هنری و عمومی، نمای ساختمان ها و برج ها، در کارخانجات به ویژه کارخانه های مواد غذایی و هتل ها استفاده کرد.

ورق استیل مشبک

ورق فولادی مشبک شامل یک سری سوراخ در سطح ورق فولادی است که بنا به درخواست مشتریان تولید می شود. ورق فولادی توری کاربردهای مختلفی دارد که می توان به ساخت دستگاه های دانه بندی و غربال حبوبات، در صنعت ماهیگیری و سایر صنایع آبزی، در خشک کردن میوه ها و … اشاره کرد. ورق یا توری فولادی سوراخ دار معمولا در ابعاد 1*2 متر تولید می شود. و با نوت 304 در بازار عرضه می شود.

چرا ورق استیل تزئینی

همانطور که قبلا ذکر شد، فولاد ضد زنگ دارای مقاومت طولانی مدت در برابر خوردگی، جوش پذیری عالی، انعطاف پذیری عالی و غیره است. تعدادی ویژگی خاص مانند همیشه در منو وجود دارد. با این حال می توان گفت که این خواص در کنار هم در فولادهای دیگر به سختی یافت می شود. با این حال، ورق فولاد ضد زنگ این ویژگی های مهم را در کنار هم دارد.

انواع ورق استیل بسیار متفاوت است و شما می توانید از بین انواع مختلفی که زیبا و زیبا هستند انتخاب کنید. این نوع فویل در رنگ های مختلف نیز بسیار خوب است. با پیشرفت تکنولوژی و علم هر روز رنگ ها و طرح های جدید منتشر می شود. از آنجایی که این نوع ورق در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، اغلب به عنوان تزئین در نماهای خارجی استفاده می شود. و پاسخگوی نیازهای کارگران این حوزه باشد.

تولید کننده ورق استیل تزئینی

این محصول معمولا به بازار ایران وارد می شود. و واحد تجاری رسمی برای تولید ورق استنلس استیل نداریم. فرآیند تولید ورق فولادی بخصوص مرحله آلیاژسازی در کوره مخصوص بسیار پیچیده است. اما پیش بینی می شود در آینده تأسیسات تولید فولاد مانند فولاد آلیاژی ایران در یزد و فولاد آلیاژی اصفهان متناسب با تولید این محصول فولادی اقدامات مناسبی انجام دهند. کارخانه های تیسکو در چین، پوسکو در کره جنوبی، YC و YLS در تایوان از مهمترین تولیدکنندگان ورق های فولادی هستند.

قیمت ورق استیل دکوراتیو

ورق استنلس استیل در رنگ های مختلف تولید می شود. جذابیت استفاده از این محصولات را دو چندان می کند. رنگ به کار رفته در این ورق ها نیز در قیمت این محصول موثر است. معمولا برای پوشش لایه فولادی ضد زنگ از تکنولوژی پیشرفته PVD استفاده می شود که تاثیر زیادی بر قیمت محصول خواهد داشت. فرآیند PVD رسوب فلز بر روی سطح توسط تبخیر فیزیکی فلز است. این فرآیند بسیار گران است و باید در خلاء انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا